تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

سریعترین راه طلاق از طرف مرد

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

سریعترین راه طلاق از طرف مرد

مسائل و مشکلات مختلفی هستند که می توانند اختلافات خانواده را فراهم نمایند، در جامعه ما با توجه به وجود مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و … بسیاری از خانواده ها درگیر مشکلات عدیده شده اند، لاینحل بودن برخی از مشکلات موجود در زندگی زن و مرد می تواند ادامه زندگی مشترک را برای آنها ناممکن گرداند، و راهی به غیر از جدایی و طلاق برایشان باقی نماند.

برای بررسی مسئله طلاق و چگونگی استفاده از آن در شرایط جدایی مرد و زن، ابتدا باید به قوانین و مقررات موجود در این راستا مراجعه کنیم. قانونگذار در کشور ما اقدام به وضع قوانین و مقررات خاصی در این زمینه نموده است، توجه و حساسیت قانونگذار نسبت به مسئله طلاق می تواند برای جلوگیری از جدایی زن و مرد و از بین رفتن زندگی مشترک آنها باشد.

برای مرد و زن هر کدام شرایط و مقرراتی قرار داده شده است تا در صورتی که بخواهند برای طلاق اقدام نمایند، با رعایت این مقررات و قوانین بتوانند از همسر خود جدا شوند. هدف از رعایت قوانین موجود در طلاق توسط زن و مرد، برای طولانی تر کردن رسیدگی به این امور و برقراری کلیه حقوق مرد و زن می باشد.

در قوانین و مقررات مربوط به طلاق که در قانون مدنی و قانون خانواده موجود می باشد. مرد از اختیاری برخوردار است که در هر زمان و شرایطی بتواند برای طلاق زن اقدام کند، وجود چنین اختیار قانونی برای مرد در صورتی فراهم می شود که بتواند حق و حقوق زن را به طور کامل پرداخت نماید. به این صورت سریعترین راه طلاق از طرف مرد ممکن خواهد شد.

اختیار مرد در طلاق مختص به عقد دائم می باشد، در عقد و نکاح موقت مرد از چنین اختیاری تا حدودی محروم می گردد، چرا که با اتمام مدت عقد موقت و یا بخشیدن مدت زمان باقیمانده توسط مرد ،خود به خود عقود موقت پایان می یابند. با توجه به اینکه برخی از حقوق زن در عقد دائم در عقد موقت جاری نیست مانند: نفقه که در عقد موقت جاری نیست و به توافق زوجین بستگی دارد، یا مهریه که در عقد موقت الزامی و در عقود دائم اختیاری می باشد.

vakil

شاید در گذشته این امکان برای مرد فراهم بود که برای طلاق زن به طور مستقیم به دفترخانه ثبت طلاق مراجعه نماید، در این مواقع مرد می توانست با پرداخت حقوق زن برای اجرای طلاق اقدام نماید. شاید رشد سریع و روزافزون طلاق و جدایی با این روش باعث شد، قانونگذار با وضع قوانین خاص در این زمینه تا حدودی از سریعترین راه طلاق از طرف مرد جلوگیری نماید.

حقوقی که برای زن در زندگی مشترک در نظر گرفته شده است شامل: مهریه، نفقه، نحله، اجرت المثل ایام زوجیت و … می شود. هر یک از حقوق مذکور در صورتی که درخواست طلاق از طرف مرد باشد باید بطور کامل پرداخت شود. چنانچه مرد بخواهد از سریعترین راه طلاق استفاده نماید، راهی بغیر از پرداخت حقوق زوجه ندارد. با پرداخت حقوق زن امکان اجرای طلاق برای مرد فراهم خواهد شد، چرا که برخلاف زن که اگر بخواهد برای طلاق اقدام کند مجبور به ارائه دلیل موجه به دادگاه است، مرد برای طلاق زن نیازی به ارائه دلیل به دادگاه ندارد و همین امر موجب سریعترین راه طلاق از طرف می شود.

بنا به توضیحات ارائه شده مرد برای اجرای طلاق نیازی به بیان دلیل و مدرک برای دادگاه ندارد، این امر برای مواردی که تقاضای طلاق از طرف مرد باشد کارائی دارد. زن تنها با توجه به شرایط دوازده گانه ای که در سند ازدواج قید شده است می تواند تقاضای طلاق نماید، موافقت دادگاه در شرایطی که تقاضا برای طلاق از طرف مرد است موجب اجرایی شدن سریعترین راه طلاق از طرف مرد می گردد.

مرد چنانچه متقاضی طلاق باشد باید دادخواست طلاق خود را از طریق دفاتر خدمات قضایی در سامانه خدمات الکترونیک قضایی ثبت نماید. دادخواست مذکور به همراه مدارک ازدواج و … از طریق سامانه مذکور برای دادگاه ارسال می شود، رسیدگی در دادگاه به تقاضای طلاق از طرف مرد با تعیین شعبه رسیدگی کننده میسر خواهد شد. برای اجرای سریعترین راه طلاق از طرف مرد انجام امورات اداری و قضایی که ذکر گردید لازم و ضروری است.

رسیدگی به دادخواست طلاق از طرف مرد در دادگاه شامل چند مرحله می شود: ابتدا در مرحله بدوی رسیدگی صورت خواهد گرفت و چنانچه با تقاضای مرد موافقت شود، رای به اجرای طلاق صادر می شود. در صورتی که زن به حکم صادره اعتراض نکند طلاق در همین مرحله با رعایت تشریفات قانونی اجرایی می شود، اعتراض زن موجب می شود تا رسیدگی در دادگاه تجدید نظر ادامه یابد. این امکان برای زن فراهم است تا به رای دادگاه تجدید نظر در دیوان عالی کشور اعتراض نماید.

وجود مراحل مختلف رسیدگی به تقاضای طلاق از طرف مرد و ارجاع این امر به داوری از طرف دادگاه، جزء مراحل و شرایط طلاق محسوب می شود. اخذ نظر داوری هرچند که می تواند مورد رای دادگاه قرار نگیرد، اما وجود این نظریه در جریان رسیدگی در دادگاه لازم است.

برای اینکه سریعترین راه طلاق از طرف مرد انجام شود، کلیه مواردی که برای اجرای طلاق نیاز است باید انجام شود.

با اخذ نظر دادگاه مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش، مرد می تواند با پرداخت حقوق زوجه طلاق را اجرا نماید. این امکان در شرایطی برای مرد فراهم می شود که ابتدا نظر دادگاه بر طلاق اخذ شود و ثانیا” حقوق زن توسط مرد پرداخت شود. ارائه گواهی عدم امکان سازش به منزله اجرای طلاق است مگر در صورتی که مرد از تصمیم خود مبنی بر اجرای سریعترین راه طلاق منصرف گردد.

وکیل می تواند کلیه اقدامات مورد نیاز برای اجرای سریعترین راه طلاق از طرف مرد را در مناسب ترین زمان انجام دهد. شناخت راهکارهای قانونی موجود دراین زمینه به دلیل آشنایی وکیل با موضوع طلاق می باشد.

گروه تخصصی وکلای طلاق با وکلای توانمند و با تجربه خود این امکان را فراهم خواهد کرد تا موکل از سریعترین راه طلاق از طرف مرد بهره مند شود. کسب نتیجه مد نظر موکل با اعتماد به کار دفترحقوقی وکلای طلاق در اسرع وقت محقق خواهد شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *