تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعتراض به رای کمیسیون تشخیص باغات + وکیل تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز جهت  جلوگیری از قطع بی رویه درختان و حفظ و گسترش فضای سبز، بدون‌ اجازه شهرداری ، وزارت کشاورزی و منابع طبیعی قطع هر نوع درخت در محدوده قانونی و حریم شهرها و در مناطق معین و آگهی شده در روستاها، ممنوع می باشد.

تشخیص باغات و حفظ اراضی و فضای سبز از مهم‌ترین وظیفه شهرداری و شورای اسلامی شهرها می باشد. جهت نظارت بر اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز و آیین نامه اجرایی مصوب شده و تشخیص باغات و اخذ مجوزهای لازم ،در شهرداری ها کمیسیونی باحضور اعضای زیر تشکیل می شود:

الف) یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورا.

ب) معاون شهرسازی و یا معاون خدمات شهری شهرداری به انتخاب شهردار

ج) مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزیا مسئول فضای سبز شهرداری.

معیار و ملاک تشخیص باغات

ملاک و معیار کمیسیون یا شورای شهر جهت تشخیص باغات :

  • داشتن مساحت حداقل ۵۰۰ مترمربع و وجود یک اصله درخت هر 16 متر مربع در فضای بیرون زمینی که دارای ساختمان می باشد و در صورت عدم احداث بنا، هر 25 متر مربع یک اصله درخت مثمر و یا غیر مثمر باشد.
  • شخص یا شهرداری باید سند مثبت مالکیت زمین یا سند مادرآن قبل تفکیک را داشته باشند.
  • معرفی و اعلام بخش هایی از شهر و حریم آن‌ ،روستا باعنوان باغ به ‌وسیله وزارت جهاد کشاورزی و تشخیص شورای اسلامی

مهم‌ترین دلایلی که مالکان یا شهرداری ،قطع درختان و تغییر کاربری را تقاضا می کنند:

  • درختان قرارگرفته درمیان طرح ها یا پروژه‌های عمرانی
  • درختان قرارگرفته مقابل درب پارکینگ
  • درختان مقابل بیلبوردهای تبلیغاتی
  • درختان معارض با اجرای کنسول یا پیش آمدگی ساختمان
  • درختان بیمارو آفت زده یا آسیب دیده که احتمال سقوط آن می باشد.

کمیسیون براساس مدارک و ادله ارائه شده مانند: اسناد مالکیت یا سند ما در زمین یا اثبات وجود ساختمان قدیمی و مجوزهای ساخت یا پایان کار ، ارائه نقشه های هوایی و یا UTM، استعلام از نوع پهنه بندی زمین در طرح جامع شهر و طرح تفصیلی ،درخواست تقدیم شده را بررسی و با جلب نظرکارشناس ،تصمیم مقتضی را اتخاذ و به متقاضی ابلاغ می کند که ظرف 2 ماه از تاریخ ابلاغ ،با تقدیم درخواست به شهرداری، قابل اعتراض در شورای اسلامی شهر می باشد که نظر شورای اسلامی شهر قطعی است .

براساس قانون درصورت قطع درختان در محدوده قانونی و حریم شهرها ودرمناطق معین شده روستا بدون مجوز و داشتن رای از کمیسیون ،شخص مرتکب جرم وبراساس قانون مجازات به حبس وجزای نقدی محکوم می شود که به دلیل اهمیت وحساسیت موضوع ،محکومیت حبس قابل تبدیل به جریمه نقدی     نمی باشد.

در صورت اعتراض یا متضرر شدن مالک یا شهرداری از رای یا در صورت احراز تخلف یا نقض قوانین و مقررات در رای صادره و نحوه رسیدگی به درخواست درکمیسیون ، براساس اصل 173 قانون اساسی و تقدیم دادخواست از طریق سایت ساجد به نشانی  sajed.divan-edalat.ir می توانند اعتراض خود را در دیوان عدالت اداری ثبت و پیگیری نمایند .

لزوم مشاوره با وکیل متخصص اعتراض به رای کمیسیون تشخیص باغات

توصیه می شود به دلیل اهمیت و حساسیت و پیچیدگی موضوع و پیش بینی مجازات سنگین برای شخص خاطی، قبل ازهر اقدامی با مشاوره و همراهی یک وکیل متخصص ومجرب اقدام شود که با تسلط به قوانین و مقررات حفظ و گسترش فضای سبز و حفظ اراضی طبیعی و ملی و آیین نامه های اجرایی آن ها و تخصص درامور اراضی و ملکی وشهرداری و با تجربه درروال اداری و روند رسیدگی و اعتراض در کمیسیون ها و با بررسی دقیق و موشکافانه موضوع و ارائه راه حل و اقدامی درست و به موقع و متبحر در ارائه لایحه دفاعیه و تنظیم دادخواست، نقش مهم و بزرگی دردست یابی به کلیه حق وحقوق و نتیجه مطلوب درکوتاه ترین زمان ممکن را دارد و از تحمیل هزینه وخسارت های سنگین جلوگیری می کند.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *