تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید  

 

زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیردزن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد

براساس قوانین ایران و شرع،  حق طلاق با مرد است وبراساس ماده 1133قانون مدنی ایران ، مرد می تواند با رعایت شرایط مقرردر این قانون با مراجعه به دادگاه ، تقاضای طلاق همسرش را بنماید در حالی که  براساس تبصره این ماده ، زن می تواند با وجود شرایط مقرر در مواد 1119- 1129 – 1130 قانون مدنی و براساس بندهای شروط 12 گانه عقد نامه و همچنین گرفتن وکالت درطلاق (حق طلاق ) از مرد حتی با مخالفت مرد، بدون هیچ قید و شرطی در هرزمان و طول مدت زندگی وهرسن وسالی طلاق بگیرد.

 

زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیردزن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد

طلاق توافقی   

 سریع ترین راه ممکن برای طلاق و جدایی ،اقدام به گرفتن طلاق توافقی است که اگر زوجین این پروسه را با همراهی یک وکیل متخصص و مجرب خانواده طی کنند ، 1 الی 2 ماه  طول خواهد کشید اما درغیر اینصورت مدت زمان زیادتری طول می کشد . این مدت زمان درشهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. مرد و زن باید  یا به صورت توافقی یا با بذل و بخشش مهریه (به طور کامل یا بخشی ازمهریه ) یا معامله ای  بین خود برای جلب رضایت  طرفین به طلاق  برسر مسائلی چون (نفقه ،مهریه،جهیزیه ،مهریه ،حضانت و… ) یک توافقنامه تنظیم کنند و آن را در حضور یک یا چند شاهد امضا کنند واثرانگشت بزنن یا دریکی از دفاتر اسناد رسمی آن را تنظیم کنند.

با ثبت نام درسامانه تصمیم  zaman.behzisti.net  و  شرکت در چندین  جلسه مشاوره و یاغربالگری در صورت عدم انصراف آنها از طلاق،  مرکز مشاوره گواهی عدم انصراف صادرمی کند. هریک از زوجین می تواند  دادخواست طلاق را با ارائه این گواهی صادره ومدارک دیگری از قبیل عقدنامه یا رونوشت آن ، شناسنامه و کارت ملی زوجین  در دفاتر خدمات قضایی ثبت کنند (اگر کارت ملی را در دسترس نداشته باشید ولی شماره ملی را بدانید برای دادخواست طلاق توافقی کفایت می کند. در صورت در دسترس نبودن عقدنامه نیز می بایست به دفترخانه ای که عقد صورت گرفته ، مراجعه کرده و رونوشت اخذ نمایید.) 

تنها با مراجعه به یک وکیل خانواده متخصص و مجرب ، تمامی مراحل فوق الذکر بصورت کامل از جلسات مشاوره تا اخذ سند طلاق بدون نیاز به حضور زوجین  در کوتاهترین زمان انجام می‌پذیرد.

زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیردزن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد

دادخواست طلاق با داشتن حق طلاق

زن می تواند با گرفتن وکالت درطلاق (حق طلاق ) از مرد ، هر زمان که اراده کند بدون نیاز به اثبات دلایلی دردادگاه،  خود را مطلقه نماید . زن با انعقاد قرارداد وکالت با یک وکیل دادگستری     می تواند برای طلاق اقدام نماید مدارک قابل ارائه به وکیل؛  ارائه وکالت نامه محضری که به موجب آن وکالت در طلاق به زوجه داده شده است ، اصل عقدنامه یا رونوشت آن، کارت ملی و شناسنامه زوجین و تنظیم توافقات درباره اجرت المثل ، مهریه،  نفقه فرزندان، حضانت فرزندان و ….  در حضور وکیل به گونه ای که زوجه با داشتن وکالت در طلاق از طرف زوج،  از طرف ایشان توافقات را امضا خواهد کرد . نکته لازم به ذکر این است که علی الاصول این طلاق با همراهی وکیل مجرب و متخصص  کمتر از یک ماه انجام می شود و مرد باید تمام حقوق مالی زن را پرداخت کند.

دادخواست طلاق از طرف زن

طبق قانون مدنی ایران زن تنها با داشتن دلیل موجه واثبات یکی از شرط های مندرج درسند ازدواج واثبات عسر و حرج و… می تواندازدادگاه تقاضای طلاق کند .

علل عمده و مهمترین موضوعاتی که زن به استناد آنها می تواند طلاق بگیرد :

  • اعتیاد مضر شوهر
  • نپرداختن نفقه حداقل به مدت ۶ ماه
  • مریضی سخت علاج شوهر
  • امراض مقاربتی شوهر
  • بچه دار نشدن زوج
  • ترک زندگی توسط زوج
  • ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول
  • محکومیت شوهر به زندان بالای ۵ سال یا ارتکاب به جرایمی که بر خلاف شان زوجه است
  • سوء رفتار و سو معاشرت ( ضرب و جرح، توهین،… )
  • عدم تهیه مسکن برای مدت غیر متعارف
  • اثبات خیانت همسر در دادگاه
  • کراهت شدید زن همراه با بذل کل مهریه
  • بلاتکلیف رها کردن زن
  • نداشتن رابطه جنسی برای مدت غیر متعارف
  • مشکلات زناشویی ناشی از عیوب مرد
  • رابطه جنسی غیر متعارف
  • با شرایطی دوری طولانی زوجین از همدیگر
  • زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیردزن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد

نکته : روند رسیدگی  به علت وجود حق اعتراض (واخواهی ،تجدید نظرخواهی ،فرجام خواهی  به رای ) 1 سال طول می کشد، مگر زوجین اعتراض نکنند. توصیه می شود اگر می خواهید طلاق بگیرید وکیلی را انتخاب کنید که تخصص وی طلاق و دعاوی خانواده باشد. اثبات دلایل طلاق برای دادگاه خیلی پیچیده و سخت است به همین دلیل به کسی نیاز دارید که با همه چم ‌و خم و روند طلاق و دعاوی خانوادگی و دادگاه‌ های خانواده آشنا باشد.

مراحل رسیدگی در دادگاه خانواده

هنگامی که دادخواست در دفاتر خدمات قضایی ثبت شد ،دادخواست به دادگاه خانواده ارجاع داده می شود ودادگاه زوجین را به داوریا مشاورخانواده جهت تلاش آخر برای صلح وسازش  بین آنها،ارجاع و درصورت عدم صلح ،حکم عدم امکان سازش صادر می کند.

زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیردزن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد

 زن باید با مراجعه به پزشکی قانونی آزمایش بارداری دهد و برای ثبت طلاق کند گواهی عدم بارداری را ضمیمه مدارک کند.اگر زوجه باردار باشد هیچ خلالی درروند صدور حکم و ثبت ان ایجاد نمی کند تنها عده ای که زن باید رعایت کند عده طلاق می باشد.

نکته: اگر زن باکره (دوشیزه) باشد دادگاه های تهران فقط گواهی بکارت پزشکی قانونی را معتبر می ‏دانند و اگر باکره نباشد، جواب آزمايش عدم بارداری کفایت می کند.‏

نکته: تا قبل از صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) هر کدام از زوجین حتی اگر توافق نامه ، وکالتنامه یا دادخواست را امضاء کرده باشند، در صورت پشیمانی رای طلاق توافقی صادرنمی شود.

اما پس از صدور رای طلاق (گواهی عدم امکان سازش ) بر طبق مواد ۳۵ و ۳۶ قانون حمایت خانواده اگر مرد  پشیمان شود و به دفترخانه برای ثبت طلاق نیاید امکان ثبت طلاق وجود نخواهد داشت مگر این که زن از مرد در ضمن رای دادگاه یا به صورت وکالت در طلاق (حق طلاق) حق مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق را داشته باشد.

زن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیردزن بعد از چند سال میتواند طلاق بگیرد

اما اگر زن بعد از صدور رای طلاق (گواهی عدم امکان سازش ) پشیمان شود مرد می تواند بدون حضور او به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت نماید.

نکته :درعمل اگر زوجه یا وکیل او در دفترخانه طلاق برای ثبت حاضر نشوند محضر طلاق از شعبه ای که رای را صادر کرده در این خصوص استعلام میکند وعمده محاکم خانواده اجازه ثبت طلاق بدون رضایت زن را نمی دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *