تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

برای طلاق کجا باید رفت؟

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  برای طلاق کجا باید رفت؟ اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

براساس قانون ،اگر زن بخواهد درخواست طلاق دهد باید شرایط پیش بینی شده در قانون را با ادله و مدارک محکم و معتبر اثبات نماید مانند :

  • یکی از 12 مورد قید شده درعقدنامه
  • عدم پرداخت نفقه
  • اثبات عسروحرج زن بدین منظور که اثبات شود زن در زندگی مشترک دروضعیتی قرار گرفته است که زندگی  برای او سخت ومشقت باروغیرقابل تحمل شده است وبه عمده ترین مواردی که می تواند استناد نماید:
  • اعتیاد شوهربه الکل و یا مواد مخدر به طوری که ادامه زندگی را برای زن دشوار کند.
  • عدم پرداخت نفقه حداقل به مدت ۶ ماه
  • مریضی سخت علاج شوهر
  • امراض مقاربتی شوهر
  • بچه دار نشدن مرد
  • ترک زندگی توسط مرد
  • ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول
  • محکومیت شوهر به زندان بالای ۵ سال یا ارتکاب به جرایمی که بر خلاف شان زوجه است
  • سورفتار و سو معاشرت،ضرب و جرح، توهین
  • عدم تهیه مسکن متناسب
  • اثبات خیانت مرد
  • کراهت شدید زوجه همراه با بذل کل مهریه
  • بلاتکلیف رها کردن زن یا زندگی
  • نداشتن رابطه جنسی برای مدت غیر متعارف یا نوع متعارف
  • مشکلات زناشویی ناشی از عیوب مرد
  • رابطه جنسی غیر متعارف

اما مرد تنها با مراجعه به دادگاه وپرداخت کلیه حق وحقوق زن مانند : مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ، نحله و تنصیف اموال در صورت شرط ،می تواند درخواست طلاق نماید . درصورت بالا گرفتن اختلافات وتنش های بین زن مرد ، کشمکش ها ولجبازی وقدرت نمایی های بین آنها هم بالا می گیرد ودرصورت مصمم شدن به جدایی توصیه می شود با بحث ومذاکره با مشاوره وهمراهی یک وکیل به صورت توافقی برای طلاق اقدام شود. زن و مرد برسرحق وحقوق ومسائل مالی وغیر مالی مهمی مانند نفقه ،مهریه،حضانت فرزند و…. به توافق برسند وبا مراجعه به دفتر اسناد رسمی آن را ثبت یا درحضورشاهدین مکتوب وامضا واثرانگشت بزنند.

درصورت نقض وعدم پایبندی به مفاد توافق نامه زن یا می توانند از طریق دادگاه طرف را ملزم به اجرای توافقنامه  نمایند.

نکته : در طلاق توافقی  زن ملزم به بخشیدن تمام مهریه خود نمی باشد بلکه براساس توافقات خود   می تواند تمام مهریه خود را مطالبه یا بخشی ازاین مهریه را ببخشد.

بعداز طلاق زن اگر دوشیزه یا یائسه باشد وتمام یا بخشی ازمهریه خود را بخشیده باشد دیگر حق رجوع به مهریه بخشیده شده را ندارد درغیر موارد مذکور زن می تواند در مدت عده طلاق به آنچه بذل کرده رجوع کند . اگر مقدارمهریه بذل شده اندک باشد یا اینکه تمام یا بخشی از مهریه ،ابراء شده باشد دیگر امکان مطالبه مهریه وجود نداردمگر اینکه زن درعده طلاق به مرد رجوع کند وطلاق خلع به رجعی تبدیل می شود ومهریه بخشیده شده به زن برمی گردد.

بعد از تنظیم توافق نامه  اگر بخواهند شخصا اقدام کنند زن ومرد باید در سایت تصمیم به نشانی www.zaman.behzisti.net  ثبت نام واز مرکز مشاوره وغربالگری نوبت بگیرند. شرکت در جلسات مشاوره برای زن و مرد اجباری می باشد و تعداد جلسات بستگی به شرایط و وضعیت زن و مرد دارد که حداقل تا 5 جلسه اما ممکن است ماه ها طول بکشد.                                                                              پس بررسی پرونده و مصمم بودن زن و مرد در طلاق برای آنها گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می شود.

در حال حاضر به دلیل تشریفاتی وصوری بودن جلسات مشاوره خصوصا درشهرهای بزرگ امکان گرفتن طلاق بدون شرکت در این جلسات ممکن باشد. بعد از صدور گواهی زن یا مرد باید به دفتر خدمات قضایی الکترونیک با ارائه عقدنامه ، مدارک هویتی ،گواهی انصراف از طلاق دادخواست طلاق را تنظیم وثبت نمایند ودادخواست به دادگاه خانواده ارجاع می شود.                                                                    بعد از تعیین شعبه ،وقت رسیدگی از طریق سایت ثنا به زن ومرد ابلاغ می شود ودادگاه با بررسی پرونده و شنیدن اظهارات زن ومرد و اصرار آنها به طلاق زن را برای گرفتن گواهی عدم بارداری به آزمایشگاه پزشکی قانونی معرفی می کند. اگر زن دردادگاه اقرار کند که باردار نمی باشد قاضی گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند اما برای جاری شدن صیغه طلاق گواهی عدم بارداری را باید به دفتر خانه ارائه نماید. درصورت اعلام زن ومرد به بارداری زن و یا یائسه بودن زن، نیازی به ارائه گواهی عدم بارداری نیست اما زن باکره به پزشکی قانونی برای دریافت گواهی سلامت بکارت و تایید دوشیزه و غیر مدخوله بودن معرفی می شود.

در نهایت قاضی رای عدم امکان سازش یا رای طلاق را صادرمی کند و زن ومرد باید ظرف 3 ماه به دفتر خانه ازدواج وطلاق مراجعه و با ارائه مدارک هویتی وعقد نامه وگواهی نامه های عدم انصراف از طلاق وگواهی عدم امکان سازش صیغه طلاق درحضور 2 شاهد مرد عاقل و بالغ جاری و ثبت می شود.

اگر زن ومرد قبل ازنزدیکی توافقی ازهم جدا شوند می توانند به اداره ثبت احوال مراجعه و شناسنامه جدیدی که نام همسر قبلی و طلاق در آن نوشته نشده باشد، اخذ نمایند. زن یا مرد می توانند انجام همه این مراحل را به یک وکیل مجرب ومتخصص و با تجربه سپرده تا بدون شرکت در هیچ جلسه ای حتی جلسات مشاوره ،دادگاه ،دفترخانه ،دفتروکیل برای وکالت دادن و در کوتاه ترین زمان ممکن که کمتر از 1 ماه می باشد انجام شود که اگر بخواهند شخصا اقدام نمایند ممکن است ماه ها طول بکشد،طلاق انجام می شود.

نکته :با ثبت نام درسایت ثنا می توان به صورت الکترونیکی به وکیل خود وکالت داد وهمچنین درهر زمان از مفاد قرارداد و مراحل و روند رسیدگی به پرونده مطلع شد.

برای طلاق باید کجا رفت؟برای طلاق باید کجا رفت؟

برای طلاق کجا باید رفت؟

بنیان خانواده اولین و مهم‌ترین بنیان موجود در تمامی جوامع است. با این وجود گاها بین زوجین اختلافاتی به وجود آمده که امکان سازش بین آن‌ها وجود ندارد. در این مواقع زوجین تصمیم به طلاق می‌گیرند. بنابراین تصمیم زوجین به دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌نمایند. در این زمان حضور یک وکیل خانواده باتجربه و متخصص در امور خانواده می‌تواند کمک شایانی به زوجین نماید. تهران وکیل با تیمی متخصص از وکلا در ارائه مشاوره و حل مشکلات حقوقی در کنار شماست.

قانون کلی طلاق

طبق ماده‌ی ۱۳۳ قانون مدنی، حق طلاق با مرد است. بدین معنا که مرد هر زمانی بخواهد، با رعایت شرایطی می‌تواند زن را طلاق دهد. این شرایط شامل‌ پرداخت کامل مهریه توسط مرد به زن، پرداخت نفقه، استرداد جهیزیه زن و دریافت گواهی عدم امکان سازش از دادگاه خانواده است. گواهی عدم امکان سازش در طی روند طلاق در جلسات مشاوره ارائه می‌گردد.

نحوه درخواست طلاق از طرف مرد

همانطور که ذکر کردیم، مرد صاحب حق طلاق است. بدین معنا که با پرداخت تمامی حقوق زن و کسب گواهی عدم امکان سازش می‌تواند زن را طلاق دهد. بنابراین با در دست داشتن مدارک و مستندات مربوط به پرداخت حقوق می‌تواند به دادگاه مراجعه نموده و زن را طلاق دهد.

در طلاق از طرف مرد، مرد باید در سامانه طلاق ثبت نام نماید. در هنگام ثبت تام، نوع طلاق را طلاق زوج انتخاب نموده و تاریخ و زمان مشاوره پیش از طلاق را دریافت کند. سپس زوجین در زمان مقرر شده با در دست داشتن مدارک شناسایی جهت احراز هویت در جلسات مشاوره حضور پیدا می‌کنند. تعداد جلسات مشاوره ۵ جلسه بوده و پس از اتمام جلسات بنابر نظر مشاور گواهی عدم امکان سازش و عدم انصراف از طلاق را برای آنان صادر می‌نماید.

پس از کسب گواهی، مرد به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و با ارائه مدارک شناسایی و اصل عقدنامه و گواهی عدم سازش دادخواست طلاق خود را ثبت می‌نماید. پس از انجام مراحل فوق پرونده جهت بررسی‌های بعدی به دادگاه می‌رود. در صورتی که اعتراضی وارد نباشد، زوجین به دفاتر ازدواج و طلاق معرفی شده تا صیغه طلاق جاری شود.

برای طلاق باید کجا رفت؟برای طلاق باید کجا رفت؟

درخواست طلاق از طرف زن

طلاق گرفتن از سمت زن امری راحت نبوده و نیازمند شرایط خاصی است. زن برای گرفتن طلاق باید اثبات نماید که مرد شرایط لازم برای ادامه زندگی را ندارد. این شرایط در قانون مدنی ذکر شده است.

مراحل ثبت درخواست طلاق برای زن نیز مشابه مراحل درخواست طلاق از طرف مرد است. تفاوت آن‌ها در ارائه ادله کافی توسط زن برای جدا شدن از مرد بوده و این ادله باید محکمه پسند بوده و نزد قاضی به اثبات برسند.

درخواست طلاق توافقی

درخواست طلاق توافقی از طرف زوجینی که با یکدیگر بر سر تمامی امور توافق نموده‌اند ثبت می‌شود. در طلاق توافقی زوجین پیش از مراجعه به دادگاه خود توافق کرده و شرایط توافق را ثبت کرده و به امضا می‌رسانند.

درخواست طلاق توافقی مانند درخواست طلاق از طرف مرد و درخواست طلاق از طرف زن است با این تفاوت که این نوع از طلاق به دلیل سازش طرفین در زمانی کوتاه‌تر به انجام می‌رسد.

جمع بندی

نحوه درخواست طلاق در انواع مختلف آن عموما یکسان بوده و تنها دارای تفاوت‌های جزئی هستند. مراحل طلاق با ثبت نام در سامانه طلاق شروع شده و مشاوره پیش از طلاق انجام می‌گردد. پس از آن دادخواست ثیت و تنظیم شده و صیغه طلاق جاری می‌شود. با حضور یک وکیل خبره و متخصص می‌توان روند کار را تسریع نمود. تهران وکیل در تمامی مراحل طلاق در کنار شماست.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *