تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ثبت دادخواست طلاق از طرف زن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع ثبت دادخواست طلاق از طرف زن اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید .

 

ثبت دادخواست طلاق از طرف زنثبت دادخواست طلاق از طرف زن

همانطور که می­دانید، در قانون کشور ما حق طلاق در اختیار مرد است و زن نمی­تواند بدون داشتن دلیل موجه برای طلاق اقدام کند. اما در بسیاری موارد پیش می­آید که زن به دلایل مختلف تصمیم بگیرد به زندگی مشترک خود پایان داده و از همسرش جدا شود. در این شرایط با دغدغه­ها و سوالات زیر روبرو خواهد شد:

برای ثبت طلاق از طرف زن چه مدارکی نیاز است؟

زن در چه صورت می­تواند نسبت به دادخواست طلاق اقدام کند؟

در صورتی که دادخواست طلاق از طرف زن ثبت شود، تکلیف حق و حقوق مالی او چیست؟

حضانت فرزندان در صورت دادخواست طلاق از طرف زن به عهده چه کسی خواهد بود؟

ثبت دادخواست طلاق از طرف زنثبت دادخواست طلاق از طرف زن

نفقه فرزندان در صورت دادخواست طلاق از طرف زن به عهده چه کسی خواهد بود؟

در ادامه به تمام این سوالات پاسخ داده و موضوع ثبت دادخواست طلاق از طرف زن را بررسی خواهیم کرد.

شروع مراحل ثبت دادخواست طلاق از طرف زن

با توجه به اینکه حق طلاق به صورت قانونی با مرد است، زن برای درخواست طلاق حتما باید دلایل موجهی داشته باشد و بتواند آنها را در دادگاه اثبات کند.

به شما توصیه می­کنیم به هیچ عنوان بدون حضور یک وکیل مجرب و متخصص نسبت به شروع مراحل ثبت دادخواست طلاق اقدام نکنید. چرا که ارائه مدارک و دلایل طلاق به شرایط خاصی نیاز دارد و یک اقدام اشتباه می­تواند شما را به دردسر انداخته و باعث پیچیدگی پرونده شود.

ثبت دادخواست طلاق از طرف زنثبت دادخواست طلاق از طرف زن

برای ثبت دادخواست باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و پس از تنظیم دادخواست، آن را به دادگاه خانواده ارسال کرد. بعد از آن زمان تشکیل جلسات دادگاه به زوجین اطلاع داده شده و پیگیری پرونده انجام خواهد شد.

  • در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی خانواده نیاز دارید، می توانید با بهترین وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی تهران وکیل  در ارتباط باشید؛ همچنین، در صورتی که در سایر نقاط ایران هستید می توانید نسبت به مشاوره حقوقی از طریق واتساپ اقدام نمایید.

دلایل موجه برای ثبت دادخواست طلاق از طرف زن

  • اعتیاد
  • پرداخت نکردن نفقه به مدت 6 ماه یا بیشتر
  • بچه­دار نشدن زوجه
  • بیماری لاعلاج یا بیماری مقاربتی شوهر
  • اقدام به ازدواج مجدد بدون کسب رضایت زن
  • سوء اخلاق و رفتار
  • و…
  • ثبت دادخواست طلاق از طرف زنثبت دادخواست طلاق از طرف زن

مهریه زن بعد از ثبت درخواست طلاق

ثبت دادخواست طلاق توسط زن هیچ اثری روی مهریه او نخواهد داشت. در واقع مهریه مهم­ترین حق مالی زن می­باشد و مرد تحت هر شرایطی و در هر زمانی موظف است آن را پرداخت کند.

در صورتی که زن درخواست طلاق داده باشد و بتواند دلایل مواجهی ارائه کند، تمام مهریه به او پرداخت خواهد شد (اگر باکره باشد نصف مهریه). اما اگر زن بدون هیچ دلیل موجهی قصد طلاق از شوهرش را داشته باشد، باید برای جاری شدن صیغه طلاق از روش­هایی مثل بخشیدن همه یا قسمتی از مهریه رضایت شوهرش را جلب نماید.

موضوع مهریه در زمان طلاق از طرف زن اندکی پیچیده می­باشد. به همین دلیل بهتر است برای اطلاعات بیشتر با یکی از مشاورین متخصص ما در موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید.

ثبت دادخواست طلاق از طرف زنثبت دادخواست طلاق از طرف زن

حضانت فرزندان در صورت ثبت طلاق از طرف زن

حضانت فرزندان حتی درصورتی که درخواست طلاق از طرف زن مطرح شده باشد، تا 7 سالگی با مادر خواهد بود، اما نفقه آنها به عهده پدرشان است.

نتیجه­ گیری

همانطور که متوجه شدید، در قانون اسلامی کشور ما حق طلاق به مرد داده شده است و اگر زنی بخواهد بدون رضایت شوهر نسبت به طلاق اقدام کند، راهی دشوار و پیچیده را پیش رو خواهد داشت. به همین دلیل، درچنین شرایطی فقط وجود یک وکیل خوب و خبره است که می­تواند با اشراف کامل به قوانین و مقررات، تمام امور مربوط به طلاق را به نفع زوجه انجام دهد.

ثبت دادخواست طلاق از طرف زنثبت دادخواست طلاق از طرف زن

به همین دلیل به شما توصیه می­کنیم در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی حتما از یک وکیل متخصص و مجرب کمک بگیرید. لازم به ذکر است تیم وکلای ماهر ما در موسسه حقوقی تهران وکیل همواره آماده خدمت رسانی و پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *