تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

برای درخواست طلاق باید کجا رفت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع برای درخواست طلاق باید کجا رفت اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید  

 

برای درخواست طلاق باید کجا رفتبرای درخواست طلاق باید کجا رفت

قبل از اقدام به جدایی و طلاق زن و مرد باید درمورد مسائل مهم و زیادی تصمیم بگیرند که لازم است که در این زمینه  به همه ی حق و حقوق خود آگاه باشند چون هر اقدامی می تواند درزندگی آینده آنها موثر باشد که قطعا بهتراست برای  کسب آگاهی و گرفتن تصمیمات درست  قبل از هرگونه اقدامی و ‏ توافقی با وکلای متخصص خانواده  مشاوره کنند وبا همراهی وکلای مجرب و متخصص برای گرفتن طلاق اقدام کنند . آگاهی کامل و اقدامات درست و به موقع ، مانع تضییع حق و حقوق اشخاص وموجب تسهیل و تسریع در گرفتن طلاق می شود.

برای درخواست طلاق باید کجا رفتبرای درخواست طلاق باید کجا رفت

طلاق یا به درخواست زن انجام میگیرد یا به درخواست مرد یا بصورت توافقی انجام می شود که هر یک از ‏انواع طلاق ، احکام و شرایط خاص خود را داشته و تشریفات اقدام هریک متفاوت خواهد بود .‏براساس قانون جدید برای ثبت دادخواست طلاق توافقی اولین مرحله دعوای طلاق ، این است که زوجین در سامانه ای تحت عنوان سامانه تصمیم ‏zaman.behzisti.net‏ ثبت نام کنند. پس از انجام ثبت نام دراین سامانه، زوجین باید با دریافت  نوبت ‏مشاوره به مرکز مشاوره یا غربالگری  مراجعه  و در5 جلسه مربوط به مشاوره طلاق شرکت کنند . در صورتی که ضمن ‏دریافت مشاوره طلاق ، زن و شوهر به سازش برسند ، علی القاعده طرح دعوی طلاق منتفی است و ‏نیازی به مراجعه به دادگاه نیست در صورت عدم سازش مشاوربرای آنها گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می کنند که یکی از زوجین بامراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی دادخواست طلاق را ثبت و گواهی صادره را ضمیمه دادخواست می کند .

برای درخواست طلاق باید کجا رفتبرای درخواست طلاق باید کجا رفت

براساس قوانین جدید مرجع صالح به رسیدگی دادخواست طلاق دادگاه خانواده می باشد و دفاتر رسمی طلاق تنها با صدور رای دادگاه خانواده مبنی بر گواهی عدم امکان سازش  امکان اجرای صیغه طلاق را دارند. در واقع باید گفت دفاتر رسمی طلاق تنها می توانند حکم صادر شده ازز سوی دادگاه را اجرا کنند.

براساس قانون آیین دادرسی مدنی صلاحیت محلی دعاوی حقوقی ، دادگاه محل اقامتگاه خوانده می باشد اما براساس ماده 12 قانون حمایت خانواده ، دردعاوی و امور خانوادگی مربوط به زوجین ، زوجه می تواند دردادگاه محل اقامت خود اقامه دعوا کند مگر در موردی که خواسته ، مطالبه مهریه غیرمنقول باشد.

برای درخواست طلاق باید کجا رفتبرای درخواست طلاق باید کجا رفت

دفتر خدمات قضایی پس از ثبت دادخواست طلاق ، آن را به شعبه دادگاه خانواده ارجاع می دهد . تعیین وقت رسیدگی، بوسیله ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا به اطلاع زوجین خواهد رسید. همچنین صدور ابلاغیه بوسیله ارسال پیامک‌هایی به اطلاع زوجین می‌رسد. زوجین یا وکلای ایشان در دادگاه خانواده در روز و ساعت تعیین شده در ابلاغیه به همراه مدارک لازم است حاضر می شوند.

دادگاه زوجین یا وکلای آن‌ها را برای تلاش نهایی در ایجاد صلح وسازش بین آنها ، به واحد مشاوره مستقردر دادگاه خانواده ارجاع می دهد و در صورت عدم سازش و اصرار زوجین یا وکلای آن‌ها به وقوع طلاق، دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر می کند.رای صادره قابل تجدیدنظر و فرجام خواهی است .

برای درخواست طلاق باید کجا رفتبرای درخواست طلاق باید کجا رفت

یکی از مدارکی که برای ثبت طلاق و جهت صدور گواهی عدم امکان سازش توسط دادگاه الزامی ‏است ‏صدور گواهی عدم بارداری زن است . زن قبل از مراجعه به دادگاه خانواده ، به آزمایشگاه پزشکی مراجعه نموده تست بارداری می دهد و گواهی عدم بارداری ‏را به دادگاه ارائه می کند . در صورتی که زن اقرار به بارداری کند دادگاه گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند و باید در گواهی صادره قید شود .

در صورتی که زن یائسه باشد یا زن باکره باشد، نیازی به ارائه گواهی عدم بارداری نیست. اما بجای آن زن باکره باید با معرفی نامه دادگاه به پزشکی قانونی مراجعه نماید و پس از انجام آزمایشات و معاینات مربوطه، «گواهی سلامت بکارت» مبنی بر تایید دوشیزه و غیر مدخوله بودن را گرفته و به دادگاه ارائه نماید.

برای درخواست طلاق باید کجا رفتبرای درخواست طلاق باید کجا رفت

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه، زوجین یا وکلای آن‌ها ۳ ماه فرصت دارند تا با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش و مدارک لازم دیگر، به دفتر طلاق مراجعه وصیغه طلاق را درحضور2 شاهد مردعاقل وبالغ جاری کنند.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *