تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

توقیف سهم الارث+وکیل+مشاوره حقوقی+مهریه+بدهکار+اجرای ثبت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع توقیف سهم الارث+وکیل+مشاوره حقوقی+مهریه+بدهکار+اجرای ثبت اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

وکیل توقیف سهم الارث

شاید تا به حال در مورد امکان توقیف سهم الارث متوفی چیزی نشنیده باشید. این در حالی است که توقیف سهام الارث یکی از روش های قانونی برای وصول طلب از کسی است که به شما بدهکار است و یا به هر دلیلی (مانند پرداخت مهریه که باید توسط مرد به زن داده شود) باید وجهی را به شما پرداخت کند.

وکیل توقیف سهم الارث کسی است که با مباحث قانونی در مورد نحوه توقیف بخشی از ارثیه متوفی که به خوانده تعلق می گیرد به طور کامل آشنایی دارد و می تواند به شما کمک کند در صورت

نیاز به مطالبه مهریه و یا طلب خود آن را با تنظیم دادخواست از سهم الارث متوفی که به طور قانونی و بنا به موازین شرع به خوانده می رسد دریافت کنید.

ما برای آگاهی بیشتر شما در ادامه مطالب مفیدی را در مورد سهم الارث هر یک از وارثان متوفی در اختیار شما قرار خواهیم داد و در ادامه نیز در مورد نحوه توقیف سهم الارث خوانده توضیحات جامعی در اختیارتان شما قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است که در صورتی که به دنبال یک وکیل متخصص توقیف سهم الارث برای وصول طلب خود یا برای مطالبه مهریه می باشید می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید تا در صورت نیاز یک وکیل تضمینی سهم الارث را به شما معرفی کنند.

 

توقیف سهم الارث+وکیل مشاوره حقوقی+مهریه+بدهکار+اجرای ثبت

سهم الارث چیست؟

قبل از این که بدانید توقیف سهم الارث چیست باید بدانید که سهم الارث چیست و به چه کسی تعلق می گیرد؟

هر فردی که فوت می کند می تواند اموال منقول و یا غیر منقول متعددی را از خود به جا بگذارد که باید پس از تسویه دیون او بین وارثین متوفی تقسیم شود.

برای همین در صورتی که یکی از نزدیکان شما فوت کند و شما وارث او محسوب شوید بخشی از اموال او با توجه به موازین قانونی و شرعی به شما تعلق خواهد گرفت که به آن سهم الارث گفته می شود.

سهم الارث می تواند کم یا زیاد باشد و مقدار آن وابسته به حجم اموالی است که از متوفی به جام مانده است. البته تعداد وراث نیز در سهم الارث هر یک از آن ها تاثیر می گذارد و هر چه تعداد وراث بیشتر باشد سهم الارث هر یک از آن ها کمتر خواهد شد.

حال که می دانید سهم الارث چیست و آیا مقدار سهم الارث هر فرد چقدر خواهد بود، قبل از این که در مورد توقیف سهم الارث و یا لزوم مشاوره حقوقی با وکیل متخصص سهم الارث صحبت کنیم باید بگوییم که وراث چه کسانی هستند و به بیان دیگر ارثیه فرد از دنیا رفته به چه کسانی تعلق می گیرد.

وراث چه کسانی هستند؟

قانون و شرع وراث هر فرد را به طور دقیق مشخص کرده اند و شما می توانید با مطالعه قوانین مرتبط با ارث یا مشاوره با یک وکیل توقیف سهم الارث اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید. اما ما در این بخش و بخش های بعد تلاش کرده ایم مهم ترین وارثان متوفی را که در اکثر موارد بخشی از اموال را به ارث می برند به شما معرفی کنیم.

فرزندان فرد از دنیا رفته

در صورتی که فردی فوت کند، اولین افرادی که بیشترین اموال او را به ارث خواهند برد فرزندان او می باشند. بنا به قوانین تقسیم اموال فرد متوفی بین فرزندان به گونه ای تقسیم می وشد که پسران یا اولاد ذکور دو برابر فرزندان اناث یا دختران فرد متوفی ارث می برند و به بیان دیگر سهم الارث دختران نصف سهم الارث پسران او می باشد.

اما توجه داشته باشید که بخشی از ارثیه متوفی به سایر بستگان درجه یک او خواهید رسید که شامل پدر و مادر و همسر یا همسر او می باشد.

پدر و مادر متوفی

در صورتی که پدر و یا مادر فرد فوت شده یا هر دوی آن ها در قید حیات باشند بخشی از اموال او به آن ها تعلق خواهد گرفت. مگر این که آن ها اموال را به فرزندان فرد ببخشند.

همسر متوفی

همسر مرد نیز بخشی از اموال فرد متوفی را به عنوان سهم الارث به ارث خواهد برد.

حال که با مهم ترین وراث که در اکثر موارد دارایی های فرد را به ارث می برند آشنا شدید، بهتر است تا نگاهی به امکان توقیف سهم الارث داشته باشیم.

امکان توقیف سهم الارث

بنا به قانون در صورتی که شما از هر یک از افراد ذکر شده در بالا (که از اموال متوفی ارث می برند) طلبی داشته باشید، می توانید با توقیف سهم الارث او به طلب خود دست پیدا کنید. در بخش بعد در این مورد بیشتر توضیح داده خواهد شد.

توقیف سهم الارث برای طلب

اگر کسی فوت کند و فرزندی داشته باشد که شما از او طلبکار هستید، می توانید با معرفی اموال متوفی نسبت به توقیف بخشی از اموال متوفی که به عنوان سهم الارث به خوانده تعلق می گیرد اقدام کنید. به این منظور می توانید با یک وکیل توقیف سهم الارث مشورت کنید تا نحوه تنظیم دادخواست و یا پیگیری درخواست توقیف سهم الارث را به شما بگوید.

توقیف سهم الارث برای مهریه

در ابتدای متن اشاره شد که توقیف سهم الارث تنها برای طلب های معمولی نیست و به عنوان مثال زن می تواند سهم الارث همسر خود را از اموالی که از متوفی به او خواهد رسید به عنوان مهریه مطالبه کند.

برای مثال در صورتی که پدر همسر شما فوت کند و بخشی از دارایی های او مانند منزل مسکونی یا املاک او به همسرتان برسد می توانید سهم ارث همسرتان را به عنوان مهریه توقیف کنید.

لازم است در این بخش به این نکته اشاره شود که برای مثال اگر همسر شما از دنیا برود و فرزندی از شما و یا همسر دیگر خود نداشته باشد و پدر و مادر او نیز در قید حیات نباشند، در این صورت شما از همسر خود ارث می برید و علاوه بر آن می توانید مهریه خود را قبل از تقسیم اموال مطالبه کنید.

نکته:توجه داشته باشید که مطالبه مهریه از اموال متوفی که همسر شما بوده است با توقیف سهم الارث او که از پدر و مادر و یا هر یک از نزدیکان خود به ارث برده است متفاوت است.

اگر فرد متوفی پدر، مادر و یا فرزند نداشته باشد، سهم الارث او به چه کسی می رسد؟ در پاسخ به این سوال باید با طبقات ارث آشنا شوید.

طبقات ارث

پدر و مادر و فرزند وارث طبقه اول هستند و در صورتی که در قید حیات نباشند به شرط این که فرد فوت شده فرزند فرزند (که در قید حیات باشند) نداشته باشد، اموال او به خواهران و برداران و پدربزرگ یا مادربزرگ او (در صورتی که در قید حیات باشند) خواهد رسید.

در بیشتر موارد در صورتی که فردی فوت کند و فرزند یا پدر و مادر نداشته باشد اموال او به خواهر و برادر او خواهد رسید.

برادران و خواهران متوفی

به طور معمول اگر فرد متوفی پدر و مادر یا اولاد یا اولاد اولاد (وارث طبقه اول) نداشته باشد در اکثر موارد خواهر و یا بردار دارد که به عنوان وارث طبقه دوم بخش اعظم دارایی او به آن ها به ارث خواهد رسید.

نکته مهم قبل ذکر در متن این است که اگر شما از خواهر و یا بردار فرد فوت شده طلبکار باشید، می توانید سهم الارث او را توقیف کنید.

مثال:

اگر برادر همسر شما فوت کند و اموال او به خواهرها و بردارهای او برسد، می توانید بخشی از اموال متوفی که به همسر شما تعلق می گیرد را با مطالبه مهریه توقیف کنید (در پایان متن خواهیم گفت که می توانید با وکیل توقیف سهم الارث در ارتباط با روند تنظیم دادخواست به منظور مطالبه مهریه با توقیف سهم الارث مشورت کنید). اما یک موضوع دیگر این است که توقیف سهم الارث چه اهمیتی دارد.

اهمیت توقیف سهم الارث چیست؟

فرض کنید شما از فردی طلبکار باشید و او پولی برای پرداخت نداشته باشد و علاوه بر این هیچ گونه دارایی منقول و یا غیر منقول برای توقیف در قبال وجه مذکور با درخواست تامین خاسته را نداشته باشد.

در این صورت شما نمی توانید به این سادگی موفق به وصول طلب خود از خوانده و یا فرد بدهکار شوید.

اما در صورتی که باخبر شوید یکی از نزدیکان او از دنیا رفته است و اموالی به جا گذاشته است که می توان با توقیف آن ها موفق به مطالبه طلب خود شد، این می تواند بهترین فرصت برای اقدام قانونی برای جبران خسارت های وارده و توقیف ارثیه او به جای طلب خود شد.

شما می توانید با مشاوره با یک وکیل توقیف سهم الارث تلاش کنید هر چه زودتر با توقیف اموالی که به خوانده به ارث می رسد به طلب خود برسید.

خانم هایی که به دنبال مطالبه مهریه هستند نیز می توانند با درخواست توقیف سهم الارث همسر خود از اموال فردی که از دنیا رفته است به خاسته خود برسند.

در واقع در حال حاضر بسیاری از افراد در داخل کشور از این روش برای وصول طلب خود با طی مراحل قانونی استفاده می کنند و همان طور که گفته شد شما می توانید با مشورت با یک وکیل متخصص توقیف سهم الارث اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست اورید.

در این راستا به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات در ادامه برای شما بیان شده اند.

بدهی فرد متوفی

در صورتی که فردی که از دنیا رفته است خودش به کسی بدهکار باشد، ابتدا باید بدهی او با استفاده از اموالی که به جا گذاشته است پرداخت شود و پس از آن می توان به تقسیم اموال او و تعیین سهم الارث هر یک از وراث شد.

به همین دلیل اگر می خواهید اقدام به توقیف سهم الارث متوفی که به یکی از وراث قانونی می رسد بنمایید، باید بدانید که بدهی فرد از دنیا رفته در اولویت قرار دارد و تا این بدهی ها تسویه نشود میزان سهم الارث هر فرد مشخص نیست تا امکان توقیف آن وجود داشته باشد.

نکته مهم: یکی از این بدهی ها مهریه همسر متوفی است که به طور قانونی باید در صورت مطالبه به او پرداخت شود.

وصیت متوفی

یک مورد دیگر در ارتباط با وصیت متوفی است. در صورتی که فردی که از دنیا رفته است وصیت کرده باشد که بخشی از مال او را به کسی بدهند، در این صورت تا یک سوم مال طبق وصیت او تقسیم خواهد شد و باقی مانده بین وراث تقسیم می شود.

برای همین ابتدا مشخص می شود که وصیت متوفی به چه صورتی بوده است و پس از آن می توانید با توقیف سهم الارث هر یک از وراث که به شما بدهکار است به طلب خود برسید.

 

توقیف سهم الارث+وکیل مشاوره حقوقی+مهریه+بدهکار+اجرای ثبت 

نحوه توقیف سهم الارث

در صورت مشورت با وکیل توقیف سهم الارث خواهید دانست که چگونه برای توقیف سهم الارث اقدام کنید. در واقع پس از این که بدهی های متوفی پرداخت شد و به وصیت او عمل شد، سایر اموال او بین ورثه تقسیم می شود. این فرصت بهترین موقعیت برای مطالبه وجه با توقیف اموالی است که به خوانده خواهد رسید.

سهم الارث متعلق به چه کسی است؟

سهم الارث هر فرد بخشی از مال او محسوب می شود و برای همین است که می توان مانند سایر اموال منقول و غیرمنقول که به نام او ثبت شده است آن ها را توقیف نمود.

نکته جالب این است که این فقط وراث نیستند که می توانند برای دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام کنند و افرادی که از وراث طلبکار هستند نیز می توانند نسبت به دریافت گواهی انحصار وراثت به منظور وصول طلب خود اقدام کنند.وکیل انحصار وراثت با توجه به تعداد پرونده هایی که در این زمینه داشته، می تواند در کوتاه ترین زمان، گواهی انحصار وراثت  را به شما تحویل دهد.

اقدام قانونی برای توقیف سهم الارث

در صورتی که در هر یک از موارد ذکر شده در بالا از یکی از ورثه طلبکار باشید و یا این که به عنوان همسر بخواهید مهریه خود را از اموالی که به شوهر شما به ارث خواهد رسید مطالبه کنید، می توانید با طی مراحل قانونی موفق یه مطالبه مهریه از قسمتی از اموال فرد از دنیا رفته که به همسر شما می رسد شوید.

به این منظور اگر می دانید فرد متوفی چه اموالی دارد (برای مثال پلاک ثبتی منزل او یا هر یک از املاک او را داشته باشید)، کار شما ساده تر است و بهتر می توانید نسبت به توقیف اموال متوفی اقدام کنید.

اگر آیا از اموال متوفی آگاهی ندارید و برای مثال نمی دانید پدر فردی که از او طلبکار هستید چه اموالی دارد، شاید یک وکیل متخصص توقیف سهم الارث بتواند به شما مشاوره های خوبی در مورد نحوه آگاهی از اموال و یا پلاک ثبتی و یا نحوه اقدام قانونی برای توقیف آن ها ارائه دهد.

لازم به ذکر است که برای این کار باید ضمن تنظیم دادخواست به مراجع قضایی در اخرین محلی که فرد متوفی زندگی می کرده است مراجعه کنید.

نکته:

شما نمی توانید سهم سایر وراث را به خاطر طلب خود از یکی از آن ها در وجه طلب خود بردارید. شما منحصرا بخشی از مال که به خوانده می رسد را می توانید توقیف کنید. برای همین در صورتی که به عنوان مثال ملک به مزایده گذاشته شود، بقیه وراث هر یک سهم خود را برخواهد داشت و شما هم سهم خوانده را از مبلغ مزایده برخواهید داشت.

توقیف سهم الارث بدون اطلاع وراث

شما می توانید از طریق اجرای احکام دادگاهی موفق یه تقاضای توقیف اموال فرد از دنیا رفته شوید. اما ممکن است فردی خواهان توقیف سهم الارث بدون اطلاع وراث باشد. برای مثال در بسیاری از موارد زن به دنبال توقیف سهم الارث همسر خود از اموال پدر او می باشد و می خواهد سایر وراث اطلاع نداشته باشند.

باید بدانید که در این موارد اگر قصد طلاق ندارید و می خواهید وراث متوجه نشوند، این امر در اختیار شما نیست و مالک فعلی اموال که همسر شما است به طور حتم از توقیف آن ها مطلع خواهد شد.

مشاوره با وکیل متخصص سهم الارث

همان طور که حتما متوجه شده اید توقیف سهم الارث ظرافت های خاص خود را دارد و باید پس تنظیم دادخواست و طی مراحل قانونی انجام شود. قبل از هر کاری باید مشخص شود که هدف شما چیست و قصد توقیف سهم الارث برای وصول طلب خود را دارید و یا این که به عنوان مثال به عنوان یک زن قصد مطالبه مهریه همسر با توقیف ارثیه او را دارید.

اگر قصد به اجرا گذاشتن مهریه و توقیف سهم الارث همسرتان در قبال آن را دارید باید ابتدا درخواست صدور اجرائیه برای مهریه بنمایید (تا امکان توقیف سهم الارث همسر شما که از پدر یا مادر به او به ارث می رسد را داشته باشید).  

پس از آن بسته به نوع مال ممکن است نیاز به مراجعه به اداره ثبت داشته باشید (تا به عنوان مثال سهم همسرتان از خانه موروثی پدرش را توقیف و از این طریق به مهریه خود برسید).

در هر یک از موارد ذکر شده در بالا مشورت با یک وکیل متخصص توقیف سهم الارث می تواند به شما کمک کند تا بهتر نسبت موفق به تنظیم دادخواست و طی مراحل قانونی شوید.

در پایان لازم است ذکر کنیم که می توانید در صورت نیاز یه توقیف سهم الارث با ما در موسسه تهران وکیل تماس بگیرید تا اطلاعات جامع تری در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و در صورت نیاز بهترین وکیل تضمینی توقیف سهم الارث را به شما معرفی کنیم.  

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • سلام من به بانک بدهکارم واز من شکایت کردند ، وام گرفتم ونداشته م که پرداخت کنم حالا اجراییه زدند به ثبت که هرچی به ناممه توقیف کنند ، چیزی بنامم نیست اما جدیدا سهم الارثی بهم رسیده آیا با همون پرونده اجرایی میتونن سهم الارثمو تو قیف کنند باید مستقیم روی سهم الارثمو اجراییه بدهندتابتوانند توقیف کنند؟

    • سلام وقتتون بخیر اگر انحصار وراثت انجام شده باشد و گواهی حصر وراثت داشته باشید بله میتونن سهم الارثتون رو توقیف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *