تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دادخواست طلاق از ناحیه زوج (رجعی)

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

کلاسه پرونده: ……………….. شماره دادنامه: ۲۸۳۰ مرجع رسیدگی: شعبه ………. (خانواده) دادگاه عمومی ……

خواهان: محرم محل اقامت: …. خوانده: اقدس محل اقامت: … خواسته: طلاق | گردشکار: در این پرونده خواهان دادخواستی علیه خوانده فوق تقدیم نموده که دادگاه | با بررسی مجموع اوراق و نگرش جامع به محتویات پرونده ضمن اعلام پایان دادرسی به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید.

 

رأی دادگاه

در خصوص دعوای خواهان آقای محرم (زوج) عليه خوانده خانم اقدس (زوجه) با وکالت آقای …… به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای صیغه طلاق که دادگاه با بررسی محتویات پرونده و دادخواست تقدیمی و منضمات آن و ملاحظه رونوشت سند نكاحبه که فتوکپی مصدق آن ضمیمه گردیده و رابطه و علقه زوجیت دائم اصحاب دعوا را محرز مینماید و خوانده با حضور در جلسه دادرسی ایراد و دفاعی که موجبات رد دعوای خواهان را فراهم نماید به عمل نیاورده و نظر به اینکه تلاش دادگاه جهت اصلاح ذات البين اصحاب دعوا بی ثمر بوده و خواهان علیرغم نصایح دادگاه همچنان مصر به طلاق بوده است لذا دادگاه جهت رسیدگی به اختلاف و اصلاح ذات البين هستندبه تجویز آیه شریفه قرآن مجید و نیز تبصره یک ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق و ماده یک آیین نامه اجرائی همان قانون با صدور قرار ارجاع امر به داوری، امر ارشاد و دعوت به سازش زوجین را به داورهای منتخب طرفين احاله گردیده و مع الوصف مساعی و کوشش داوران هم جهت اصلاح ذات البين و التيام زوجين مؤثر واقع نگردیده و در نهایت نظریه مکتوب داوران حاکی از عدم تفاهم و سازش است و اصرار خواهان به طلاق را در بردارد و خوانده حاضر به طلاق نبوده و خواهان نیز دلیلی بر نشوز خوانده ابراز نداشته و تقاضای طلاق خواهان ناشی از تخلف زن از وظایف همسری و سوء اخلاق و رفتار وی نمی باشد و خوانده تقاضای اجرت المثل، اموری که در طول زندگی مشترک با قصد (عدم تبع) انجام داده و موضوع بند (الف) تبصره ۶ ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق می باشد را نموده است و دادگاه با استناد به قانون تفسیر تبصره های ۲ و ۶ قانون مذکور مصوب سوم شهریور سال ۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضای خوانده را وارد می داند و چون خواهان اعلام داشته که حاضر است مبلغ پنج میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان بابت اجرت المثل به خوانده پرداخت نماید و خوانده با مبلغ مذكور موافقت نموده اند لذا نیازی به ارجاع امر به کارشناسی جهت تعیین اجرت المثل نیست و نظر به مراتب و اوصاف فوق به لحاظ عدم تفاهم و سازش اصحاب دعوا و نظریه مکتوب داوران، دعوای خواهان را وارد تشخیص و با استناد به ماده ۱۱۳۳ قانون اصلاح موادی از قانون مدنی و ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب ۱۳۷۱/ ۸ / ۲۸ | مجمع تشخیص مصلحت نظام حکم به صدور گواهی عدم امکان سازش صادر و اعلام می نماید که با شرایط نه گانه، ذيل الذكر كليه محاضر رسمی مأذون در اجرای طلاق ارجعی می باشند اعتبار این گواهی استناد به ماده واحده قانون تعیین مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش به مدت سه ماه پس از ابلاغ می باشد بدیهی است که رعایت وجود شرایط لازم قانونی و شرعی جهت اجرای صیغه طلاق از جمله مراعات مفاد مواد ۱۱۳۴ و ۱۱۳۵ و ۱۱۴۰ و ۱۱۴۱ قانون مدنی به عهده مجری صیغه طلاق خواهدبود رأی صادر شده حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه محترم تجدیدنظر استان …… میباشد

شرایط: در خصوص مهر خوانده در پرونده کلاسه ……… شعبه ….. دادگاه عمومی ……………. که تقاضای مهر خود را نموده است و خوانده در پرونده کلاسه ۲۰۲۲/ ۸۳ همان شعبه دادخواست تقسیط مهر را تقدیم داشته که به موجب دادنامه شماره ۴۴۲ مورخ۸۴ / ۲ / ۳۱ حكم بر تفسبط پرداخت مهر صادر و خوانده به حکم تقسيط اعتراض نموده و پرونده به دادگاه محترم تجدیدنظر ارسال و به موجب دادنامه ….. مورخ ……….. شعبه …. دادگاه تجدیدنظر تأیید گردیده است فلذا پرداخت مهر براساس دادنامه های مذکور تضمین، اعمال و اجراء خواهدشد.

۲- زوجه حسب اقرار خودش و گواهی صادر شده از پزشکی قانونی حامله نمی باشد. 3- زوجین فاقد فرزند مشترک می باشند. ۴- زوجه جهیزیه خود را تحویل گرفته و در این مورد ادعا نخواهد داشت. 5- زوج مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار ریال معادل دویست و هشتاد هزار تومان بابت نفقه معوقه و جاری از اول مرداد ماه سال جاری تا پایان سال ….. به زوجه پرداخت می نماید. 6- خواهان به موجب بند (الف) تبصره شش ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مبلغ پنج میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان طبق توافق به عمل آمده بین اصحاب دعوا بابت اجرت المثل به خوانده پرداخت مینماید. ۷. خواهان مبلغ دو میلیون و چهارصد هزار ریال بابت نفقه ایام عده به خوانده پرداخت مینماید. ۸- طلاق برای بار اول و از نوع ارجعی، می باشد. ۹-به موجب تبصره سه ماده واحده مذکور اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر موکول به تادیه حقوق شرعی و قانونی خوانده (زوجه ) که به شرح فرق مذکور گردیده به صورت نقد می باشد و وفق تبصره مذکور اعمال و اجرا خواهدشد.

رئیس شعبه …… دادگاه خانواده …………

  1. تا هنگامی که حقوق شرعی و قانونی زوجه منجمله (مهر – نفقه – اجرت المثل و …) پرداخت نگردد ثبت | طلاق امکان پذیر نمی باشد، مگر اعسار زوج در دادگاه ثابت و مهر تسقیط شده باشد

 در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *