تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

خصوصیات یک وکیل خوب چیست

با گسترده تر شدن روابط میان اشخاص و طرح مسائل و چالش های حقوقی مختلف انتخاب یک وکیل خوب برای هدایت پرونده های مختلف حقوقی یا کیفری از اهمیت به سزایی برخوردار است. در حقیقت انتخاب یک وکیل خوب همانند یک پزشک متخصص می تواند حساس و حیاتی باشد. از آن جا که دعاوی و پرونده های حقوقی امروزه در حوزه های تخصصی مختلفی دنبال می شود لذا امروزه شاهد فعالیت موسسات حقوقی مختلف با کادر تخصصی وکلا و مشاورین حقوقی مجرب هستیم.

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب مسئله ای است که غالب اشخاصی که با چالش های حقوقی و طرح پرونده در دادگاه ها و مراجع صالح قضایی مواجه می شوند در جست و جوی آن می باشند. حقیقت آن است که در خصوص آشنایی با ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب در قدم نخست لازم است بدانید که امروزه حیطه وکالت و رشته ی حقوق نیز همانند دیگر مشاغل تخصصی به صورت حرفه ای و تخصص محور دنبال می شود.

برای مثال در هنگام مواجهه با مسائل جرم و مجازات و طرح شکواییه کیفری نزد دادسرا و دادگاه کیفری لازم است در خصوص ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب به مهارت و تخصص او در دعاوی کیفری توجه داشته باشید. در حقیقت وکیل کیفری وکیل متخصص و مجربی است که در خصوص پیگیری و هدایت پرونده های کیفری به مهارت و تخصص لازم رسیده است و می تواند یاری رسان شما باشد.

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

در خصوص ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب توجه به مسئولیت پذیری و وجدان کاری وکیل اهمیت به سزایی دارد یک وکیل متخصص و مجرب در درجه ی اول با تکیه بر دانش و مهارت خود و اشراف به قوانین و مقررات و رویه محاکم سعی در حل مسائل و چالش های حقوقی شما دارد و سیر واقع بینانه ای از روند دعوای مطروحه در دادگاه برای شما ترسیم می کند. در خصوص ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب توجه داشته باشید که یک وکیل خوب و متخصص مشاور امین شما است و از ابعاد خصوصی پرونده شما به خصوص در دعاوی کیفری و خانوادگی آگاهی کامل و لازم دارد و مشاور راز دار و دلسوز شما می باشد.

در رابطه با ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب در دعاوی و پرونده های حقوقی مانند انواع دعاوی ملکی، تنظیم قرارداد ها، دعاوی تصرف و روابط میان موجر و مستاجر تجربه کاری بالای وکیل از اهمیت به سزایی برخوردار است. علاوه بر این به روز بودن وکیل خود امر مهمی در جهت پیروزی پرونده در دادگاه و مراجع صالح حقوقی محسوب می شود.

امروزه با وجود دفاتر وکالت متعدد و موسسات حقوقی انتخاب یک وکیل خوب و متخصص ممکن است شما را با سردرگمی مواجه کند. اما توجه به ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب و بررسی رزومه کاری و سوابق او در پیگیری دعاوی و پرونده های مختلف می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد. در این راستا موسسه حقوقی تهران وکیل مفتخر است تا با حضور کادر وکلای متخصص و مجرب در انواع دعاوی و پرونده های حقوقی و کیفری شما را در اتخاذ بهترین تصمیم ممکن یاری نماید.

 

یک وکیل خوب و دیگر مشاغل که در یک حرفه معین خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند از نظر علمی و تجربه و مهارت در یک سطح نبوده و به اعتبار سابقه کار و هوش و استعداد های شخصی و تحصیلات در سطوح متفاوتی قرار می گیرند و متناسب با این ویژگی ها در میان افراد هم صنف خود به شهرت میرسند. از باب مثال در حرفه وکالت و انتخاب وکیل خوب میزان مهارت و دقتی که از یک کاراموز وکالت یا وکیل کم‌سابقه باید انتظار داشت با مراقبت و دوراندیشی های یک وکیل خوب با سابقه قابل مقایسه نیست و چون فرض بر این است که مراجعین به دفاتر وکلا مانند مراجعین به مطب پزشکان قبلاً پیرامون سابقه کار و حسن شهرت و مهارت فنی و حرفه ای او تحقیق کافی به عمل می‌آورند. بنابراین انتخاب وکیل خوب معین برای انجام کاری توسط موکل این فرض را نیز با خود همراه دارد که مراجعه کننده از سطح تجربه و مهارت و دانش حرفه ای او از طریق موکلین یا آشنایان خود آگاهی یافته است و ارجاع کار به شخصی که تجربه کاری چندانی در این زمینه ندارد به معنای قبول خطر اشتباهات وی در عمل نیز می باشد در نتیجه برای تشخیص اینکه آیا چنین وکیل رعایت دقت و مهارت لازم را در انجام وظیفه وکالتی خود کرده است یا خیر

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

ویژگی یک وکیل خوب :

باید عملکرد او با افراد هم سطح وی مورد مقایسه واقع شود در حالی که در مسئولیت غیر حرفه ای قاعده این است که در تشخیص خطا شرایط و اوضاع و احوال خارجی حاکم بر مرتکب به هیچ وجه مورد توجه نبوده و رفتار یک فرد متوسط معیار قرار می گیرد به همین دلیل است که صغر و جنون مرتکب در مسئولیت مدنی او نقش نداشته و یک فرد صغیر یا مجنون مانند سایر افراد در مقابل زیان های ناشی از اعمال خود مسئولیت مدنی دارد…

گروهی از حقوقدانان با تقسیم خطاهای شغلی به معنای عدم رعایت اصول فنی و اعمال مهارت های لازم در جریان انجام یک وظیفه شغلی به خطای سنگین و سبک شخص حرفه ای را تنها در صورت ارتکاب خطای سنگین مسئول خسارت ناشی از عمل او می دانند ولی چنانچه در حین انجام وظایف شغلی مرتکب اشتباه محض شود او را مسئول نمی‌شناسند، توجیهی که حقوقدانان طرفدار این نظریه برای صحت آن ارائه می دهند این است که ترس از مسئولیت شغلی و حرفه ای باب اجتهاد را که لازمه بسط و پیشرفت علوم و تکنولوژی است مسدود مینماید و تاریخ نشان می‌دهد که بسیاری از اکتشافات مولود جرأت و جسارتی بوده است که متخصصین در تجربه روش های جدید از خود نشان داده‌اند این استدلال با همه آراستگی ظاهری آن در وجدان عمومی نتوانسته است.

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

جایی برای خود باز کند؛ زیرا گذشته از اینکه در علوم تجربی و پزشکی نوآوری های لازم باید در فضای آزمایشگاهی صورت پذیرد و یا در مورد اشخاصی که شخصاً داوطلب می شوند تا موضوع این قبیل آزمایش ها قرار گیرند، انجام پذیرد اساساً تبدیل جامعه به یک آزمایشگاه بزرگ و استفاده از انسان ها به عنوان موجودات آزمایشگاهی مغایر با حیثیت و شخصیت انسانی است و دو طرف این معادله که به بهای احساس امنیت شغلی صاحبان مشاغل حرفه ای زیان های وارده به اشخاص که در بسیاری موارد حتی با پرداخت خسارت مادی هم قابل جبران نمی باشد. جبران نشده باقی بماند هیچ‌گونه هماهنگی با هم ندارند، وانگهی به تجربه ثابت شده است که احساس عدم مسئولیت حرفه ای در انجام وظیفه خود عامل بی دقتی و بی مبالاتی است؛ از باب مثال از آنجایی که در مورد مسئولیت های حرفه ای پزشکان در قانون تعزیرات مقرراتی پیش بینی گردیده است در عمل شاهد مراقبت های بیشتری از ناحیه آنان در انجام وظایف درمانی هستیم و حساسیت به عمل آمده در این زمینه به حدی است که به تأسی از پاره‌ای کشورهای اروپایی عمل آمده در این زمینه به حدی است که به تأسی از پاره‌ای کشورهای اروپایی پزشکان خود را در مقابل مسئولیت مدنی ناشی از خطاهای شغلی بیمه می‌نمایند؛ لیکن به دلیل غیر حساس بودن جامعه در مقابل خطاهای حرفه ای وکیل خوب و اینکه موارد مسئولیت افراد این صنف در مقابل موکلین آنها به درستی تبیین نگردیده است انتظاری که به حق از صاحبان این حرفه در اعمال مراقبت های لازم در حین انجام وظیفه وجود دارد کمتر تأمین می‌گردد. بدیهی است چنانچه موارد مسئولیت وکیل خوب در مقابل موکلین او به درستی تعیین شود و میزان آگاهی افراد جامعه در این زمینه افزایش یابد.

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

راههای انتخاب یک وکیل خوب :

وکلا برای ایجاد پوشش دفاعی لازم در مقابل دعاوی مسئولیت مدنی موکلین خود ناگزیر از اعمال مراقبت بیشتر در حین انجام وظیفه و تقویت مهارت های حقوقی خود خواهند گردید. در بادی امر چنین به نظر می‌رسد که اثبات مسئولیت قراردادی با دشواری جدی مواجه نمی گردد، زیرا همین که هر یک از طرفین قرارداد ثابت نماید طرف دیگر تعهد ناشی از قرارداد را اجرا نکرده است تخلف وی از انجام قرارداد به اثبات می‌رسد و او باید مسئولیت ناشی از نقض عهد خود را بپذیرد و یا برای مسئولیت خود تأثیر قوه قاهره را در عدم انجام تعهد به اثبات رساند لیکن همواره اثبات مسئولیت قراردادی به سهولت ممکن نیست؛

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

چرا نیاز به وکیل خوب داریم

زیرا نخستین دشواری در اثبات آن تمیز تعهدات ناشی از قرارداد و به عبارت مشخص تر تعیین مفاد عقد است؛ چه موضوع تعهدات ناشی از عقود مختلف به اقتضای ماهیت آنها متفاوت است مثلاً افرادی که برای معالجه به پزشکی مراجعه می نمایند با همه اطمینانی که به حذاقت او ممکن است داشته باشند این باور را نیز دارند که در شفای آنان همه اسباب و علل در اختیار و کنترل پزشک نیست به همین دلیل انتظاری که از او دارند در حد این است که او کمال دقت و احتیاط لازم را برای معالجه بیماری آنان مصروف دارد. لیکن شخصی که طراحی یک پروژه ساختمانی را به یک مهندس معمار می‌سپارد یا برای اجرای آن با یک مهندس ساختمان قرارداد تنظیم می‌نماید انتظارات او در این خلاصه نمی گردد که معمار یا مهندس مجری پروژه فقط در انجام وظایف مربوط به خود رعایت دقت و مراقبت کافی را بنماید بلکه اجرای کار در حد مطلوب و به دور از هرگونه نقص و ایراد فنی مورد انتظار صاحب کار می باشد و طرف قرارداد نیز با آگاهی از حدود انتظارات طرف مقابل متعهد به انجام امور موضوع قرارداد می گردد. بنابراین همانگونه که ملاحظه می شود با وجودی که قرارداد طبابت و مهندسی هر دو از قراردادهای حرفه ای می باشند.

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

اما متناسب با محتوای قرارداد و مفاد آن تعهدات فرد حرفه ای مربوط به آن ها با هم متفاوت است. در یکی صرف رعایت احتیاط و مراقبت‌های لازم موضوع عقد است و در دیگری حصول نتیجه مطلوب به صورت یک ساختمان کامل و عاری از هرگونه نقض و ایراد فنی علاوه بر این ممکن است قرارداد خدمت تصریحاً یا تلویحاً حاوی شرط تضمین نیز باشد که احراز چنین شرطی در صورت بروز اختلاف به آسانی امکان پذیر نمی باشد؛ زیرا تلاش متداعیین در کتمان آنچه منظور آنان از انعقاد عقد بوده است موجب می گردد دادرس نتواند شرط تضمین را کشف نماید، بنابراین باید اذعان کرد که اثبات مسئولیت قراردادی به آسانی امکان پذیر نیست به همین دلیل حقوقدانان برای سهولت تشخیص مفاد عقد که لزوماً به تمییز تعهدات قراردادی طرفین منجر می‌گردد.

تعهدات را به دو شاخه تقسیم نموده‌اند :

دسته اول تعهداتی که ناظر به انجام کار معین یا وصول نتیجه خاصی می باشد که در این صورت حاصل نشدن نتیجه مورد نظر به معنای تحقق تقصیر قراردادی بوده زیان ناشی از آن باید جبران گردد مگر اینکه متعهد ثابت نماید که عدم انجام تعهد ناشی از یک حادثه خارجی غیر قابل پیش بینی و اجتناب‌ناپذیر بوده است.

دسته دوم تعهداتی که ناظر به تهیه مقدمات کار معین یا کوشش و احتیاط در انجام کار خاصی بوده است مانند تعهد پزشکی مبنی بر اعمال مراقبت و احتیاط های لازم در معالجه مریض و یا تعهد وکیل به استفاده از مهارت های حقوقی خود در یک دعوی معین، در مساعدت قضایی به وکیل خود در این قبیل تعهدات عدم حصول نتیجه مطلوب خطای متعهد را ثابت نمی نماید، بلکه اثبات تقصیر وی در گرو اثبات بی احتیاطی و عدم مراقبت در انجام وظایف ناشی از قرارداد می‌باشد، تعهدات دسته اول را تعهد به نتیجه و تعهدات دسته دوم را تعهد به وسیله می نامند.

ویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوبویژگی ها و انتخاب یک وکیل خوب

تمییز تعهد به نتیجه از تعهد به وسیله به میزان دخالت احتمال در حصول نتیجه مطلوب طرفین قرارداد بستگی دارد به عبارت دیگر در مواردی که حصول نتیجه مزبور در گرو عدم ارتکاب تقصیر از ناحیه متعهد است باید تعهد وی را تعهد به نتیجه دانست ولی در مواردی که عوامل متعدد دیگری غیر از عدم ارتکاب تقصیر از ناحیه متعهد برای حصول نتیجه مورد انتظار از قرارداد فی مابین لازم باشد چنین تعهدی را تعهد به وسیله یا تعهد به فعل مینامند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *