تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

الزام به اخذ پایان کار+ صورت مجلس تفکیکی+ سند رسمی+ وکیل+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  الزام به اخذ پایان کار + صورت مجلس تفکیکی + سند رسمی + وکیل + مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

ازعمده ترین و رایج ترین اختلافات ، دعاوی و مواردی که پس از تحویل ملک به خریداران املاک پیش فروش شده و یا به موجب قرارداد ساخت و فروش ، خریداران  با مالکان و سازنده ها و فروشندگان هنگام  گرفتن سند رسمی با آن مواجه می شوند، عدم اخذ صورت مجلس تفکیکی و پایان کار و مسئله و دعاوی الزام مالک یا متعهد جهت گرفتن آن می باشد .

منظور از صورت مجلس تفکیکی چیست؟

منظور از صورت مجلس تفکیکی این است که بعد اتمام احداث وساخت وسازیک ساختمان وتایید مهندس ناظروصدورپایان کارتوسط شهرداری ودرخواست مالک به دفاتر اسناد رسمی ،اداره ثبت اسناد واملاک محل وقوع ملک با ارجاع به کارشناس، صورت مجلسی که درآن حد و حدود اربعه (موقعیت ملک و همچنین واحدهاى مستقل ازنظر شمالى، جنوبى، شرقى و غربى) و مساحت آنها و شماره ساختمان قید شده است، بدون اشاره به مالکیت خصوصی واحدها،برای اخذ سند تفکیکی هر واحد تنظیم می نماید که بیان گر بخش های تفکیکی آپارتمان، ملک یا زمین می باشد و برای مالکان املاک مشاع، دربرگ تقسیم نامه ای،سهم هرمالک مشخص وبا انتخاب واحد ها برای هر واحد سند مالکیت صادرمی شود ودرصورت عدم توافق بین مالکین امر به کارشناس ارجاع میشود.

نکته : مالکان املاک شخصی برای درخواست صورت مجلس باید نقشه تفکیکی ارائه دهند.  مالک رسمى یا اشخاصی که براساس قرارداد مبایعه نامه یا قرارداد مشارکت ،مکلف به گرفتن صورت مجلس می باشند ،درصورت امتناع ازگرفتن صورت مجلس تفکیکی وبه تبع آن سند تفکیکی،  خریدار می تواند برمبنای مبایعه نامه تنظیم شده با مراجعه به دفاترخدمات الکترونیکی قضایی  و ارئه مدارک اثبات کننده مالکیت مانند مبایعنامه یا سند تعهد به انتقال واستعلامات ثبتی عدم اخذ صورت مجلس تفکیکی وعدم صدورسند مالکیت ،به طرفیت مالک رسمی وهمه مالکان و در صورت وجود شخص متعهد ،به طرفیت همه ی آنها دادخواست الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی و الزام به انجام تعهد را تنظیم و ثبت وبه دادگاه محل وقوع ملک تقدیم نماید ومالک رسمی را محکوم به اخذ صورتمجلس تفکیکی نماید.

نکته : درصورتی که ملک پایان کار نیز نداشته باشد خواهان باید برای اخذ صورت مجلس، الزام به اخذ پایان کار و الزام به تنظیم سند رسمی را نیزدر دادخواست خود مطالبه نماید.

با صدور رای قطعی محکومیت و الزام به انجام تعهد و در صورت امتناع از اجرای آن ،خواهان می تواند با دستور دادگاه و از طریق واحد اجرای احکام دادگستری راسا اقدام وهزینه های پرداختی وخسارت های دادرسی و تاخیر را از محکوم علیه مطالبه نماید و با مراجعه به سایت ثبت ملک یا با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ارائه گواهی پایان کار و صورت مجلس تفکیکی،تقاضای صدورسند تک برگی نماید.

نکته : ملک باید قابلیت تفکیک را داشته باشد وبرای املاک غیرقابل افراز از نظر مقررات شهرداری و معماری، امکان تنظیم واخذ صورت مجلس نمی باشد. به دلیل پیچیده گی وطی کردن مراحل متعدد و خسته کننده وسخت ودشوار و طولانی اخذ سند و امور ثبتی توصیه می شود قبل ازهراقدامی با مشاوره وهمراهی یک وکیل متخصص و مجرب ومسلط به قوانین ومقررات وآیین نامه های اداره ثبت وامورملکی اقدام شود که با تجربه ی بالا و آشنایی که با امور ونحوه وروند اداره ثبت ونحوه رسیدگی به دادخواست ها دارد با ارائه راه کاری مناسب و اقدامی درست و به موقع  موجب می شود که درکمترین زمان وبا کمترین هزینه به نتیجه مطلوب دست یافت و از تحمیل هزینه های و خسارت های سنگین جلوگیری می کند.

وکیل الزام به اخذ پایان کار | اهمیت حضور وکیل در اخذ پایان کار

زمانی که شخصی بخواهد پایان کار ساختمان خود را دریافت کند و سندی را به نام بزند، باید از یک وکیل ماهر کمک بگیرد و اهمیت حضور وکیل در اخذ پایان کار را بداند.

ما چند مورد از اهمیت حضور وکیل الزام به اخذ پایان کار را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • زمانی که شما از یک وکیل ماهر در زمینه‌ی اخذ پایان کار خود کمک بگیرید، در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانید به هدف خود که همان رسیدن به مدرک پایان کار است، دست پیدا کنید.
  • در این صورت دیگر نیازی به خریدار ندارید که آن را به دادگاه معرفی کنید و پایان کار خود را کسب نمایید بلکه می‌توانید بدون حضور خریدار این مدرک را بگیرید.
  • زمانی که شما در اخذ پایان کار خود سوالی داشته باشید یا مشکلی برایتان پیش بیاید، وکیل ملزم به اخذ پایان کار می‌تواند به مشکلات و سوالات شما پاسخ دهد.
  • اگر کارفرمایی باشد که شهرداری یا دیگر ارگان‌های دولتی به دلیل اخذ پایان کار از او مبلغی پول را دریافت کرده باشند، می‌تواند با کمک وکیل منتخب خود این مبلغ پرداختی را به راحتی پس بگیرد.
  • زمانی که ملک مورد نظر رهن شده باشد، وکیل با اقدامات و علمی که دارد، به راحتی می‌تواند فروشنده را قانع کرده و ملک را فک رهن کند.

 

وکیل الزام به اخذ پایان کاروکیل الزام به اخذ پایان کار

مدارک مورد نیاز جهت درخواست الزام به اخذ پایان کار

با توجه به نکات گفته شده، درخواست پایان کار نیازمند مدارکی است که در وهله‌ی اول متقاضی باید درخواست خود را در سامانه‌ی ابلاغ الکترونیک و تکنولوژی ثنا ثبت نماید. لازم به ذکر است که افراد بدون ثبت نام در سامانه‌ی ثنا، نمی‌توانند اقدام به درخواست پایان کار خود نمایند.

زمانی که شما از یک وکیل کمک می‌گیرید، باید مدارکی را برای کسب اطلاعات بیشتر توسط وکیل، به او ارائه دهید. این مدارک شامل مبایعه نامه یا همان قرار داد خرید فروش می‌شود و مدارک دیگری را نیز مانند قرارداد شراکت در ساخت ساختمان و نامه‌های پایان کار را در بر می‌گیرد. البته واقف هستید که در تمام مراحل اخذ پایان کار لازم است که کارت‌های شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشید.

دقت داشته باشید زمانی که یک وکیل را ملزم به اخذ پایان کار می‌کنید، باید بتوانید تمامی مطالب و ادعاهای مد نظر خود را به او نیز انتقال دهید تا وکیل بر اساس علم خود بتواند راهنمایی‌های بیشتری را به شما ارائه کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید…

 

الزام به اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکیالزام به اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی

 

الزام به اخذ پایان کار 

این تاییدیه ها توسط کارشناسان و مهندسانی که بر پروژه نظارت داشته اند صادر شده است. در صورتی ساختمان در توقیف باشد این مسئله مانع اخذ پایان کار نخواهد بود، ولی عملیات صدور سند را پیچیده می کند.

انتقال سند رسمی بدون اخذ پایان کار

آنچه که برای انتقال سند رسمی لازم است تاییدیه های صادر شده، استحکام بنا و صدور مجور پایان کار است. و علاوه بر آن مالکان و سازندگان باید جریمه های ساخت وسازهای غیر مجاز، تخریب و یا سایر جریمه های که برای آن ها صادر شده است را بپردازند.

به طور کلی بدون اخذ پایان کار انتقال سند رسمی امکان پذیر نمی باشد.

مزایای الزام به اخذ پایان کار توسط وکیل

در این جا ذکر چند نکته ضروری است اول این که پایان کار به این معناست که پروژه ساخته شده مرتکب تخلفی نشده و به طور کامل مورد تایید شهرداری است. به علاوه با گرفتن پایان کار می توان صورت مجلس تفکیکی از اداره ثبت را نیز دریافت کرد.

و با طی نمودن این دو مرحله می توان سند شش دانگ تفکیکی تک برگ را دریافت کرد. بنابراین طی کردن این مراحل زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و دارای پیچیدگی‌های حقوقی زیادی است.

داشتن وکیل برای انجام این امور زمان کمتری را به خود اختصاص داده همچنین هزینه ی کمتری خواهد داشت. با توجه به این که یک وکیل به تمام قوانین آشنایی دارد بنابراین کارشکنی از طرف ادارات نیز کاهش پیدا می کند. در صورتی که ملک ساخته شده دارای تخلف باشد به کمیسیون ارجاع داده می شود  و گذشتن از دو کمیسیون بدوی و تجدید نظر و در صورت اعتراض، دیوان عدالت ادارای کار بسیار سخت و دشواری است.

و در صورتی که مالک بخواهد به تنهایی این مراحل را طی کند و مسائل حقوقی آگاهی نداشته باشد ممکن است رای به تخریب یا جریمه های سنگین صادر شود. بنابراین حضور وکیل می تواند این پیچیدگی ها را حل کند.

در مورد دعوای الزام به اخذ پایان کار چه می‌دانید؟

گرفتن پایان کار باید توسط مالک رسمی ملک انجام شود. اما در صورتی که ساختمان به صورت شراکتی بنا شده باشد سازنده باید از مالک رسمی وکالت نامه ای دریافت کرده و مطابق آن اقدام به اخذ پایان کار نماید.

مشاوره حقوقی الزام به اخذ پایان کارمشاوره حقوقی الزام به اخذ پایان کار

در صورتی که ملک فروخته شود یا ملک ساخته شده پایان کار نداشته باشد، شخصی که ملک را خریداری کرده یا شخص ذی نفع می تواند نسبت به طرح دعوای الزام به اخذ پایان کار اقدام کند.

گاهی نیز ممکن است شهرداری به دلایل نا مشخص و غیر موجه از صادر کردن گواهی پایان کار خودداری کند که در این صورت شخص باید الزام شهرداری برای صدور پایان کار را از مراجع صالح درخواست کند.

نکاتی در مورد الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی

صورت مجلس تفکیکی یک صورت جلسه است که توسط کارشناس اداره ثبت اسناد و املاک تنظیم می شود. در این صورت مجلس حدود املاک مشخص شده و واحدهای های ساختمانی تقسیم می شوند و تفکیک به معنی این است که مال غیر منقول مانند ملک یا زمین به قسمت های کوچیکتر تقسیم می شود. همان طور که گفته شد با داشتن گواهی پایان کار می توانید اقدام به دریافت صورت مجلس تفکیکی کنید. این صورت مجلس واحد ها را به طور مستقل تعریف کرده و به مساحت و شماره گذاری آن ها می پردازد.

در تفکیک نیازی نیست که ملک حتما مال مشاع یا به اصطلاح به صورت شراکتی باشد. بنابراین حتی اگر یک نفر به تنهایی مالک ملک باشد می تواند با رعایت قوانین تفکیک اقدام به تفکیک ملک کرده و به هر ترتیبی که می خواهد آن را تقسیم کند.

اما موضوع دیگری وجود دارد تحت عنوان افراز، در افراز اگر دو یا چند نفر در ملک شریک باشند اگر بین آن ها توافقی مبنی بر تقسیم سهم هر یک صورت نگیرد، هر یک از مالکان  می توانداز اداره ثبت درخواست صدور افراز داشته باشد.

الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی

الزام به اخذ پایان کار زمانی اتفاق می افتد که شخصی یک ملک را به شکل پیش فروش خریداری می کند به این معنی که کار ساختمانی ملک هنوز تمام نشده است.

صورت مجلس تفکیکی یکی از مواردی است که برای واحدهای پیش فروش مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا واحدهایی که پیش فروش می شوند پایان کار و صورت مجلس ندارند. در برخی از موارد ممکن است عملیات ساختمانی را به پیمان کار واگذار کنند. در این صورت اخذ پایان کار و اخذ صورت مجلس تفکیکی به عهده پیمان کار خواهد بود و این موضوع در قرار داد نیز ذکر می شود.

 وکیل و مشاوره حقوقی صورت مجلس تفکیکی وکیل و مشاوره حقوقی صورت مجلس تفکیکی

مشاوره حقوقی الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی

همان طور که اشاره شد یکی از امور مهم در ساخت وسازهای ساختمانی و تنظیم سند رسمی ساختمان، داشتن پایان کار ساختمان است. که برای دریافت آن باید مراحل خاصی طی شده و تمامی نکات قانونی آن رعایت شود.

نداشتن گواهی پایان کار یکی موضوعاتی است که موجب اختلاف بین مهندسین ساخت و ساز ها و شهرداری می شود. بنابراین برای اخذ پایان کار و نحوه دریافت آن به شما توصیه می کنیم از یک مشاوره حقوقی کمک بگیرید تا بتواند به سرعت مراحل لازم را طی کنید.

وکیل برای الزام به اخذ پایان کار

اخذ پایان کار، مرحله پایانی هر ساخت و سازی است. حتی اگر مالک تمام مراحل را نیز طی کرده باشد نهایتا باید گواهی پایان کار خود را دریافت کند. در صورتی که مالک نسبت به اخذ پایان کار اقدام نکند مراحل تنظیم سند با مشکلات زیادی روبه رو خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما این است که برای اخذ گواهی پایان کار و حل مشکلات حقوقی که در حین کار ممکن است به وجود آید از به مشاوره حقوقی و یا وکیل مراجعه کنید.

 صورت مجلس تفکیکی و سند رسمی صورت مجلس تفکیکی و سند رسمی

در صورتی که کار شما به دلیل تخلفات ساختمانی دچار مشکل شده باشد یک وکیل پایه یک می تواند در حل و فصل این مراحل به شما کمک کند. به این منظور توصیه می کنیم برای آشنایی با بهترین وکیل ملکی ،  به مجموعه وکلای گروه تهران وکیل مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

سخن پایانی

پایان کار ساختمانی یکی از امور ضروری است که باید به صورت قانونی و توسط کارفرما انجام بپذیرد. برای این که فردی بتواند این کار را انجام دهد یعنی بتواند پایان کار خود را کسب کند، نیاز به یک وکیل ماهر دارد که در این زمینه از علم بالایی برخوردار باشد.

ما در این مقاله یک مؤسسه‌ی حقوقی را معرفی کردیم که شما می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های وکلای زبده‌ی آن، تمام امور حقوقی خود را چه در زمینه‌ی اخذ پایان کار و چه در زمینه‌های دیگر، سر و سامان دهید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *