تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اقساط مهریه چقدر است

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در قوانین مربوط به مهریه و نحوه تقسیط مهریه میزانی برای اقساط مهریه مشخص شده است حتی ملاک و معیاری هم برای تعیین آن مشخص نگردیده و در این باب تماما اختیار و اراده قاضی رسیدگی کننده تعیین کننده مبلغ اقساط مهریه است .

 

قاضی پرونده با توجه به میزان مهریه و شرایط مالی زوج و دفاعیات زوجه به تعیین میزان اقساط مهریه و همچنین پیش قسط مهریه می پردازد .

در نتیجه مبلغ اقساط مهریه به نسبت مهریه تعیین شده زوجه و شرایط پرونده برای هرکس مقدار خاصی است و میزان اقساط مهریه برای همه یکسان نیست و در هر پرونده ای و در هر شعبه ای قاضی دادگاه به صورت مورد به مورد تصمیم گیری می نماید .

در این برگ اقساط مهریه چقدر است ارائه شده است اگر به مشاوره نیاز دارید مشاوره حقوقی تلفنی ارزان

حال به نکاتی در مورد اقساط مهریه می پردازیم :

نکته : چنانچه عدم پرداخت پیش قسط مهریه و همچنین ادعای عدم توانایی پرداخت پیش قسط مهریه در صورتی که در دادگاه پذیرفته نشود موجب صدور حکم جلب زوج خواهد شد .

نکته : باید توجه داشت که اعسار حکمی موقتی است و اگر پس از تقسیط مهریه زن بتواند مالی از مرد معرفی نماید مهریه زن از همان مال وصول می شود و تقسیط مهریه ملغی می گردد .

شایان ذکر است عدم پرداخت مهریه تا 110 سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن با شرایطی که در قانون نحوه اجرای محکویت های مالی آمده سبب صدور حکم جلب شوهر خواهد بود اما به نسبت مازاد آن حتی در صورت تقسیط توسط دادگاه نپرداختن آن باعث جلب مرد نمی گردد .

چنانچه طلاق از سوی مرد ، لحاظ شود وی باز هم می تواند از دادگاه قسط بندی مهریه را بخواهد و منافاتی با دادخواست اعسار مرد در این باره نیست .

اقساط مهریه چقدر است

اجرای طلاق از سوی مرد و ثبت طلاق هنگامی انجام پذیراست که تکلیف مهریه زن روشن شود اگر مرد دادخواست اعسار داده باشد و دادگاه آن را رد کند تا زمانی که زن به تمام حق و حقوق خود نرسد و مهریه را تمام و کمال دریافت نکند امکان ثبت طلاق برای مرد فراهم نمی شود .

پس از تقسیط مهریه و شروع به پرداخت مهریه از سوی مرد دیگر زن و مرد به دادگاه صادر کننده حکم مراجعه نمی کنند بلکه تنها محل مراجعه اجرای احکام خواهد بود .

در اجرای احکام اقساط مهریه در مقابل هر پرداخت رسید ارایه می شود و این سبب می شود مدرکی معتبر به پرداخت کننده داده شود تا مانع از هرگونه انکار و سوء استفاده شود .

اجرای احکام در برخی دادگاه ها شرایطی را مهیا کرده که در یک بازه زمانی سکه دریافت می کنند و در تایم دیگر سکه تحویل می دهند تا امکان رویارویی طلبکارو بدهکار و برخورد آنها به صفر برسد.

گاهی مردان برای اثبات اعتبار خود و ناتوانی در پرداخت اقساط مهریه فیش حقوقی با مبلغ اندک به دادگاه ارایه می دهند که در صورت مخدوش بودن فیش یا اعتراض زوجه ، زوجه می تواند از دادگاه تحقیق در مورد درستی و صحت فیش حقوقی را بخواهد و در صورت درستی ادعای زن اضافه بر عدم صدور رای اعتبار و تقسیط ، مرد به جرم فریب دادگاه در دادگاهی دیگر هم محاکمه می شود .

این که هر قاضی بر چه اساس و چه فرمول خاصی اعسار و تقسیط را می پذیرد و چگونه میزان پیش قسط را تعیین می کند موضوعی بسیار پیچیده است که جز قضات کسی از آن مطلع نیست اما مسایل و مواردی همچون اشتغال زن ، میزان زندگی مشترک زوجین ، اوضاع خانوادگی و شان زن ، میزان تحصیلات طرفین و میزان مهریه از موارد موثر در تعیین میزان اقساط در نظر قاضی هستند .

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *