تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دادخواست طلاق از طرف مرد

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادخواست طلاق از طرف مرد + هزینه + فرم

زمانی که مرد برای جدایی و طلاق اقدام می کند می بایست شرایط و دستورالعمل هایی که در این راستا وجود دارد را رعایت کند، تا بتواند زمینه اجرای طلاق را از طریق دادگاه فراهم نماید. در این نوشته قصد داریم دادخواست طلاق از طرف مرد را مورد بررسی قرار دهیم. قوانین و مقررات موجود در این زمینه را بیان نمائیم و نحوه انجام اقدامات مورد نیاز اداری و قضایی طلاق را ذکر کنیم.

برای زن و مرد حق و حقوقی در زندگی مشترک از طرف قانونگذار در نظر گرفته شده است. وجود حقوق زن و مرد باعث شده است تا زندگی مشترک با رعایت این حقوق از یک ثبات و استحکام برخوردار باشد، عدم رعایت حقوق مرد و یا زن توسط هر یک از آنان موجب بروز اختلاف و مشکلات لاینحل خواهد شد. همین عوامل در صورتی که به نحو مطلوبی رفع نشوند باعث جدایی و طلاق خواهند شد.

چنانچه تصمیم بر جدایی و طلاق از طرف مرد باشد، همانگونه که قبلا”
ذکر گردید باید قوانین و مقررات مربوط به طلاق را رعایت نماید. انجام تشریفات قانونی مربوط به طلاق می بایست بطور کامل توسط مرد رعایت شود، در ابتدای امر با تنظیم دادخواست طلاق و ثبت در سامانه خدمات الکترونیک قضایی، که توسط دفاتر خدمات قضایی انجام می گیرد اقدام به طرح تقاضای خود مبنی بر اجرای طلاق در دادگاه خانواده می نماید.

قبل از ثبت دادخواست طلاق از طرف مرد در سامانه خدمات قضایی، مرد می باید در سامانه مذکور ثبت نام شخص نماید. هدف از ثبت نام افراد در سامانه خدمات قضایی که ثبت ثنا نامیده می شود، مطلع شدن فرد ثبت نام شده از روند رسیدگی به تقاضای طلاق در دادگاه است. تمامی اقدامات قضایی و اداری که توسط دادگاه خانواده در مورد دادخواست طلاق از طرف مرد صورت می گیرد، از طریق سامانه خدمات قضایی و به صورت پیامک متنی به مرد ابلاغ می شود.

vokalaye talagh

دادگاه خانواده برای رسیدگی به دادخواست طلاق از طرف مرد، پس از اخذ دادخواست مذکور از طریق سامانه خدمات قضایی، ضمن تعیین شعبه رسیدگی کننده اقدام به بررسی موضوع می نماید. رسیدگی در دادگاه شامل ارجاع پرونده به داوری نیز می باشد، این مرحله برای رسیدگی لازم و ضروری می باشد هرچند که اخذ نظر داوری می تواند مورد استناد برای رای دادگاه قرار نگیرد.

به دلیل اختیار قانونی که مرد در اجرای طلاق دارد برای ارائه دادخواست طلاق به دادگاه، نیازی به بیان دلیل و ادله نیست و مرد می تواند برای طلاق اقدام نماید با این شرط که بتواند کلیه حق و حقوق زن را پرداخت کند. دادگاه در مواردی که دادخواست طلاق از طرف مرد باشد، تمامی حقوق زن را در نظر گرفته و اقدام به صدور رای در این خصوص ی نماید.

حقوقی از زن در زندگی مشترک وجود دارد که بدون جدایی و طلاق هم قابل مطالبه هستند. نفقه زن و مهریه به عنوان حقوق قانونی قبل از اقدام برای جدایی هم می تواند مورد مطالبه قرار گیرند، پرداخت نفقه زن از تکالیف قانونی و شرعی مرد در زندگی می باشد، عدم پرداخت نفقه زن توسط مرد در صورتی که توانایی مالی داشته باشد می تواند به دلیل ترک انفاق موجب مجازات برای مرد شود.

دادخواست طلاق از طرف مرد زمانی موجب اجرای طلاق می شود که مهریه زن پرداخت شود و یا شرایط پرداخت مهریه توسط دادگاه تعیین شود. سایر حقوق قانونی زن مانند اجرت المثل ایام زوجیت، در صورتی که دادخواست طلاق از طرف مرد باشد قابل مطالبه و وصول توسط زن می باشد. حق تنصیف جزء حقوقی است که در دادخواست طلاق از طرف مرد به زن تعلق می گیرد، این حق چنانچه در زمان اجرای عقد نکاح توسط مرد امضاء شده باشد قابل مطالبه و دریافت توسط زن خواهد بود.

علاوه بر حق و حقوق زن در زندگی مشترک چنانچه زن و مرد دارای فرزند مشترکی باشند، در زمان ارائه دادخواست طلاق از طرف مرد باید حقوق قانونی فرزند مشترک مانند حضانت و نفقه را مشخص و برقرار نماید. دادگاه در این مورد ضمن دقت در تعیین تکلیف حقوق فرزند مشترک، به نحوی که به مصلحت فرزند باشد حقوق قانونی وی را برقرار می نماید. دادخواست طلاق از طرف مرد با رعایت مواردی که ذکر گردید منجر به صدور حکم اجرای طلاق از طرف دادگاه خواهد شد.

رعایت کلیه مراحل اداری و قضایی و تشریفات قانونی توسط مرد در مواقعی که دادخواست طلاق از طرف مرد باشد، به تسریع در روند رسیدگی به موضوع طلاق در دادگاه کمک می نماید. انجام هر کدام از مراحل اداری و قضایی برای اجرای طلاق مستلزم پرداخت هزینه می باشد، ثبت دادخواست و ثبت نام شخص در سامانه خدمات قضایی دارای هزینه های مصوب می باشد.

علاوه بر ثبت دادخواست طلاق از طرف مرد و ثبت نام شخص در سامانه خدمات قضایی، رسیدگی در دادگاه خانواده هم دارای هزینه دادرسی می باشد. هزینه های دادرسی در دادگاه خانواده به صورت مصوب و قابل تغییر می باشند، در دادخواست طلاق از طرف مرد هزینه های مذکور توسط مرد پرداخت خواهد شد، به دلیل تقاضای مرد برای طلاق هزینه هایی که برای اجرای طلاق نیز لازم است باید توسط مرد پرداخت شود.

در موضوع دادخواست طلاق از طرف مرد با انجام تمامی مراحل و اقدامات مذکور در مطالب ارائه شده، دادگاه خانواده با رعایت تمامی جوانب اقدام به صدور گواهی عدم سازش می نماید. مرد می تواند با ارائه گواهی به دفاتر ثبت طلاق برای اجرای طلاق از طریق دفاتر مذکور اقدام نماید.

وجود وکیل در دادخواست طلاق از طرف مرد موجب می شود تا امورات و اقدامات مورد نیاز برای طلاق، با سرعت بیشتری انجام شود. شناخت مراحل اداری و قضایی طلاق توسط وکیل به تسریع در روند رسیدگی کمک موثری می نماید، اقدامات قانونی وکیل زمینه اجرای طلاق را برای موکل فراهم می آورد.

دفتر حقوقیوکلای طلاق با استفاده از تجارب وکلای صاحب نام در زمینه طلاق، این امکان را فراهم می آورد تا اقدامات و امورات مورد نیاز برای اجرای طلاق به تقاضای مرد، در زمان کمتر و مناسب تری انجام شود.

با اعتماد به عملکرد وکلای گروه تخصصی وکلای طلاق می توانید دانش و تجربه وکلا را برای کسب نتیجه مورد نظرتان در کنار خود داشته باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *