تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

استشهادیه محلی برای طلاق

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  استشهادیه محلی برای طلاق اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

استشهادیه محلی برای طلاقاستشهادیه محلی برای طلاق

یکی از مسائلی که همواره در دادگاه­های خانواده مطرح می­شود، مسئله طلاق زوجین می­باشد. زن و شوهر ممکن است به هردلیلی با اختلاف مواجه شده و تصمیم به طلاق بگیرند. اما هرکدام از آنها باید دلایل منطقی و محکمه پسندی برای طلاق به دادگاه ارائه دهند تا هم از حق و حقوق خود دفاع کنند و هم مراحل طلاق را در کمترین زمان ممکن پیش ببرند.

با وجود اینکه حق طلاق با مرد است، اما اگر مردی بدون داشتن دلیل موجه تصمیم به طلاق همسر خود داشته باشد، باید تمام حق و حقوق مالی زن را پرداخت نماید. خانم­ها هم تنها درصورتی می­توانند برای طلاق اقدام کنند که دلایل محکمی به دادگاه ارائه داده باشند. بدین ترتیب در مواردی که جدایی زن و شوهر به صورت توافقی نباشد، وجود اسناد و مدارک معتبر برای جای شدن صیغه طلاق الزامیست. یکی از بهترین مدارکی می­توان ارائه داد، استشهاد محلی برای طلاق می­باشد. در ادامه به معرفی کامل استشهاد محلی و لزوم وجود آن برای طلاق می­پردازیم.

استشهاد محلی به چه معناست؟

یکی از مهم­ترین مدارکی که برای اثبات ادعای افراد در مراجع قضایی و دادگاه­ها وجود دارد، شهادت شهود می­باشد. شخص یا اشخاصی که به عنوان شاهد معرفی شده اند باید نزد قاضی رفته و اظهارات خود را بیان کنند. اما درصورت بالا بودن تعداد شاهدان یا عدم تمایل آنها برای حضور در دادگاه، می­توان اظهارات آنها را روی یک برگه ثبت کرد و بعد از امضا توسط شهود، آن برگه را به دادگاه ارائه داد.

در یک تعریف کلی ­تر می­توان گفت استشهاد محلی نوعی سند مکتوب است که شخص تمام اظهارات خود را در آن ثبت کرده و یک یا چند نفر به عنوان شاهد با امضای این سند، صحت این اظهارات را تایید می­کنند.

استشهاد محلی برای طلاق چه کاربردی دارد؟

در بسیاری از موارد زن و مرد برای اثبات دلایل طلاق خود به تنظیم استشهاد محلی نیاز خواهند داشت. برخی از رایج ترین کاربردهای استشهاد محلی برای طلاق عبارتند از:

  • یکی از زوجین منزل را ترک کرده­ و طرف مقابل برای اثبات این موضوع از استشهاد محلی استفاده می­کند.
  • عدم پرداخت نفقه از طرف مرد به زن و فرزندان
  • سوء اخلاق یکی از زوجین (البته در برخی موارد، ممکن است یکی از زوجین در دادگاه ادعای سوء اخلاق طرف مقابل را داشته و او برای اثبات حسن رفتار و اخلاق خود و کذب بودن این ادعا استشهاد محلی تنظیم می­کند.)
  • ضرب و جرح توسط همسر
  • و…

 

استشهادیه محلی برای طلاقاستشهادیه محلی برای طلاق

نحوه تنظیم استشهاد محلی برای طلاق چگونه است؟

استشهاد محلی فرم خاصی ندارد و شما می­توانید با توجه به موضوع مورد نظر، متن استشهاد را نوشته و به امضای شهود برسانید. اما توصیه ما به شما این است که جهت جلوگیری از هر مشکل احتمالی، ابتدا با یک وکیل خوب مشورت کرده و تنظیم استشهاد را هم به او بسپارید.

لزوم مشورت با وکیل برای تنظیم استشهاد محلی

موضوع طلاق از مواردی است که همواره با چالش­ها و پیچیدگی­های فراوانی همراه می­باشد. به همین دلیل بهتر است شما از همان زمانی که تصمیم به طلاق می­گیرید با یک وکیل خوب مشورت کرده و پرونده خود را به او بسپارید. درمورد تنظیم استشهاد محلی هم، بدیهی است که اگر این کار توسط یک وکیل مجرب  که به تمام قوانین موجود در این زمینه اشراف دارد انجام شود، نتیجه مطلوب­تری خواهد داشت.

 

استشهادیه محلی برای طلاقاستشهادیه محلی برای طلاق

نتیجه­ گیری

استشهاد محلی یکی از بهترین مدارکی است که شما می­توانید برای اثبات علت طلاق خود به دادگاه ارائه دهید. بهتر است استشهاد محلی از طریق مشورت با یک وکیل با تجربه  تنظیم شود تا درآینده با مشکلات احتمالی روبرو نشوید.

مشاورین حرفه­ای و مجرب ما در موسسه حقوقی تهران وکیل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. بنابراین شما می­توانید تمام موضوعات حقوقی خود را با آنها در میان گذاشته و از مشورت و راهنمایی آنها بهره ببرید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *