تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

الزام به رد عین جهیزیه مقوم

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادنامه: ۵۲۵ مرجع رسیدگی شعبه ………………. حقوقی دادگستری ………………. . خواهان: خانم رفيقه خوانده: آقای علیرضا خواسته: الزام به رد عین جهیزیه

گردشکار: در این پرونده خواهان دادخواستی علیه خوانده فوق تقدیم نموده که دادگاه با بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده ضمن اعلام پایان رسیدگی به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید.

رأی دادگاه

در خصوص دعوی خواهان خانم رفيقه علیه خوانده آقای علیرضا به خواسته – استرداد جهیزیه مقوم بر ۳۱۰ هزار تومان با احتساب هزینه دادرسی که دادگاه با بررسی محتویات پرونده و دادخواست تقدیمی و منضمات آن و ملاحظه سند نکاحیه که فتوکپی | مصدق آن ضمیمه گردیده و رابطه و علقه زوجيت اصحاب دعوی را محرز می نماید و | همچنین ملاحظه مستند دعوی خواهان که لیست و سیاهه عادی ۶۴ قلمی جهیزیه که به | امضاء خوانده رسیده و خوانده با حضور در جلسه دادرسی ضمن قبول دعوی خواهان ایراد و دفاع از دعوی مطروحه به عمل نیاورده و دلیلی که حکایت از استرداد جهیزیه به خواهان را داشته باشد ارائه نکرده و به در اختیار داشتن جهیزیه اذعان نموده و با عنایت به اینکه خواهان به عنوان زوجه در زندگی مشترک اذن استفاده از جهیزیه را به خوانده به عنوان زوج داده است که با این وصف بد خوانده بر جهیزیه بد امانی محسوب که با انصراف خواهان از اذن خود دیگر استفاده خوانده از جهیزیه فاقد وجاهت قانونی و شرعی می باشد و استمرار بد خوانده بر جهیزیه غاصبانه تلقی می گردد و باید به | خواهان مسترد شود و خواهان با تقدیم این دادخواست انصراف از اذن سابق خویش | را بیان داشته است بنابراین با توجه به مراتب معنونه دعوی خواهان وارد تشخیص و با | | استناد به مواد ۶۱۹ و ۶۲۰ قانون مدنی و ماده ۵۱۹ قانون آئین دادرسی مدنی خوانده را |به رد عين جهیزیه به شرح لیست و سیاهه عادی (۶۴) قلمی جهیزیه بابت اصل خواسته و پرداخت مبلغ «چهل و هفت هزار ریال بابت هزینه دادرسی از باب قاعده نسبیب در حق خواهان محکوم مینماید رأی صادره حضوری و با توجه به اقرار خوانده به موجب تبصره ماده ۳۳۱ قانون آئین دادرسی مدنی قطعی می باشد.

رئیس شعبه …….. دادگاه عمومی ………..

 

برگ اجرائیه

رد عین جهیزیه (مربوط به دعوی مرتبط سوم)

محكوم عليه مکلف است از تاریخ ابلاغ اجرائيه

١- پس از ابلاغ اجرائیه ظرف ده روز مفاد آن را به موقع اجراء بگذارد . ۲- ترتیبی برای پرداخت محکوم به بدهد. | ۳۔ مالی معرفی کند که اجراء حكم و استيفاء محکوم به از آن میسر باشد و در صورتی که خود را قادر به اجرای مفاد اجرائیه نداند باید ظرف مهلت ده روز صورت جامع دارانی خود را به قسمت اجراء تسلیم کند اگر مالی ندارد صریحا اعلام نماید هرگاه ظرف سه سال بعد از انقضاء مهلت مذكور معلوم شود که قادر به اجرای حكم و پرداخت محکوم به بوده اید، ليکن برای فرار در پرداخت اموال خود را معرفی نکنید با صورت خلاف واقع از دارایی خود بدهید به نحوی که اجرای تمام یا قسمتی از مفاد اجرائیه متر باشد به مجازات حبس از ۶۱ روز تا ۶ ماه محکوم خواهید شد.

  1. علاوه بر موارد بالا که قسمتی از ماده ۳۴ قانون اجرای احکام مدنی می باشد به مواردی از قانون اجرای احکام و قانون آیین دادرسی مدنی مصوب ۱۳۷۹/ ۱ / ۲۱ و همچنین مفاد قانون نحوه اجرای محکومینهای مالی مصوب ۱۰ آبان ۱۳۷۷ که ظهر برگ اجانبه درج گردیده است توجه نموده و به آن عمل نماید..

محل امضاء مدیر دفتر دادگاه                  محل امضاء رئیس و مهر دادگاه (

نظریه مشورتی شماره ۷/ ۴۸۷۳ مورخ ۸۲/ ۶ / ۲۲

أحكام قطعی و لازم الاجرای دادگاهها، مادام که به طرف قانونی نقض با فسخ نشده، به تقاضای محکوم له | باید اجرا شود و اجرای آن مترف نمی شود مگر به موجب قرار دادگاهی که دستور اجرای حکم را داده با | دادگاهی که صلاحیت صدور دستور تأخير اجرای حکم را دارد با با ابراز رسید محکوم له دایر بر وصول محکوم به با رضایت کتبی او در تعطیل با توقیف با قطع یا تأخیر اجرا (ماده ۲۴ قانون اجرای احکام مدنی)، با | عنایت به قسمت اخیر ماده (۳۴) آیین نامه اصلاحی ۱۳۸۱/ ۱۱ / ۹ ق.ت.د.ع.ا. ۱۳۷۳ با اصلاحات بعدی أو ماده ۲۵ قانون اجرای احکام مدنی، واحد اجرای احکام مدنی تحت نظر دادگاه صادر کننده رأی بدوی | مطابق قانون اجرای احکام مدنی مصوب ۱۳۵۶ و سایر قرانين و مقررات مربوط اقدام می کند و هرگاه در جریان | اجرای حکم بااشکالی مواجه شود باید با مراجعه به دادگاهی که حکم تحنظر آن اجرا می شود، رفع اشکال نماید

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *