تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

راه های طلاق زن بدون مهریه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

درخواست طلاق بر اساس اینکه چه کسی آن را ارائه کرده باشد به 3 دسته تقسیم می شوند عبارتند از:

راه های طلاق زن بدون مهریه
راه های طلاق زن بدون مهریه

طلاق زن به درخواست مرد، طلاق به درخواست زن و طلاق توافقی. هریک از این انواع طلاق از نظر حقوقی ویژگی های مختلفی را به همراه دارند در این مقاله به بررسی حقوقی دسته اول یعنی طلاق به درخواست مرد پرداخته و شمارا با شرایط و ویژگی های مختلف آن آشنا میکنیم:

 

اهلیت: مردی که بخواهد همسر خود را طلاق دهد بایستی به سن 15 سالگی رسیده باشد و چنانچه مردی قبل از این سن اقدام به ازدواج کرده باشد این مساله باعث اثبات رشد عقلی وی برای طلاق زن نخواهد شد.

سلامت عقل : شوهر در هنگام طلاق بایستی دارای سلامت عقل باشد و بنابراین مردی که مجنون باشد نمی تواند همسر خود را طلاق دهد .

راه های طلاق زن بدون مهریه
راه های طلاق زن بدون مهریه

اختیار و قصد: اگر مردی بخواهد همسر خود را طلاق دهد بایستی تصمیمش جدی و قطعی باشد واگر به شوخی و یادرخواب  حرف هایی در این زمینه به زبان بیاورد طلاق زن به وقوع نخواهد پیوست.

بنابراین برای آگاهی در این موضوع دو قانون ماهوی و اصلی وجود دارد :

یکی قانون مدنی ودیگری قانون حمایت خانواده مصوب 1394.طبق ماده 1133 قانون مدنی مرد می تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسر خود را بنماید در گذشته مرد برای طلاق دادن همسرش تنها کافی بود که به دفترخانه مراجعه کرده و تقاضای طلاق همسر خود را بنماید در گذشته مرد برای طلاق دادن همسرش تنها کافی بود که به دفتر خانه مراجعه کرده و تقاضای طلاق همسر خود را ارائه کند.

اما این روند ساده باعث افزایش امار طلاق در کشور شده بود و برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شد که به موجب آن مرد بایستی طلاق همسر خود به دادگاه مراجعه کند با اجرایی شدن این بین مراحل تشریفاتی که با خود همراه آورد طلاق به درخواست و همچنین شاید از همه چالش بر انگیزتر در مورد مهریه با یکدیگر به تفاهم و توافق می رسند.

مواردی که زوجین در موررد آن تفاهم دارند برای دادگاه نیز محترم و قابل قبول خواهد بود و در گواهی عدم امکان سازش که از سوی دادگاه صادر می شود موارد توافق شده زوجین قید می شود یکی از تصمیمات و دیون بسیار مهمی که عقد نکاح برای مرد ایجاد میکند مهریه است که از دیون ممتاز محسوب می شود و زن در مورد طلب از شوهر خود از بابت مهریه بر طلبکاران دیگر ارجحیت دارد و اگر زوجین در مورد مهریه و شرایط پرداخت آن به توافق نرسند. دادگاه از صدور گواهی عدم امکان سازش خودداری خواهند نمود و در نتیجه مجددا امکان طلاق توافقی وجود نخواهد داشت.

طبق ماده 1082 قانون مدنی به مجرد عقد زن مالک مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن نمید بنابراین همان طور که مشاهده می نمایید به محض اینکه صیغه عقد نکاح جاری می شود مالکیت زن بر مهریه منعقد میگردد و این حق به قدری محترم مورد حمایت قانون گذار است که در مورد آن برای زن تحت شرایط خاصی حق حبس ( حق حبس اصطلاحی و حقوقی است و به معنای زندان نیست ) در نظر گرفته است.

راه های طلاق زن بدون مهریه
راه های طلاق زن بدون مهریه

در همین رابطه در ماده 1089 قانون مدنی آمده است زن می تواند تا مهر به او تسلیم نشده از ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد امتناع کند مشروط بر این که مهر او حلال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود. در تمامی این مراحل وجود یک وکیل می تواند برای اخذ مهریه و یا در مراحل طلاق توافقی بهترین یارویاور شما باشد شماره تلفن گروه وکلای تهران برای اخذ مشاوره تلفنی 77221941 – 021 است. این موسسه با دارا بودن بهترین وکلا می تواند به شما نهایت کمک را در پرونده های حقوقی بکند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *