تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعتراض به رای طلاق

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

اعتراض به رای طلاق در نوشتار حاضر شرح داده شده است و در صورت هرگونه پرسش می توانید با وکیل خانواده یا وکیل طلاق تماس حاصل فرمایید و همچنین امکان مشاوره حقوقی از طریق واتساپ نیز وجود دارد.

اعتراض به رای طلاق
اعتراض به رای طلاق

ریاست محترم دادگاههای تجدیدنظر استان ………… با سلام و احترام

احتراما به وكالت از طرف آقای محمد در پرونده کلاسه ۱۲۵ شعبه محترم ،…،، دادگاه خانواده…. نسبت به رأی صادره شماره ۸۷۰۰۱۴۳۷ معترض بوده و به شرح آنی مطالب اعتراضبه خود را به استحضار می رساند

١- بی تردید گسست در نکاح دائم که در مکانیسم طلاق متجلی است هر چند تلخ و ناگوار می نمایاند اما گاهی ضروری و لازم است و آن ضرورت جایی است که به واسطه شقاق و منفت. در مصادیق مختلف امکان تداوم زندگی مشترک وجود نداشته در عین حال ضروریست تقاضای طلاق و جریان رسیدگی بر مبنای قوانین و مقررات موجود که حافظ کیان خانواده بوده صورت پذیرد. در غیر این صورت دادرسی در مقام داوري نسبت به اختلاف خانوادگی که به قضاوت کشانده می شود نقيض هدف و اجماعی است که از آن یاد شده و چنانچه داوری و دادرسی بر این پایه صورت گیرد نمی تواند تأمین کننده همان چیزی باشد که شرع، قانون و عرف اخواسته است.

 

در نظام اصولی هر چیزی بر پایه نظم و در مقام عدل و داد در جای خود قرار دارد در نتیجه لازم است هر امری در هر موقعیتی در ترازوی عدالت به میزان حقه خویش سنجش شده عدالت استوار شود. چنانچه ازدواج دوم (خواه با اذن همسر اول خواه بدون اذن او) واقع شود هر چند ممکن است در صورت عرقيه و نیز در احساس شخصی همسر اول که در حقیقت مود بأخته چنین موقعیتی است کریه و زشت و ناپسند أبد اما اساس داوری و دادخواهی در مقررات و ضوابط، وضع هر شیء در جای خود است و نمی توان به بهانه اینکه موکل ممکن است عرفا و یا قانونا حتی در موقعیت دیگری گناه کار باشد در موقعیتی که کمترین استحقاقی برای او مفروض باشد دست از دفاع از او برداشت. این رسالت وکیل دادگستری است.

۲- همانطور که عالی جنابان مستحضرند. و طرح این مباحث به مثابه درس پس دادن نزد استادان ارجمند است در اثبات عسر و حرجه برای زوجه در نظام حقوقی خانواده ایران به شرح قانون مدنی در ماده ۱۱۳۰ر نیز قانون حمایت از خانواده در پی تقاضای او جهت قطع رابطه زناشویی لازم و چنانچه امکان اثبات عرو حرج وجود نداشته باشد یا حتی در بوته تردید قرار گیرد وجهی برای ورود دعوی باقی نمی ماند

در خصوص عسر و حرج بالحاظ اینکه این دو اصطلاح از جمله عناوین آنی نبوده بلکه مستم راند، استمرار در خصوص و دوام عسر و حرج (بر فرض ثبوت و ایجاد آن) بعثی شروع عرو حرج” جهت استحقان انقطاع رابطه نکاحیه ضروری و امری عقلانی و بدیهی است. چرا که نفی عسر و حرج در قواعد فقهی با، به جهت نفی ضرر و براساس قاعده لاضرر استوار است.

و لذا در صورتی که عدم تداوم ضرر که منتهی به عدم وجود آن می شود به اثبات برسد نمک به عرو حرج معنی و مفهوم خود را از دست می دهد در نتیجه مفربقاء ضرر در عر و حرج) عرف است که آراء متعددی در این خصوص صادر شده و موبد مطلب منطقی و قانونی مذکور می باشند.

 

اعتراض به رای طلاق
اعتراض به رای طلاق

بنابه مراتب و معنونه در فوق رأی صادره واجد اشکالات زیر است:

1- به حکم قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب ۲۸ آبان ۱۳۷۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب ۱۳۷۱ ارجاع امر به داور جهت حل و فصل موضوع ضروری است در این خصوص داور موکل (اینجانبه فروزان احمدی) به عنوان احدی از وکلای مرکل بالحاظ عدم منع قانونی در ماده ۳ قانون اخیر) بود وأم تقاضای خود را خطابه به ریاست شعبه مکتوب و تقدیم داشته ام، با وجود این امر کمترین توجهی به آن نگردیده است چله – توجیهی به اعتبار ماده ۵ قانون یاد شده تشکیل نشده است

۲- حسب اعلام کتبی در لايحه تقدیمی سابق به شعبه محترم اظهار شد که موکل همسر دوم خود را طلاق گفته و حکم طلاق در حال اجراست اما گویا دادگاه محترم به این امر نیز عنایتی نداشته اند و اساس دادخواهی رأی را به شرح بند ۳ ذیل تغییر داده اند.

  1. 3. همانطور که در صدر رأی صادره آمده است خواسته خواهان عبارت است از، سلور گواهی عدم امکان سازشی برای اجرای صیغه طلاق، با بذل مهر و نفقه به علت ازدواج مجدد، در نتیجه دادگاه لازم بوده که به اعتبار مقررات ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی فصل | خصومت نمود. در نهایت چنانچه عسر و حرج را مستمر و مداوم و باقی و پایدار می یافته و نسبت به صدور گواهی عدم سازش اقدام می فرمود

این در حالیست که مستند دادگاه محترم مواد ۱۱۰۲ و ۱۱۰۳ و ۱۱۴۵ و ۱۱۴۶ از قانون | مدنی بوده

و در نتیجه خواسته را بر خلاف ماهیت خود به طلاق خلع تغییر داده اند و عالیجنابات مستحضرند که طلاق خلع ماهینی مستقل و جدا از طلاق براساس اعسر و حرجا (طلاق قضایی دارد و ساختمان و عناصر آن خصوصا بذل فدیه که می تواند معادل سهر یا بیشتر و یا { حتی جای دیگری جدای از مهر باشد متفاوت و اساس آن به تراضی و توافق بر سر فدیه و بذل و تأدیه و تسلیم آن است. و این تغییر خواسته نه تنها ناصواب است که موکل اساسا | ترافی و توافقی بر فديه ، و عوضی با خواهان نداشته و آنچنان که خود اظهار می دارد | تمایلی بر فصل این رابطه ندارد.

در خاتمه بنا به مراتب که فوقا مذکور شد استدعای نقض رأی صادره به شرح پیش | گفته دارد.

با تشکر و تجدید احترام |

وكيل تجدیدنظرخواه

 

اعتراض به رای طلاق
اعتراض به رای طلاق

تذكارات:

۱) طلاق خلع طلاقی است که در آن زن به واسطه شدت گراهنی که از شوهر خود دارد در مقابل مالی که به | شوهر می دهد طلاق بگیرد. در این مورد مالی که زن به شوهر خود می دهد می تواند همان مهر یا معادل آن باشد با اینکه از مهر کمتر یا بیشتر باشد. (ماده ۱۱۴۶ ق.م)

۲) در طلاق خلع شوهر نمی تواند در زمان عده به زن خود رجوع نمايد مگر در صورتی که زد به آنچه که در برابر طلاق به مرد داده است از وی مطالبه نماید. (ماده ۱۱۴۵ نيم)

. ۳) زن در صورتی می تواند به آنچه به مرد داده است از وی مطالبه نماید که شوهر بتواند به مطالبه زن آگاهی باید و امكان رجوع از طلاق را هم داشته باشد.(۱)

۴) هرگاه معلوم شود طلاق باطل بوده است فديه وبخاف زن به مرد نیز باطل است اما هرگاه معلوم شود | که بخشش زن باطل با غیرنافذ بوده است مثلا مال خود زن نبوده و زن بدون اجازه صاحب مال آن را به شوهر بخشیده. طلاق باطل نخواهد شد.(۳)

۵) در صورتی که عین فديه زن قبل از اینکه ژن آن را به مرد بدهد بدون تقصیر کسی تلف شود طلاق فابل رجوع خواهد بود و فا. یه زن منتفی می شود اما اگر خود زن با شخص ثانی به غیر از زن و شوهر آن را تلف کرده باشد، شوهر می تواند مثل یا نیمت فدیه را از زن مطالبه نماید.”

۶) اگر مرد برای رجوع خود از طلاق مانعی ایجاد کرده باشد مثلا با خواهرزن خود ازدواج کرده باشد و دیگر نتواند به زن سابق خود رجوع نماید زن باز هم حني مطالبه ندیه ای که به مرد داده است را خواهد

7) کراهت شديد زن از شوهر برای درخواست طلای کافی نیست.۹

بلکه زن موظف است در دادگاه علت کراهت خود از شوهرش را بیان نماید و این علت از نظر دادگاه موجه باشد

۸) از تبصره ماده (۱۱۳۰) قانون مدنی، چنین مستفاد می گردد که به هر دلیل و عنوانی که برای زوجه منفت شیر قابل تحمل بوجود آمده باشد می تواند با استفاده از آن، تقاضای طلاق تماید حتی اگر هیچ ارتباطی به اصل زوجیت و زوج نداشته باشد

۹) عذر موجه، یا موقت یا مستمر، اگر موقت است، که موجب مشقت غير قابل تحمل نخواهد شد و اگر مستمر است، حرج نیز به تبع آن استمرار دارد.

۱۰) در تحقق عسر و حرج، وضعیت فعلی زمان اقامه دعوا باید مد نظر باشد به عبارت دیگر، اسباب و موجبات عسر و حرج باید در زمان اقامه دعوا وجود داشته باشد و تحقن آن در زمان گذشته تأثیری در موضوع ندارد.

در صورتی که به یک وکیل مجرب و یک وکیل خوب نیاز دارید می توانید با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *