تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ثبت چه شرکتی بهتر است

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

قبل  از اینکه بخواهیم در مورد این سوال که ثبت چه شرکتی بهتر است به این موضوع بپردازیم  که شرکت چیست؟ فرق شرکت مدنی و تجاری در چیست؟ و برای چه کاری جامعه نیاز به تشکیل شرکت دارد طبق تعریف قانون مدنی شرکت اجتماع حقوق طرفین به طور مشاع می باشد.

 

اما این تعریف  جامع  نیست و نیز مانع اغیار می باشد آنچه که شرکت نامیده می‌شود در قانون تجارت و یا در دنیای تجارت و بازرگانی با آنچه که در قانون مدنی و یا مشارکت مدنی گفته می‌شود با هم تفاوت کامل دارند  در تجارت و یا قانون تجارت شرکت اجتماع و تجار و بازرگانان و گذاشتن سرمایه برای ایجاد سود و منفعت مادی باشد که در شرکت مدنی شاید این سود و منفعت و پول به دست نیاید.

حال سوال این است که ثبت چه شرکتی بهتر است و یا به عبارت دیگر چه شرکتی برای چه کاری مورد نظر است صحبت در مورد این سوال به دلیل کوتاه بودن محتوا در این مجال نمی گنجد و بهتر است قبل از اقدام در مورد ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و یا بهتر برای ایجاد یک شرکت تجاری در قالب شرکت های ذکر شده در قانون تجارت با مشاوران حقوقی مربوطه مشورت لازم را انجام دهید و یا در صورت لزوم با سپردن کار به وکلا انجام امور را پیش ببرید.

ثبت چه شرکتی بهتر است

شرکت ها در قانون تجارت به چند قسم تقسیم می شوند که از این چند قسط دو قسم از اهمیت ویژه‌ای در جامعه و آن هم شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می باشد و با توجه به ساختار تشکیل و حد نظام تشکیل شرکت و جلسات و تعداد اعضا که با هم متفاوت هستند.

برای بعضی از موضوعات کار کرد شرکت‌ها هم با هم متفاوت هستند مثلاً برای ایجاد شرکت در زمینه شرکتهای عمرانی و خدماتی و یا شرکت هایی که در مناقصات و مزایدات دولتی حتی شرکت می‌کنند بهتر است که موضوعات در قالب شرکت سهامی خاص انجام شوند و یا اینکه طبق تصریح قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود و برای امور تجاری تشکیل می‌شود و می‌توان گفت که اگر اشخاص می خواهند برای امور تجاری شرکت تاسیس کنند بهتر است که در قالب شرکت با مسئولیت محدود این شرکت به ثبت برسد که در بعضی از زمینه ها و موضوعات باید در قالب شرکت سهامی عام تاسیس شود.

مانند امور بیمه ای که در قالب شرکت بیمه تاسیس می شود حال آنچه که امروزه در در جامعه محرز  میباشد شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در بین اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی اولویت خاصی دارد مخصوصاً بین تجار و یا اشخاصی که می خواهند به امور تجاری بپردازند بهتر است با توجه به اینکه شرکت با مسئولیت محدود در شرایط راحتی نسبت به شرکت‌های دیگر ثبت می‌شود در قالب شرکت با مسئولیت محدود فعالیت شود همانطور که گفته شد مجال گفتن در مورد همه موضوعات شرکت نیست و برای داشتن اطلاعات کافی در مورد شرکت بهتر است با مشاوران قبل از هر کاری مشورت لازم را انجام دهید.

اگر در این باب به وکیل نیاز داشتید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *