تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این نوشتار به موضوع اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل پرداخته شده است. شما عزیزان می توانید از طریق مشاوره حقوقی و وکیل حقوقی آنلاین با ما تماس بگیرید.

 

قانون اداره کار در سال 1369 برای تعیین وظایف و تعهدات کارگران و کارفرمایان تصویب شد. مطابق ماده 7 این قانون؛ قرارداد کار، قراردادی است کتبی یا شفاهی که کارگر در قبال دریافت دستمزد بصورت موقت یا غیر موقت کار یا فعالیتی را برای کارفرما انجام می‌دهد. در این قرارداد که معمولا دوطرفه است، کارگر و کارفرما درباره مزایا، شرایط و مدت کار با هم توافق میکنند. طرفین موظفند به مفاد قرارداد پایبند باشند و مطابق آن عمل کنند. تنظیم صحیح قرارداد کار امری مهم و نیازمند دقت بالایی است.

اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل

مطابق ماده 157 قانون کار هر نوع اختلافی میان کارگر و کارفرما یا کارآموزی که مطابق این قانون و سایر انواع قرارداد کار، توافقات میان کارگاهی یا پیمان های دسته جمعی کار باشد، به وجود آید در ابتدا توصیه می‌شود، با سازش و مذاکره حل شود. در غیر اینصورت از طریق هیئت های تشخیص رسیدگی می‌شود.

هیئت های تشخیص اداره کار متشکل از:

1) یک نفر نماینده وزرات کار و امور اجتماعی

2)شخصی به نام نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان

3)1نفر نماینده مدیران صنایع به انتخاب کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان

تبصره این ماده بیان کرده، کارگری که این هیئت رای اخراج او را صادر کرده، میتواند نارضایتی خود را به صورت اعتراض به رای اداره کار را مطرح کند.

اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل

طبق ماده 28 آیین دادرسی کار رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار با تقدیم دادخواست آغاز می‌شود. این درخواست از سمت کارگر، کارآموز ، کارفرما یا وکیل متخصص اداره کار به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه می‌شود. پس از ارائه درخواست از سوی شاکی و طی شدن مراحل قانونی و دعوت از طرفین دعوی پرونده در ابتدا در دستور کار هیئت تشخیص قرار میگیرد. هیئت پس از شنیدن دفاعیات و اظهارات طرفین و بررسی مفاد پرونده، اسناد و مدارک رای را صادر میکنند. آرا صادره از هیئت تشخیص طی مدت 15 روز قابل اعتراض است. در صورت عدم اعتراض، رای صادره لازم الاجرا می‌شود. شخص معترض با دریافت راهنمایی از وکیل متخصص میتواند اعتراض به رای اداره کار را در مهلت معین شده مطرح کند. پس از اعلام اعتراض و بررسی توسط هیئت حل اختلاف ، رای مقتضی صادر می‌شود. رای صادره از این هیئت لازم‌الاجرا است.

هیئت حل اختلاف متشکل است از:

الف)3 نفر نماینده انتخاب شده کارگران منتخب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان یا کانون انجمن های صنفی کارگران یا مجمع نمایندگان کارگران

ب)3 نفر نماینده از طرف کارفرمایان انتخاب شده از سوی مدیران منطقه

ج) 3 نفر منتخب از سوی دولت مدیر کل کار و امور اجتماعی، فرماندار و رییس دادگستری محل و یا نمایندگان از سوی آنها

پیش از تشکیل جلسه رسیدگی هیئت حل اختلاف و بررسی اعتراض به رای اداره کار، طرفین به صورت کتبی به جلسه دعوت می‌شوند. بدون حضور هر یک از طرفین یا وکیل متخصص هیئت حل اختلاف آنها نیز جلسه تشکیل می‌شود. مگر در صورتی که حضور یکی از طرفین برای رسیدگی لازم تشخیص داده شود.

اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل

تا جایی که امکان دارد، این هیئت ها باید ظرف یکماه رسیدگی لازم را انجام دهند و رای صادر کنند. در فرایند رسیدگی هیئت های حل اختلاف میتوانند از نظرات کارشناسان و افراد متخصص در زمینه های مختلف استفاده کنند.

طبق ماده 165 قانون کار درصورتی که کارگری با رای هیئت تشخیص اخراج شود و پس از اعتراض به رای اداره کار و بررسی، هیئت حل اختلاف اخراج کارگر را غیرقابل قبول تشخیص دهد، حکم بازگشت به کار کارگر اخراج شده و پرداخت دستمزد او از تاریخ اخراج را صادر میکند. در صورتی که اخراج کارگر موجه تشخیص داده شود، کارگر مشمول دریافت حق سنوات به ترتیبی که در این قانون مشخص شده، می‌شود. طرح مسئله اخراج غیر موجهه در هیئت حل اختلاف و اعتراض به رای اداره کار مسئله تخصصی است، زیرا اخراج شدن برای افراد به منزله‌ی از دست دادن شغل و درآمدشان است. با استفاده از وکیل متخصص اداره کار موفقیت خود در این قبیل پرونده ها را تا حد زیادی افزایش دهید.

اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل

دیوان عدالت اداری چه وظایفی دارد؟

دیوان عدالت اداری سازمانی است که برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات افراد نسبت به مامورین و ادارات و آیین نامه های دولتی که برخلاف قانون یا شرع یا خارج از اختیارات مقام تصویب کننده تصویب شده، تشکیل شده است.

طبق بند2  ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری، این سازمان مسئول رسیدگی به شکایات از رای های صادره از هیئت های حل اختلاف کارگر و کارفرما است. برای طرح شکایت در دیوان عدالت اداری باید با مفاهیم و اصطلاحات حقوقی آشنایی لازم را داشته باشید. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در مسائل مرتبط اطلاعات کافی را دارد و به شما در تسهیل امور و روند قانونی کمک شایانی می‌کند. وکیل متخصص اداره کار تجربیات زیادی در این زمینه دارد. حضور بهترین وکیل اداره کار برای افزایش موفقیت در روند رسیدگی به نوعی الزامی است.

اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل

موسسه تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکلای متخصص در زمینه اعتراض به اداره کار و وکلای متخصص دیوان عدالت اداری در تمامی مراحل همراه شماست. با مراجعه حضوری یا با تماس تلفنی با شماره هایی که در صفحه مشاهده میکنید، میتوانید از مشاوره تلفنی و حضوری وکلای متخصص اداره کار این مجموعه بهره‌مند شوید.

برای اعتراض در دیوان عدالت اداری نسبت به رای اداره کار باید ابتدا درخواست فرجام خواهی را به این سازمان ارائه کنید. مهلت ارائه درخواست فرجام خواهی برای افراد مقیم ایران 3 ماه از تاریخ ابلاغ و برای افرادی که مقیم ایران نیستند، 6 ماه از تاریخ ابلاغ است.

رای صادره از هیئت حل اختلاف لازم الاجرا و قطعی است. اما در صورتی که طرفین یا یکی از آن‌ها اعتراض به رای اداره کار را اعلام کنند، در صورتی که تشخیص داده شود اجرای رای باعث ورود ضرر و زیان به طرفین یا یکی از آن‌ها میشود، دیوان عدالت اداری اجرای رای را به صورت موقت متوقف میکند.

اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل اعتراض به رای اداره کار +هیئت حل اختلاف+ هیئت تشخیص+وکیل

لازم به ذکر است می توانید سوالات حقوقی خود را با وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری موسسه تهران وکیل در جریان بگذارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *