تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

جریمه کمیسیون ماده 99بر تراکم اضافه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  جریمه کمیسیون ماده 99 بر تراکم اضافه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

جریمه کمیسیون ماده 99بر تراکم اضافهجریمه کمیسیون ماده 99بر تراکم اضافه

به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از محدوده حریم شهرها و جلوگیری از آن یک کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت کشور و قوه قضائیه و مسکن و شهرسازی  تشکیل می شود. کمیسیون باتوجه به طرحهای موجود اقدام به صدور رای نموده و اقدام به قلع ساختمان موجود، صدور جریمه نقدی معادل 50 تا 70 درصد قیمت اعیانی اقدام می نمایند.

این مراجع موظفند بعد از پرداخت جریمه اقدام به صدور پروانه ساخت نسبت به ساختمانهای موجود اقدام نمایند .

  در ادامه نوشتار به بررسی تراکم اضافه و وضعیت قانونی آن پرداخته و روشهای رفع یا کاهش جریمه یا جلوگیری از تخریب منزل مسکونی خواهیم پرداخت .

قبل از هر چیز باید بدانیم که  منظور از تراکم اضافه ، ازدیاد ساخت و ساز نسبت به میزان تعیین شده در پروانه می باشد .

نکته مهم در این زمینه این است که بر طبق قانون هیچ  فردی حق ندارد به طور دلخواه اقدام به ساخت و ساز نماید و قبل از هر اقدامی باید از مرجع مربوطه یعنی دهیاری در روستاها دارای طرح هادی و در شهرها از شهرداری کسب مجوز نماید .

از جمله موارد مهمی که در پروانه معین می شود میزان زیربنا می باشد و در صورتی که فر داز میزان تعیین شده بیشتر ساخت و ساز نماید مرتکب تخلف تراکم  اضافه شده است .

در تراکم اضافه مالک باید اندازه معین شده را در تمامی موقع مالیکت حفظ نماید بنابراین حق ندارد هر وقت که بخواهد اقدام به اضافه کردن بالکن  و یا افزایش طبقات  در ساختمان خود نماید.

 

جریمه کمیسیون ماده 99بر تراکم اضافهجریمه کمیسیون ماده 99بر تراکم اضافه

جریمه کمیسیون ماده 99

 در کمیسیون ماده 99 جریمه مالک به دو صورت تخریب و پرداخت جریمه نقدی می باشد .

 اگر مالک به صورت بسیار بیشتری از مقدار تعیین شده در پروانه اقدام به ساخت و ساز نماید به طور قطعی منزل مذکور تخریب می گردد.

 اما در مواردی که فرد تنها اقدام به بعضی موارد مانند دادن بالکن استاندارد ، تعیممر ، ایجاد زیر زمین و …. می نماید در این موارد جریمه معین می گردد.

جریمه ها در کمیسیون ماده 99  درم وارد مختلفی معین می شوند که در زیر به انها اشاره خواهیم نمود:

 1- محل قرار گیری تراکم : در این موارد باتوجه به اینکه محل تراکم در خیابان ، کوچه ، بن بست یا کوچه کم عرض می باشد میزان جریمه متفاوت خواهد بود .

2- استفاده از مصالح غیر استاندارد : در این موارد نیز دهیاری از خیر تخریب گذشته و به میزان وضعیت معینه از جریمه نقدی استفاده می نماید .

3- تجاری با غیر تجاری بودن محل :علی رغم اینکه مطابق قوانین موضوعه جریمه های ساختمانهای اداری ، تجاری ، مسکونی به یک اندازه می باشد اما لازم است گفته شود که برای ساختمانهای اداری و تجاری میزان بیشتری از جریمه معین خواهد شد .

تعیین میزان جریمه 

در این  موارد میزان حد و حدود جریمه معین شده و نحوه تعیین ان بدین شرح است که مقدار ان نباید از میزان یک دوم بنا کمتر و  ازدو سوم میزان ان بیشتر باشد.

 

جریمه کمیسیون ماده 99بر تراکم اضافهجریمه کمیسیون ماده 99بر تراکم اضافه

افراد می توانند در کلیه موارد معین شده در به میزان جریمه های معینه اعتراض نموده و تقاضای کسر میزان ان را باتوجه به وضعیت معیشتی ، شغلی و یا سایر شرایط را بنمایند . باتوجه به اینکه رای کمیسیون مربوطه در نهایت در دیوان عدالت اداری قابل شکایت می باشد لذا بهترین راه این است که فرد قبل از اقدامی  در این موارد از وکلای معتبر ، کسب مشاوره نموده و در صورت لزوم پرونده های خود را به ما بسپارد .

گروه تخصصی تهران وکیل یکی از بهترین مراجع وکلا و بهترین وکیل دیوان در تهران می باشند که دارای سالها تخصص و سابقه در این زمینه می باشند و شما می توانید با خیال راحت پرونده های خود را به ما بسپارید .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *