تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تهدید به طلاق از طرف مرد

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

تهدید به طلاق از طرف مرد

طلاق از طرف مرد در مواردی رخ می دهد که در زندگی مشترک راهی به غیر از جدایی باقی نمی ماند. وجود مشکلات و معضلات اقتصادی یا اجتماعی در جامعه تاثیر مستقیم در زندگی افراد جامعه خواهد دارد، در بسیاری از موارد این مسائل باعث می شود که ادامه زندگی با این شرایط غیر ممکن شود. انتخاب طلاق از طرف مرد می تواند به علل و عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد، در ادامه این نوشتار به بررسی این موضوع می پردازیم:

خانواده یک نهاد اجتماعی تاثیر گذار در زندگی تمام افراد است، شکل گیری شخصیت افراد و آموزش های مفید اجتماعی و فرهنگی در خانواده وجود دارد. بنابراین خانواده می تواند با رفتارهای مناسب خود در تمام زمینه ها برای اجتماع نیز مفید و سودمند باشد، هرچند که برخلاف این امر نیز در مورد نقش خانواده صدق خواهد کرد.

زن و مرد تولد یافته و آموزش دیده در همین نهاد اجتماعی یعنی خانواده می باشند، هر گونه تاثیری که خانواده بر شخصیت اجتماعی این افراد داشته باشد، نتیجه و تاثیر آن هم در اجتماع و هم در زندگی آینده این افراد وجود دارد. چنانچه در خانواده افراد در معرض تعلیمات صحیح والدین قرار داشته باشند و احترام به حقوق هم دیگر را یاد بگیرند، بی شک این یادگیری در آینده آنان هم نقش دارد و موجب می شود تا حقوق تمام افراد و به خصوص حقوق شریک زندگی خود را محترم بشمارند.

نقش خانواده در انتقال تجربیات و رفتارهای مناسب به افراد بسیار پر رنگ است اما تمام کننده و کافی نمی باشد. جامعه و نهاد های ذیصلاح در پرورش رفتارهای مناسب اجتماعی نیز می توانند، بر تعالیم و شکل گیری شخصیت افراد تاثیر داشته باشند. نقش خود افراد در باروری فرهنگی و اجتماعی زمانی مشخص خواهد شد که به سن تشخیص برسند، و قادر باشند برای آینده و زندگی فردی خود برنامه ریزی داشته باشند.

vokalaye talagh

آموزش های اجتماعی و تحصیل دانش در مقاطع مختلف به افراد کمک خواهد کرد تا شخصیتی متناسب با آموزه های خود داشته باشند. در تمام رفتارها و مناسبات اجتماعی استثنائاتی وجود دارد، بی شک در بین افراد تحصیل کرده نیز می توان رفتارهای نامتعارف اجتماعی را مشاهده نمود. به هر حال کسانی که از این امکانات آموزشی و تعلیمات محروم بوده اند، نمی توانند تاثیر بسیار مطلوبی بر اجتماع و هم در زندگی فردی خود داشته باشند.مطالبی که ذکر گردید به همراه مشکلات و هنجارهای اقتصادی و اجتماعی جامعه، زمینه را برای بروز مشکلات لاینحل در برخی از خانواده ها فراهم می نماید.

همانگونه که در ابتدای مطالب ذکر گردید عدم رفع مشکلات و معضلات گوناگون در خانواده منجر به جدایی و طلاق می گردد، وجود مشکلات اجتماعی که در بر گیرنده بسیاری از رفتارهای موجود در زندگی است، بی شک تاثیر بیشتری در جدایی و طلاق دارند. عدم رعایت حقوق همسر و شریک زندگی می تواند به عنوان معضل و مشکل اجتماعی خانواده در نظر گرفته شود.

طلاق از طرف مرد با رعایت قوانین و مقررات موجود در زمینه طلاق اجرایی می شود. قانونگذار با هدف جلوگیری از جدایی زن و مرد اقدام به تدوین و تصویب قوانین و مقرراتی در این راستا نموده است، که اقدام برای طلاق از طرف مرد به سهولت گذشته نباشد و دشواری انجام اقدامات مورد نیاز برای این منظور، مرد را از تصمیم جدی خود برای جدایی و طلاق منصرف سازد.

وجود قوانین مربوط به مسائل خانواده و حقوق افراد بیانگر اختیارات مرد در اجرای طلاق می باشند. مرد می تواند با اختیاری که در اجرای طلاق دارد در هر زمانی برای طلاق اقدام نماید، اما این حق نمی تواند وسیله اعمال زور و قدرت در خانواده قرار گیرد. بی شک وجود حقوق قانونی زن و مرد در زندگی مشترک به واسطه مجوز قانونی آنها است، اما توهم اعمال قدرت و استفاده به عنوان وسیله کنترل در زندگی از این حقوق جایگاه قانونی نخواهد داشت.

مرد چنانچه حق خود مبنی بر اجرای طلاق را به عنوان وسیله تهدید و اعمال زور در خانواده بکار ببرد، جدای از نامتعارف بودن رفتار اجتماعی مرد می تواند به عنوان ایجاد مزاحمت های روحی و رفتاری مورد پیگیری قانونی قرار گیرد. با توجه به مطالبی که قبلا” ارائه گردید احترام به حقوق زن در زندگی از طرف مرد می تواند موجب آرامش و ثبات در زندگی باشد، با این روش دیگر نیازی نیست که تهدید به طلاق از طرف مرد صورت گیرد.

قوانین و مقررات خاصی در احقاق حقوق زن در کشور ما وجود دارد که در صورت پیگیری، می تواند از بروز بسیاری از رفتارهای غیر اجتماعی مانند تهدید به طلاق از طرف مرد جلوگیری نمایند. طلاق از طرف مرد با رعایت مقررات و انجام اقدامات اداری و قضایی فراوانی به مرحله اجرا در می آید، تمام این اقدامات در گرو پرداخت حقوق قانونی زن است و تا زمانی که حق و حقوق زن پرداخت نگردد، امکان اجرایی شدن طلاق برای مرد وجود نخواهد داشت.

عدم آشنایی به حقوق قانونی و شرعی زن موجب می شود تا در زندگی مشترک، هرگاه که مورد تهدید به طلاق از طرف مرد می شود نتواند آنگونه که شایسته و قانونی است از حق و حقوق خود دفاع نماید. چنانچه زن به این مسئله آگاهی داشته باشد که اعمال طلاق از طرف مرد فقط با پرداخت تمامی حق و حقوق زن امکان پذیر می شود، دیگر نیازی به تحمل برخی از رفتارهای غیر اخلاقی و اجتماعی مرد مانند تهدید به طلاق از طرف مرد ندارد.

شایسته است که افراد در زندگی مشترک خود بنا را بر احترام به حقوق شریک زندگی خود بگذارند، این احترام می تواند به صورت متقابل برای آنها در زندگی انعکاس داشته باشد. ابراز رفتارهای نامتعارف و بیان جملات تهدید آمیز در زندگی بغیر از سلب آرامش و احترام در خانواده چیز دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

گروه تخصصی وکلای طلاق از خدمات وکلای با تجربه و با سابقه در زمینه طلاق برخوردار می باشد. وجود اساتید حقوقی و آشنا به قوانین این امکان را فراهم نموده است، که اقدامات تخصصی برای اجرای طلاق در کوتاه ترین زمان در گروه تخصصی وکلای طلاق برای موکلین انجام بگیرد.

کسب نتیجه مطلوب در گرو اعتماد شما به گروه تخصصی وکلای طلاق تحقق خواهد یافت.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *