تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل ماده 101 شهرداری + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

منظور از وکیل شهرداری، وکیلی است که با توجه به تجربیات خود در پرونده های مربوط به شهرداری، به تمامی زیر و بم نکات مربوط به شهرداری آشنایی دارد. در واقع وکیل شهرداری با آشنایی با آئین نامه ها و بخشنامه های شهرداری سعی در ایجاد عدالت میان دعاوی دارد که یک طرف آن به شهرداری مربوط می شود.

قطعا انتظار نمی رود که شما به عنوان یک شهروند عادی به تمامی مسائل و قوانین شهرداری ها آشنایی داشته باشید به همین خاطر در صورتیکه به هر دلیلی قصد اثبات حقوق خود در برابر شهرداری را داشته باشید، می توانید از وکیل متخصص امور شهرداری مشاوره و کمک بگیرید.

افراز یعنی چه؟!

اگر یک یا چند نفر به صورت شراکتی ملکی را خریداری کرده باشند یا ملکی به صورت مشاعی به وراث رسیده باشد و بخواهند سهم هر شخص را تعیین کنند، اینگونه تقسیم بندی را افراز گویند در واقع افراز یعنی جدا کردن سهم هریک از شرکاء در ملک مورد نظر به نسبت تعیین شده.

ماده 101 شهرداری

ادارات ثبت اسناد و املاک و حسب مورد دادگاه ها موظفند در موقع دریافت تقاضای تفکیک یا افراز اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها، از سوی مالکین، عمل تفکیک یا افراز را بر اساس نقشه ای انجام دهند که قبلاً به تایید شهرداری مربوط رسیده باشد. نقشه ای که مالک برای تفکیک زمین خود تهیه نموده و جهت تصویب در قبال رسید، تسلیم شهرداری می نماید، باید پس از کسر سطوح معابر و قدرالسهم شهرداری مربوط به خدمات عمومی از کل زمین از طرف شهرداری حداکثر ظرف سه ماه تایید و کتباً به مالک ابلاغ شود. بعداز انقضاء مهلت مقرر و عدم تعیین تکلیف از سوی شهرداری مالک می تواند خود تقاضای تفکیک یا افراز را به دادگاه تسلیم نماید.

مالک به چند طریق می تواند برای دریافت نقشه افراز ، عمل کند؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت؛ مالک برای تهیه نقشه افراز ملک خود می­ تواند به یکی از سه روش زیر عمل کند :

  • مراجعه به شهرداری : یعنی مالک به شهرداری مراجعه کرده و نقشه تفکیکی پیشنهادی خود را تقدیم کند و درخواست تایید آن را داشته باشد
  • مراجعه به دفتر اسناد رسمی : در این روش مالک با توجه به ماده ۱۰۱ برای تفکیک و افراز اراضی، می ­تواند به دادگاه محل یا اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کند؛ اما این تفکیک و افراز باید بر اساس نقشه­ ای باشد که به تأیید شهرداری محل رسیده باشد، ثبت اسناد و املاک نیز تفکیک اراضی شهری و افراز آنها را موکول به اعلام نظر شهرداری بر اساس ضوابط طرح ­های شهری نموده و به شهرداری مهلت سه ماهه جهت اظهارنظر در این زمینه داده است؛ لذا این درخواست به اداره ثبت ارسال می­ شود.
  • مراجعه به دادگاه :  با توجه به اینکه افراز و تفکیک ملک، نوعی رسیدگی اداری بوده در صلاحیت ادارات ثبت می باشد حال این سوال پیش می آید که چه زمانی به دادگاه مراجعه کنیم؟! مراجعه به دادگاه تنها در حالتی پیش می­ آید که ملک، مشاع باشد؛ یعنی دارای چندین مالک بوده و آنها موافق با افراز نباشند و جدا کردن سهم هریک از طریق افراز نیز امکان پذیر نباشد، در این صورت، شخص چاره ­ای جز مراجعه به دادگاه و طرح دعوای الزام مالک یا مالکین مشاع به افراز آن ملک ندارد.

مشاوره با وکیل متخصص شهرداری

ممکن است تحت شرایطی هر کدام از اشخاص حقیقی و یا حقوقی زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند، دچار نقص قوانین می شوند که حال این اشخاص می تواند شامل مدیران، کارمندان شهرداری، ماموران شهرداری و یا دیگر افراد ذی صلاح شهرداری باشند. لازم به ذکر است مرجع صالح برای رسیدگی به هر گونه تخریب اموال، ایجاد خسارت، نقص قوانین و … از جانب شهرداری، دادگاه عمومی می باشد. و گاهی مشاهده می شود که بررسی مراجع قضایی در دادگاه تجدید نظر به وحدت رویه نمی انجامد؛ در این صورت معمولا رسیدگی نهایی به دیوان عدالت اداری سپرده می شود. مشاوره با وکیل متخصص شهرداری می تواند کمک بزرگی در احقاق حق شما هموطنان در دیوان عدالت اداری باشد زیرا رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری می باشد و تنها وکیل می تواند با قاضی پرونده صحبت کند و لایحه قوی و درخور روی پرونده قرار دهد.

اگر پرونده ای در خصوص ماده 101 شهرداری دارید حتما با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و با وکلای متخصص تهران وکیل مشورت نمایید و در صورت لزوم پیگیری پرونده را به آنها بسپارید. توجه داشته باشید مسیر پرونده را از ابتدا درست انتخاب کنید که زمان طلایی را از دست ندهید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *