تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعسار به تقسیط

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

این مطلب شامل اعسار به تقسیط است، اگر به بهترین وکیل دیوان عدالت نیاز دارید، می توانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی تهران وکیل صحبت کنید.

اعسار به تقسیط
اعسار به تقسیط

کلاسه پرونده: … هدر دادنامه: ۶۴۸ مرجع رسیدگی شعبه … حقوقی دادگستری شهرستان ….. خواهان: محمد خوانده: مریم خواسته: اعسار به تقسیط مهر (محکوم به))

گردشکار: در این پرونده خواهان دادخواستی علیه خوانده فوق تقدیم نموده که دادگاه با بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده ضمن اعلام پایان دادرسی به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید.

 

رأی دادگاه

در خصوص دعوی آقای محمد عليه خانم مریم به خواسته تقاضای صدور گواهی اعسار به تقسیط مهر (محکوم به) به تعداد ۱۱۴ سکه بهار آزادی در پرونده کلاسه۲۵۲۰ / ۸۷ و دادنامه شماره ۳۲۵۸ مورخ ۸۷/ ۱۲ / ۱۱ و با عنایت به محتویات پرونده و با توجه به اظهارات طرفین شهود تعرفه شده و تحقیقات محلی توسط کلانتری، دادگاه مستند به مواد ۱۰ و ۱۱ و ۲۰ قانون و وحدت ملاک مواد ۲۷۷ و ۶۵۲ و ۱۰۸۳ قانون مدنی و با توجه به ماده ۴ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و تبصره ذیل ماده 19 آئين نامه اجرایی موضوع ماده ۶ قانون نحوه محکومیتهای مالی خواسته خواهان را وارد تشخیص و حکم به اعسار به تقسیط (محکوم به صدرالذكر) صادر و اعلام می نماید که خواهان باید بدوة (۲۰) سکه بهار آزادی به خوانده دعوی یکجا پرداخت نماید و الباقی تا استهلاک کامل در هر دو ماه یک سکه در حق خواهان کار سازی نماید رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در استان ……….. می باشد.

رئیس شعبه …… حقوقی دادگاه عمومی شهرستان ………..

نکته:

اعسار به تقسیط
اعسار به تقسیط
  1. معسر: شخصی غیر تاجری است که بواسطه عدم کفایت دارایی و یا عدم دسترسی به ا مال خود قادر به پرداخت مخارج دادرسی و یا دیون خود نباشد (ر.ک ماده ۵۰۴ ق.آ.د.م) البته در گذشته به کسی که دارانیش كفاف مخارج محاکمه و دیونش را نمی داد «مفلسة می گفتند که اگر حکم افلاس او از دادگاه صادر می شد «مفلس» نامیده می شد که اکنون معسر در این معنی به کار رفته است و کلمه مفلس استعمال قانونی ندارد همچنین کلمة معسر در قانون مجازات اسلامی هم آمده است چنانچه ماده ۳۰۸ میگوید: «… معر جزء عاقله محسوب نمی شود و عهده دار دیه قتل خطائی خواهد بود.

۲- تعرفه، مصدر متعدی و به معنای معرفی کردن و شناساندن است. )

اعسار به تقسیط
اعسار به تقسیط

آیا ساکن تهران نیستید و می خواهید از  بهترین وکیل تهران مشاوره دریافت کنید؟ کافیست برای دریافت مشاوره حقوقی از طریق واتساپ  با ما تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *