تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دیه معتادین به مواد مخدر نامناسب

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع دیه معتادین به مواد مخدر نامناسب اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 دیه معتادین به مواد مخدر نامناسبدیه معتادین به مواد مخدر نامناسب

دیه معتادین به مواد مخدر نامناسب به چه صورت است

فردی بدون توجه به محرمات الهی و اسلامی مبادرت به خرید شراب مسكر نموده و شرب خمر مینماید؛ اما به دلیل عدم تهیه شراب به صورت اصولی وطبق نظریه پزشکی حاوی مقداری الکل متانول بوده، منجر به فوت شارب الخمر می گردد. اولیاء دم از سازندگان شراب شکایت می کنند؛ ولی به علت مشخص نبودن سازندگان آن تقاضای دیه از بیت المال را نمودند؛

پرسش: ۱. آیا اساسا امکان پرداخت دیه از بیت المال در این مورد است؟!

دیه معتادین به مواد مخدر نامناسبدیه معتادین به مواد مخدر نامناسب

آیا معتادینی که مواد مخدر نامناسب تهیه و فوت می کنند آیا دیه از بیت المال پرداخت می شود؟

نظر اکثریت

اکثریت همکاران قائل بودند که با توجه به صراحت مادتين ۲۵۵ و ۲۵۶ قانون مجازات اسلامی و شرایط و ملاکاتی که در آن تعیین شده از قبیل پیدا شدن جنازه در شارع عام و… و با توجه به قاعده اقدام و مسئله۹ج ۲ ص ۵۴۰ کتاب ديات تحرير الوسیله حضرت امام (ره)و به دلیل عقل و منطق پرداخت دیه از بیت المال، شامل موضوع سؤال نمی شود و از قاعده فقهی لایبطل دم امرء مسلم تخصصأ خارج است. ضمن اینکه حکومت در جایی پاسخگوست که تعللی در حفظ امنیت جامعه صورت گرفته باشد که در موارد سؤال شخص علیه خودش اقدام کرده و حکومت اصولا مسئولیتی ندارد.

دیه معتادین به مواد مخدر نامناسبدیه معتادین به مواد مخدر نامناسب

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با بهترین وکیل مواد مخدر نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

دیه معتادین به مواد مخدر نامناسبدیه معتادین به مواد مخدر نامناسب

نظر اقلیت

طبق قاعده لايبطل دم امرء مسلم و اطلاق این قاعده فقهی و اینکه بر فرض اگر سازنده شراب یا مواد نامرغوب شناسایی شد باید مجازات می شد، حال که شناسایی نشده پس باید بیت المال محکوم بشود و ماده ۲۵۵ که می گوید باید در شارع عام و… پیدا شود این تمثیل است و حصری نیست و این نظر استحسان هم نمی باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *