تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مطالبه وجه چک+نمونه دادخواست+ازصادرکننده+از ظهرنویس

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل مطالبه وجه چک+نمونه دادخواست+ازصادرکننده+از ظهرنویس اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

 

وکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویسوکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویس

همانطور که اشاره شد یکی از پرتکراترین و رایج‌ترین دعاوی مطرح شده در مراجع قانونی، دعاوی مربوط به بحث چک و سفته است؛ دعاوی حقوقی مربوط به چک که خود به دو دسته کیفری و حقوقی تقسیم می‌شود شامل مطالبه وجه چک،استرداد لاشه چک و همچنین ابطال چک است. امروزه با پیشرفت و گسترش جوامع و به تبع آن پیدایش قوانین حقوقی بسیار و عدم آگاهی کامل عموم مردم در رابطه با قوانین از جمله قانون صدور و مطالبه چک، این امر می‌تواند عواقب سنگینی برای آنها به همراه داشته باشد؛ از این رو ضرورت مشورت با یک وکیل مطالبه وجه چک برای عبور از این موانع حقوقی به خوبی احساس می‌شود. وکیل مطالبه چک با استناد به قوانین مربوط به چک و دارا بودن تسلط و تخصص در این زمینه، با انجام اقدامات قانونی لازم، از وقوع پیشامدهای احتمالی جلوگیری می‌کند و باعث تسهیل امور مربوط به مطالبه چک و احقاق حقوق موکل خود می‌شود.

یکی از مراکز ارائه دهنده مشاوره حقوقی، موسسه حقوقی وکیل تهران است که با بهره‌گیری از بیش از ۱۲۰۰ وکیل مجرب و متخصص پایه یک دادگستری و به منظور عدالت‌‌ گستری از طریق مشاوره تخصصی حقوقی رایگان در همه حوزه‌های حقوقی از جمله وصول مطالبات، به شیوه‌های کاملا تخصصی و حرفه‌ای در حال خدمت رسانی به مراجعین محترم است؛ در این موسسه وکیل مطالبه وجه چک بسته به شرایط با مطرح نمودن دعاوی از دو طریق حقوقی و کیفری، به اجرای تخصصی وصول مطالبات چک و سایر اسناد و اوراق بهادار می‌پردازد و به این طریق تا استیفا کامل حق موکل با او همراه خواهد بود.

از ویژگی‌های وکلای مجرب موسسه حقوقی وکیل تهران در حوزه مطالبه چک، داشتن آگاهی کافی نسبت به اسناد و اوراق بهادار همچون چک و سفته، تسلط کامل بر روند صدور قرار تأمین خواسته و همچنین مهارت و تخصص در دفاع مدبرانه و پشتیبانی کامل ازموکل تا دستیابی به نتیجه دلخواه است.

وکیل مطالبه وجه چک وظایفی دارد که در ادامه به طور خلاصه به آنها اشاره می‌شود؛ وکیل چک یک دادخواست در خصوص مطالبه وجه چک یا صدور اجرایی آن تنظیم می‌کند و آن را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت می‌رساند؛ سپس با درخواست قرار تأمین خواسته و پیگیری توقیف اموال متشاکی، اموال وی را در کمترین زمان ممکن شناسایی کرده و از طریق ایجاد مذاکره بین طرفین برای ایجاد مصالحه یا مزایده اموال توقیفی، رسالت خود در دفاع از موکل را به انجام می‌رساند.

از مزایای بهره‌مندی از وکیل مطالبه وجه چک عدم نیاز به حضور فیزیکی موکل در همه مراحل خسته‌کننده و طولانی دادرسی پرونده مطالبه چک است؛ همچنین به علت عدم آگاهی عموم مردم از قوانین حقوقی گسترده و پیچیده، حضور یک وکیل چک مجرب در پرونده شخص، باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود و همچنین وکیل چک با دفاع کامل و صحیح از موکل خود، به او این نوید را می‌دهد که حق واقعی خود را طلب کند.

موسسه حقوقی تهران وکیل با فراهم کردن امکان پشتیبانی تمام وقت و همزمان دو وکیل مجرب و کارآزموده و مشاوره حقوقی رایگان، همواره در خدمت افراد جامعه تا احقاق کامل حقوق ایشان است.

چک یک روش پرداخت بوده و هرکسی ممکن است در زندگی خود چندین بار برای انجام معاملات مختلف از این وسیله استفاده کرده باشد. متاسفانه دعوای مطالبه چک یکی از بیشترین دعاوی مطرح شده در مراجع کیفری و دادگستری­ها هستند. علت اصلی این موضوع به عدم اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص قوانین صدور و یا مطالبه چک برمی­گردد.

به همین دلیل لازم است اینگونه دعاوی را به یک وکیل مطالبه وجه چک سپرد تا مشکل به وجود آمده بدون دردسر و دوندگی و در کمترین زمان ممکن حل شود. در ادامه با این مطلب از تهران وکیل همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

آشنایی با مفهوم چک

چک، یک سند تجاری به شمار می­رود که توسط بانک یا دارندگان حساب­های بانکی صادر می­شود. به احتمال زیاد تاکنون تجربه استفاده از چک برای انجام معاملات خود را داشته­ اید یا حداقل با معنای عمومی آن آشنایی دارید. اما در خصوص معنای حقوقی چک باید به شما بگوییم که مطابق با ماده 33 قانون تجارت، چک نوعی نوشته است که از طریق آن، شخص صادرکننده بخشی از اموال موجود در حساب بانکی خود را به فرد دیگر انتقال می­دهد.

چک انواع مختلفی دارد که شامل چک معمولی، چک بین بانکی، چک تضمین شده، چک تایید شده و چک مسافرتی می­باشد. هرکدام از این انواع کاربردهای خاص خود را دارند و قوانین صدور و مطالبه آنها متفاوت است. بنابراین یک وکیل مطالبه وجه چک باید به تمام مسائل قانونی مربوط به هرکدام از انواع چک آشنایی کامل داشته باشد.

 وکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویسوکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویس

 

لزوم مراجعه به وکیل مطالبه چک

یکی از بزرگترین مشکلات افراد در رابطه با چک و انواع آن، مربوط به نحوه مطالبه چک می­باشد. یا بهتر است بگوییم افراد به دنبال بهترین روش برای مطالبه وجه چک هستند و می­خواهند اینکار را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

برای مطالبه چک روش­های متنوعی وجود دارد، اما انتخاب بهترین روش باید با توجه به نوع چک و شرایط موجود بررسی شود. درصورتی که این کار را به وکیل مطالبه وجه چک بسپارید، به راحتی بهترین روش را انتخاب کرده و در سریع­ترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواهتان خواهد رساند. در این صورت احتمال هدر دادن وقت و هزینه به صفر رسیده و از بسیاری مشکلات و اختلافات احتمالی هم جلوگیری خواهد شد.

این درحالی است که اگر کارهای خود را بدون وکیل پیش ببرید، مطالبه وجه چک کاملا دشوار و پردردسر بوده و حتی در برخی موارد غیرممکن خواهد بود. شما می­توانید به موسسه حقوقی تهران وکیل مراجعه کرده و از وکلای خبره و مجرب و وکیل پایه یک دادگستری این موسسه برای دعاوی مربوط به مطالبه چک کمک بگیرید.

روش­ وصول چک

دارنده چک برای وصول آن باید در تاریخ مقرر به بانک مراجعه کرده و با تحویل چک به بانک، مبلغ آن را دریافت کند. درصورتی که مبلغ مورد نظر در حساب صادرکننده چک موجود باشد، بانک آن مبلغ را از حساب کم کرده و به دارنده چک پرداخت می­کند. به این ترتیب صادرکننده چک به تعهد خود عمل کرده و در همین زمان تعهد چک به پایان می­رسد.

در صورتی که چک به طور کامل پرداخت نشود، دارنده می­تواند از صادرکننده چک و یا مسئولین آن شکایت کند. برای اینکار باید به بانک مراجعه کرده و گواهی عدم پرداخت چک را دریافت کند، سپس می­تواند نسبت به اقامه دعوی اقدام نماید.

شرایط مطالبه وجه چک از صادرکننده

اگر شما برای وصول چک به بانک مراجعه کرده و با کسری حساب مواجه شوید، می توانید بعد از دریافت گواهی عدم موجودی از بانک نسبت به شروع مراحل قضایی مطالبه چک اقدام کنید. برای اینکار شما باید با در دست داشتن کد رهگیری موجود در گواهی عدم موجودی به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و درخواست مطالبه وجه چک را ثبت کنید.

بعد از ثبت دادخواست و ابلاغ آن به مرجع صالح قضایی، تمام مدارک و شرایط موجود توسط قاضی پرونده مورد بررسی قرار می­گیرد. سپس با توجه به این شرایط، قاضی می­تواند اجرائیه را برعلیه صادرکننده چک یا صاحب حساب صادر کند. بعد از آن هم صادر کننده تا نهایتا 10 روز فرصت دارد وجه چک را به طور کامل پرداخت کند.

در صورتی که تمام این مراحل طی شده باشد اما بعد از گذشت 10 روز از صدور اجرائیه، همچنان صادرکننده بدهی خود را پرداخت نکرده باشد، دارنده چک می­تواند به دادگستری مراجعه کرده و نسبت به دریافت حکم جلب صادرکننده یا توقیف اموال او اقدام کند.

لازم به ذکر است شما می­توانید تمام این مراحل و دوندگی­ها را از همان ابتدا به یک وکیل مطالبه وجه چک بسپارید و فقط منتظر رسیدن به نتیجه مطلوب باشید.

 

وکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویسوکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویس

شرایط مطالبه وجه چک از ظهرنویس

اگر تاکنون واژه ظهرنویسی به گوشتان نخورده، باید بگوییم که ظهرنویسی به معنای پشت نویسی چک می­باشد. بنابراین ظهرنویس کسی است که چک ابتدا در وجه او صادر شده، اما او با امضای پشت چک آن را به اصطلاح نقد کرده و به شخص دیگری انتقال داده است.

توجه داشته باشید که پشت چک امکان دارد که توسط ضامن هم امضا شود، اما ماهیت ضامن با ظهرنویس کاملا متفاوت است.

هر چک ممکن است چندین بار ظهرنویسی شده و از فردی به فرد دیگر واگذار شود. در چنین شرایطی، دارنده چک می­تواند برای وصول چک و دریافت مبلغ آن به هرکدام از ظهرنویسان مراجعه کند.

مطالبه وجه چک از ظهرنویسان کمی پیچیده بوده و دردسرهای زیادی دارد. به همین دلیل شما باید در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی، حتما از یک وکیل مطالبه وجه چک مجرب کمک بگیرید.

 وکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویسوکیل مطالبه چک+نمونه دادخواست+از صادرکننده+از ظهرنویس

نمونه دادخواست مطالبه وجه چک از صادرکننده یا ظهرنویس

برای تنظیم دادخواست برای هر نوع دعوا، باید حتما تمام مدارک و پرونده مربوطه بررسی شود و هر دعوا شرایط خاص خود را دارد. یک وکیل مطالبه وجه چک به تمام این شرایط و تمام قوانین و مقررات حقوقی در این زمینه تسلط کامل داشته و می­تواند اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد.

بنابراین اگر قصد دارید یک دادخواست مبنی بر مطالبه وجه چک تنظیم کنید، لازم است که حتما با یک وکیل متخصص و وکیل مجرب مشورت نمایید.

در تصویر زیر می­توانید یک نمونه دادخواست مطالبه وجه چک علیه صادرکننده یا ظهرنویس را مشاهده کنید.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *