تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه 33

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

زندان اوین قبل از انقلاب مستقیماً توسط ساواک اداره می‌شد و با آنکه ساختمان اولیه شامل ۲۰ سلول انفرادی و دو بند عمومی که فقط ۳۲۰ نفر ساخته شده بود؛ در طی سال‌های بعد به ساختمانی زندان چند ساختمانی دیگر افزوده شده؛ به گونه‌ای که در سال‌های قبل از آغاز انقلاب، تعداد سلول‌های انفرادی، پنج برابر از سلول‌های انفرادی در بند ۲۰۹ افزایش پیدا کرد و همین بند طبقه شامل ۶ اتاق بازجویی در زیر زمین وجود داشته که ساواک از این زیرزمین‌ها برای محبوس کردن جرایم سیاسی و شکنجه‌های غیر قانونی استفاده می‌کردند. زندانیان سیاسی از گروه‌های مختلف تشکیل شده بودند که یک عدد مخالف حکومت پهلوی بود.

مسن‌ترین زندانی سیاسی، علی اکبر درخشانی بود که در تاریخ ۷ فروردین ۵۷ در زمانی که در ۸۲ سالگی به سر می‌برد، توسط ساواک دستگیر شد و همان شب در زندان ابی از دنیا رفته؛ اشرف دهقانی که در قبل از انقلاب موفق به فرار از زندان اوین شد.

در کتابش که اسم او حماسه مقاومت می‌باشد، در مورد شکنجه و شرایط زندان اوین در کتاب خود شرح داده است. زندانیان جدید الورود که به وی وارد می‌شوند، بعد از چند روز قرنطینه در زندان نگهداری و بعد از آنکه معاینات پزشکی و بعد از آنکه بیماری‌ها بررسی شد؛ بر حسب نوع جرم، سن طبقه بندی می‌شوند. بیمارانی که در بدو ورود آنان به زندان اوین بررسی می‌شود و درمان سوء مصرف مواد یا متادون و سایر روش‌ها از جمله بیماری‌های واگیردار، انواع آنفولانزا‌ها در صورت لزوم درمان بیمار مبتلا به اچ آی وی از طریق کلینیک‌هایی که در زندان وجود دارد، انجام می‌شود.

زندان اوین از جمله مشهورترین زندان‌های سیاسی در ایران می‌باشد. در این زندان افراد مختلفی از جمله روش‌های مذهبی، سیاسی ورزشی، سیاسی اجتماعی، اقتصادی و غیره و همچون آیت‌الله طالقانی رفسنجانی و غیره دوران حبس خود را در زمان قبل از انقلاب سپری کردند. زندان اوین امروزه به عنوان بازداشتگاه موقت قرار دارد. زمینی که در آن زندانی می‌ساخته شده، قبلا مربوط به خانه سید ضیاءالدین طباطبایی نخست وزیر وقت ایران و دوره حکومت ایران مدعی است که زندان اوین یکی از مجهزترین کتابخانه‌ها دربین زندان‌های ایران می‌باشد که بر اساس آن دادستان تهران حکمی صادر کرده که در آن زنان در این زندان و مادران امکان تلفن به بیرون از زندان را ندارد.

ملاقات در زندان الینا ملاقات خصوصی که مربوط است به مختص متهمان و یا محکومینی که در بخش خدمات زندان فعالیت می‌کند اما ملاقاتی که در اتاق انجام می‌شود؛ مربوط است به متهمان و محکومانی که مدت آن در هفته ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می‌باشد.

ملاقات شرعی مربوط به زمانی که مددجویی در بخش خدمات فعالیت می‌کند، این مددجو می‌تواند با خانواده خود ملاقات شرعی داشته باشد. تعداد این محل‌ها حدود بیست بیت مجهز می‌باشد که زندانیان می‌توانند از صبح تا ساعت ۴ بعد از ظهر یعنی حدود ۷ ساعت با یکدیگر ملاقات داشته باشند. آمریکا زندان اوین را در خرداد سال ۹۷ تحریم کرده است.

دادسرای ناحیه شماره ۳۳ که به عنوان شهید مقدس معروف می‌باشد. دادسرای است که جرایم سیاسی اقتصادی اجتماعی و جرایم امنیتی در آن بررسی می‌شود و در صورت اثبات محکوم می‌کند.

دادسرا‌هایی که مربوط است به جرایم امنیتی، یکی از دادسرا‌هایی است که به صورت تخصصی در تهران فعالیت می‌کند. با وجود افزایش حجم پرونده‌های کیفری هر دادگاهی مرجعی به نام دادسرا دارد که اقدام به تحقیقات مقدماتی و اولیه به جهت کشف جرم و اثبات جرم متهم و یا اقدام به پیدا کرده، انجام می‌دهد.

وظایفی که دادسراها به عهده دارد؛ کشف جرم، تشخیص اینکه رسیدگی به جرم در صلاحیت کدام یک از دادگاه‌ها می‌باشد، با توجه به گسترده شدن تنوع و جرایم و همچنین افزایش حجم پرونده‌های کیفری در موضوعات مختلف رسیدگی به امور کیفری به صورت تخصصی انجام می‌شود. به همین دلیل رسیدگی به این جرایم در دادسرا‌های متنوع و متعددی انجام می‌شود.

تقسیم‌بندی دادسراها به صورت تخصصی این فایده را دارد که هر کدام می‌تواند موضوعات کیفری را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهد. با توجه به اینکه دادسرا جرایم امنیتی از مواردی که به صورت جدید تشکیل آن در قانون آیین دادرسی کیفری پیش بینی شده است. امروزه با توجه به گسترده شدن جرایم امنیتی می‌تواند بهتر برای صادر کردن حکم کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *