تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترینسریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین

صدور دستور توقیف خودرو با توجه به اینکه خودرو بابت چه مساله ای باید توقیف شود، می تواند از سوی شورای حل اختلاف، دادسرا، دادگاه حقوقی و کیفری، اجرای ثبت و پلیس راهنمایی و رانندگی صادر می شود.

نکته : به موجب ماده 6 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی «ماموران راهنمایی و رانندگی به جز در موارد مصرح قانونی و موارد تصادفات منجر به جرح و قتل مجاز به توقیف وسیله نقلیه موتوری نمی‌ باشند»

موارد توقیف خودرو برطبق قانون:

  • تصادفات منجر به جرح یا فوت
  • اجرای حکم دادگاه یا اجرای اجراییه ثبتی و وصول محکوم به یا موضوع اجراییه ثبتی
  • دستور خاص مقام قضایی ( دستورتوقیف که ازسوی دادسرا دررابطه با یک جرم خاص )
  • نداشتن بیمه نامه شخص ثالث
  • نپرداختن جریمه خودرو حداقل به مبلغ ده میلیون ریال
  • براساس قانون در صورتی که میزان جریمه خودرویی به سقف یک میلیون تومان برسد، اداره راهنمایی و رانندگی موظف است  تا ابلاغیه‌ای را برای راننده ارسال کند.اگر پس از گذشت 1 ماه از ابلاغ، راننده خودرو اقدام به پرداخت جریمه نکند، مامور راهنمایی و رانندگی این اختیار را دارد تا دستورانتقال خودرو به پارکینگ را صادر کند.
  • ارتکاب همزمان دو تخلف با وسیله نقلیه مانند :
  • انجام حرکات نمایشی مانند تک چرخ زدن
  • تجاوزازسرعت مجاز
  • سبقت غیرمجاز درراه‌ های دو طرفه
  • عبور از چراغ قرمز
  • حرکت به صورت مارپیچ
  • تجاوز به چپ از محور راه
  • توقف در محل پارک ممنوع (در صورت عدم حضور راننده)
  • توقف داخل پیاده رو
  • مصرف مشروبات الکلی ‏ یا مصرف مواد مخدر و روان گردان
  • استفاده از پلاک فاقد مجوز قانونی
  • رانندگی با خودرو بدون همراه داشتن مدارک قانونی شامل گواهینامه، کارت خودرو و بیمه‌ نامه معتبر شخص ثالث و برگه معاینه فنی صرفا برای خودرویی  که بیش از پنج سال از تولید آن گذشته است.
  • سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترینسریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین

توقیف خودرو به دو صورت انجام می گیرد:‏

‏• توقیف قانونی خودرو

‏• توقیف فیزیکی خودرو ‏

دریک توضیح ساده هر زمان دادگاه رای به توقیف خودرویی بدهد پلیس راهور آن را درسامانه خود ثبت کرده  تا از خرید و فروش آن جلوگیری شود و در صورت مشاهده تخلف اقدام به توقیف خودرو با حکم قضایی به صورت فیزیکی کند که اصطلاحا به آن توقیف سیستمی خودرو می گویند.

برای استعلام فوری  توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ از طریق ‏SMS‏ است  و کافی است شماره پلاک خود رو را  بدون ذکر حروف به شماره 30005353 ‏ SMS کنید تا از توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ مطمئن شوید وهمچنین از طریق تماس تلفنی با ‏پلیس 110 و استعلام توقیف خودرو نیز می توانید اقدام کنید.

در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی با وکیل مهریه  نیاز دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرمایید؛ همچنین، در صورتی که در سایر نقاط ایران هستید می توانید نسبت به مشاوره حقوقی از طریق واتساپ اقدام نمایید.

سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترینسریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین

مراحل توقیف خودرو

برای توقیف خودرو فرد طلبکارمی تواند ،هرگاه خودرو دارای سند رسمی باشد ، با مراجعه به اداره ثبت و هرگاه قولنامه ای باشد یا سند رسمی نداشته باشد باید از طریق ‏مراجع قضایی درخواست صدوراجراییه و تقاضای توقیف آن را ‏ نماید.

بعد از صدور اجراییه توسط اداره ثبت ، به مدیون ابلاغ می شود به او ده روز مهلت داده ‏می شود تا ‏به اجرای تعهد خود اقدام ویا ترتیبی برای اجرای آن مقررنماید .چنانچه متعهد از انجام تعهد ‏خود ‏امتناع نماید می تواند خودرو مدیون را معرفی و چون این امکان وجود دارد که در مدت زمان مهلت داده شده به متعهد، اموالش را فروخته و منتقل کند، در این حالت طلبکارمی تواند از دادگاه درخواست  تامین نماید و فورا خودروی وی توقیف شود.

در توقیف قانونی، طلبکار به عنوان اهرم فشاری  به شخص بدهکاربرای پرداخت بدهی ، خودرو فرد مدیون را تا روزادای دین او توقیف می کند که در این صورت ابتدا توقیف خودرو به شکل سندی انجام می شود واو اجازه هیچ گونه نقل وانتقالی چه به صورت فروش با سند رسمی و چه قولنامه ای را نخواهد داشت .

پس از توقیف قانونی خودرو چناچه فرد بدهکار اقدام به پرداخت دین خود نکرد یا ترتیبی برای پرداخت آن مشخص نکرد، طلبکار می تواند تا زمانی که مدیون دین خود را تمام و کمال پرداخت کند، اقدام به توقیف فیزیکی خودرو کرده که در این صورت شخص بدهکار امکان هیچ گونه استفاده ودخل و تصرفی درخودرو خود ندارد مگراینکه شخص طلبکار دادخواست توقیف خودرو را مسترد دارد .

سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترینسریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین

درتوقیف فیزیکی خودرو، دادگاه کارشناس خود را برای ضبط خودرو و ارزش گذاری برای بدست آوردن ارزش  و قیمت خودرو به نسبت بدهی و یا طلب طلبکار به محل می فرستد بعد از آن خودرو به پارکینگ منتقل می‍‌‌‌‌‌شود و تا زمانی که بدهی پرداخت نشود در پارکینگ می‌ماند یا شخص امینی را به عنوان نگهدارنده خودرو انتخاب می کنند ‏تا خودرو در آنجا نگهداری شود و چنانچه بدهکار همچنان دین خود را ادا نکند ، خودرو توقیف شده و از طریق  ‏مزایده به فروش می رسد و از فروش آن دین طلبکار پرداخت می شود و هزینه های ‏مزایده از آن کسر و خودرو از مالکیت شخص خارج می شود و سند آن به خریدار جدید ‏تحویل داده می شود.‏

در صورتی که به دلیل بدهی خودرو توقیف شده باشد، در صورتی که خودرو جزء مستثنیات دین مدیون و‏ وسیله امرار و معاش او باشد ، توقیف خودرو اعمال نمی شود ومی تواند تقاضای رفع توقیف خودرو را به دادگاه تسلیم نموده و در این رابطه با ارائه مدارک و مستندات به حکم صادره دادگاه اعتراض نماید.در صورتی که دادگاه با این اعتراض که خودرو در زندگی شخص مدیون ضروری و وسیله امرار و معاش وی باشد، موافقت کند، حکم به رفع توقیف خودرو را صادر می نماید.

نکته : برای توقیف اموال از طریق اجرای ثبت فقط می توان ‏اموالی را که دارای سند رسمی هستند توقیف کرد و طلبکار با اقدام از طریق ثبت خیلی زودتر از پیگیری های قضایی به نتیجه مطلوب خواهد رسید و درمدت کوتاهی به شخص  مدیون اظهارنامه ای برای پرداخت بدهی صادرمی کند واجراییه را به او ابلاغ می کند به سرعت وارد عمل خواهد شد و اقدام به توقیف خودرو می نماید و مانع از فروش خودرو و یا هرگونه نقل وانتقال آن می شود . اگربخواهد از طریق محاکم قضایی اقدام به توقیف مال شخص مدیون را داشته باشد که بتوانید مطالبات خود را وصول کند، پروسه دادرسی خیلی طولانی‌تر و سخت‌تری خواهد داشت و باید حتما هزینه تمبربرای بررسی دادخواست پرداخته شود مگر اینکه رای قطعی صادر شده باشد که نیازمند صرف زمان و هزینه ‏بسیار است.‏

سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترینسریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین

درخواست توقیف خودرو و فک ‏پلاک                         

درفک پلاک ‏درنقل وانتقال خودرو ، ‏یکی ازمشکلاتی که فروشندگان خودرو با آن درگیر هستند ، عدم فک پلاک از ‏سوی خریدار جدید ‏است ‏. پس از انعقاد قرارداد دو طرف باید به مراکز تعویض پلاک خودرو ‏مراجعه و با ارائه اسناد ‏و مدارک لازم ، اقدام به فک پلاک قبلی خودرو و نصب پلاک جدید برای ‏خریدار نمایند و پس از آن ‏در یکی از دفاتر اسناد رسمی حضور یابند و نسبت به تنظیم سند رسمی ‏اقدام نمایند. اما به رغم ‏اینکه خریدار وکالت تعویض پلاک را از فروشنده دریافت کرده است ،از ‏تعویض پلاک به هر دلیلی ‏، امتناع کرده و با همان پلاک قبلی خودرو که به نام فروشنده است تردد ‏می کند که این موضوع ‏باعث شده است  تا هر گونه تخلفات و حتی جرائمی که از سوی وی انجام ‏می شود به پای فروشنده ‏که پلاک خودرو هنوز به نام وی و روی خودرو نصب است نوشته شود ‏خصوصاً زمانی که ‏خریدار، بنگاه معاملات خودرو بوده و قصد دارد آن را به فرد دیگری بفروشد. از این رو فروشنده ‏ای که پلاک خودرو به نام او است  از طریق قانونی و مراجعه به مراجع قضائی ‏برای متوقف کردن ‏خودرو  و فک پلاکی که به نام او است اقدام می کند .‏

اگر فروشنده به خریدار برای تعویض پلاک برای زمان محدودی وکالت  بدهد ولی خریداراقدامی دراین ‏مدت ‏انجام ندهد، فروشنده می تواند از طریق شورای حل اختلاف محل خریدار، تقاضای استرداد ‏پلاک ‏خودرو وهمچنین توقیف فیزیکی خودرو را بدهد.در صورتیکه خریدار دردادگاه حاضر نشود ‏نیز به ‏صورت غیابی محکوم به فک پلاک خودرو می گردد که پس از قطعی شدن آن می توان ‏تقاضای ‏اجرای حکم و صدور نامه توقف خودرو جهت فک پلاک نمود . پس از آن با توقیف خودرو ‏و انتقال ‏خودرو به مراکز نقل و انتقال خودرو توسط پلیس راهور ، اقدام به فک  و کندن پلاک قبلی ‏و صدور ‏و نصب پلاک جدید به نام خریدار می شود. تقاضای فک پلاک فقط از سوی کسی که پلاک ‏قانوناً به ‏نام او است امکان پذیر است .هیچ کسی بجز فردی که پلاک به نام او است حق دادن ‏دادخواست ‏فک پلاک ندارد و حتی با وکالت نامه رسمی که در دفترخانه تنظیم شده . کسی به جز ‏صاحب پلاک ‏نمی تواند به دادگاه مراجعه کند مگر اینکه صاحب پلاک یا کسی که از سوی صاحب ‏پلاک ، وکالت ‏رسمی دارد به وکیل دادگستری برای فک پلاک وکالت دهد. 

سریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترینسریع ترین راه توقیف خودرو +رفع توقیف +زمان +بهترین

 ‏مدارک لازم جهت طرح دعوای الزام به فک پلاک ‏خودرو :‏

‏•‏ قرارداد فروش ‏

‏•‏ سند مالکیت خودرو

‏•‏ در مواقع لازم برگ استعلام از پلیس راهنمایی رانندگی جهت ثبت درخواست ‏ضروری ‏است

توصیه می شود برای تسریع درروند مطالبه حق وجلوگیری ازتضییع حقوق خود با مشاوره و همراهی  یک وکیل مجرب و متخصص اقدام نمایید.‏

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    چند سال پیش خودروی خود را بدون اطلاع من فروختند بصورت قولنامه ای و من الان متوجه شدم چطور میتونم خودرویم را متوقف کنم و به پارکینگ منتقل کنم؟؟؟

    • سلام. می توانید پلاک خودرو که به نام خودتان هست را توقیف کنید سپس از شخصی که خودروی شما را فروخته شکایت کیفری ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *