تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

ازدواج پیوندی است بین دو نفر که عمیقاً مورد اعتماد و علاقه یکدیگر هستند و عهد می‌بندند که تا آخر عمر با یکدیگر بمانند. با این حال، متاسفانه به دلایل مختلف، همه ازدواج ها برای همیشه دوام نمی آورند و گاهی تنها راه نجات طلاق است. وقتی صحبت از طلاق از طرف زن به میان می‌آید، راه‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد، اما سریع‌ترین آنها چه می باشد؟ در این مقاله، برخی از رایج ترین روش ها برای پایان دادن به ازدواج و همچنین مزایا و معایب آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

طلاق از طرف زوجه

انواع طلاق چیست؟

در کل سه نوع طلاق وجود دارد: طلاق از طرف زوج، طلاق از طرف زوجه و طلاق توافقی. در طلاق توافقی، با توجه به توافقات بین زوجین در خصوص  موضوعاتی از جمله تقسیم اموال، حضانت فرزند، نفقه فرزند، مهریه و اجرت المثل و … می توان ازآن به سریعترین نوع طلاق یاد کرد. هر یک از طرفین با اخذ یک وکیل می توانند به دادگاه مراجعه کنند. در طلاق توافقی ، طرفین همه مسائل را بین خود حل کرده اند. سپس طلاق در دادگاه در کوتاه ترین زمان انجام می شود و معمولاً گواهی عدم سازش در اسرع وقت صادر می شود.

آیا زن می تواند درخواست طلاق دهد؟

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای طلاق وجود دارد ، درخواست طلاق از طرف زن یکی از انواع آن می باشد، اما سریع ترین راه  در اقدام به طلاق از طرف زوجه، درخواست طلاق بدون درنظر گرفتن حق و حقوق خود می باشد. این بدان معناست که زن در طلاق مخالفتی نمی کند و با شروط مطرح شده توسط مرد موافقت می کند. در غیر اینصورت این راه می تواند یک روند بسیار طولانی باشد.

منظور از طلاق از طرف زوجه چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا زن ممکن است بخواهد از همسرش جدا شود. شاید به او خیانت شده باشد، یا شاید از ازدواج با همسر خود راضی نیست. به هر دلیلی که باشد، برای رسمی شدن طلاق باید اقدامات خاصی انجام شود. در بیشتر موارد، شوهر باید درخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه دهد. این کار را می توان از طریق وکیل یا به تنهایی انجام داد. پس از ثبت دادخواست، روند طلاق آغاز می شود. اما گاهی زوجه تمایل به جدایی دارد که به اقدام زوجه برای جدایی،  طلاق از طرف زوجه می گویند.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما قبل از هرگونه اقدام، با وکیل خانواده مشورت نمایید و از حق و حقوق و وظایف خود در زندگی مطلع گردید.

نقش وکیل در دادخواست طلاق از طرف زن چیست؟

زمانی که زن درخواست طلاق می دهد، برای حفظ حقوق خود قطعا به وکیل نیاز دارد. نقش وکیل این است که اطمینان حاصل کند که طلاق منصفانه است و به آنچه که حق موکل خود است می رسد. این شامل حصول اطمینان از اینکه او سهم عادلانه ای از دارایی زناشویی، حضانت فرزند و حمایت از کودک را دریافت می کند. وکیل همچنین به مذاکره برای توافقی که برای هر دو طرف قابل قبول باشد کمک خواهد کرد.

بهترین وکیل برای درخواست طلاق از طرف زن

وقتی صحبت از درخواست طلاق از طرف زن می شود، بهترین وکیل برای مشورت، وکیلی است که در حقوق خانواده تخصص داشته باشد. به این دلیل که آنها با تجربه ای که دارند، با جزئیات طلاق بیشتر آشنا هستند  و بهتر می توانند از حقوق زن دفاع کنند.

وکیل همچنین باید در رسیدگی به پرونده هایی که کودکان در میان هستند، تجربه داشته باشد، زیرا این اغلب یک نگرانی اصلی برای زنانی است که طلاق می گیرند. وکلا باید بتوانند در مورد نحوه محافظت از حقوق زنان در ملاقات و یا گاهی حضانت فرزندان و اطمینان از عادلانه بودن پرداخت های حمایتی برای کودک، مشاوره لازم را ارائه دهند. در نهایت، وکیل باید فردی باشد که زن از کار کردن با او احساس راحتی کند و اعتماد داشته باشد. این مهم است زیرا روند طلاق می تواند از نظر عاطفی آزاردهنده باشد و مهم است که فردی در کنار شما باشد که بتوانید به او اعتماد کنید.

مشاوره حقوقی رایگان در مورد سریعترین راه طلاق

اگر قصد طلاق از همسر خود را دارید، مهم است که به دنبال مشاوره حقوقی قابل اعتماد باشید تا مطمئن شوید که روند تا حد امکان روان و بدون استرس است. در اینجا چند نکته برای دریافت بهترین مشاوره حقوقی رایگان برای شرایط شما آورده شده است:

  1. تحقیقاتی در خصوص حق و حقوق خود داشته باشید: در ملاقات با یک وکیل، سوالات آگاهانه ای بپرسید تا مشاوره بهتری متناسب با نیازهای خاص خود دریافت کنید.
  2. با دوستان یا اعضای خانواده که طلاق را پشت سر گذاشته اند صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند یک وکیل خوب را توصیه کنند یا بینش مفید دیگری ارائه دهند.
  3. از منابع آنلاین استفاده کنید؛ وب سایت های زیادی وجود دارند که مشاوره حقوقی رایگان در مورد طلاق ارائه می دهند، از جمله موسسات حقوقی که این امکان را برای مردم محیا کرده اند که در پیام رسان ها می توانید سؤال بپرسید و از وکلای مجرب پاسخ بگیرید.
  4. بسیاری از وکلا مشاوره اولیه رایگان را ارائه می دهند، بنابراین از این فرصت برای پرسیدن سؤالات، یک مرور کلی از روند طلاق استفاده کنید و دریابید که آیا وکیل برای شما مناسب است یا خیر.

سریعترین راه طلاق از طرف زن+{با و بدون} وکیل

باتوجه به وجود مشکلات فراوان خانوادگی در جامعه، از هم پاشیدگی خانواده ها نیز امری بسیار محتمل می باشد.

در موردی که زوجین درخواست طلاق می نمایند دادگاه باتوجه به اینکه کدام یک از زوجین دادخواست طلاق را مطرح می نمایند ، شرایط معینی را را فراهم نموده است.

برای مثال مطابق قانون حق طلاق از حقوق مرد بوده و در اسلام نیز به این موضوع پرداخت شده است.طرح دادخواست طلاق از طرف مرد منوط به پرداخت کامل حق و حقوقی زوجه می باشد .

زنان نیز براساس قانون می توانند در این مورد دادخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه دهند.دادخواست طلاق از طرف زن دارای دردسرهای بسیار فراوانی بوده و در این موارد زن باید  حداقل یکی از موارد موجود در قانون مدنی یا سند ازدواج را به اثبات برسانند.

vakil talagh

اثبات موضوع فوق از طرف زوجه معمولا بسیار دشوار بوده  و زوجه که خواهان طرح دادخواست طلاق در دادگاه می باشد باید در این خصوص از قبل شکایات و یا دادخواست دیگری را مانند ایراد ضرب و جرح ، اعتیاد شوهر به انواع مشروبات الکلی ، بیماری و یا عدم پرداخت نفقه را در دادگاه صالح به اثبات برساند.

بعد از اثبات این موارد میتواند با استناد به آن دادخواست طلاق خود را مطرح نماید. البته یک نکته بسیار حائر اهمیت می باشد و آن این است که در هر مورد که زوجه دادخواست طلاق را مطرح می نماید، می تواند ضمن آن به همراه دادخواست طلاق مطروحه و یا به صورت جداگانه  درخواست الزام به پرداخت حق و حقوق مالی خود مانند مهریه و نفقه را نیز مطرح نماید.

در این موارد دریافت مشاوره از وکیل خانواده و یا همچنین دادن خود  پرونده به وکیل می تواند نقشی تعیین کننده در رسیدن هر چه سریعتر به نتیجه مورد نظر و همچنین صدور حکم صادره در کمترین زمان ممکن  را ایفا نماید.

علاوه بر این موضوع راههای دیگری نیز برای طلاق از طرف زوجه وجود دارد که ممکن است بسیار سریعتر از این امر باشد. برای مثال یکی از انها طلاق خلع می باشد که در آن زن  با دادن مالی به شوهر وکالت در طلاق را اوی دریافت نموده و می تواند خود را مطلقه نماید.

مورد دیگری که زوجه می تواند به سرعت حکم طلاق خود را دریافت نماید انجام طلاق توافقی به  درخواست زوجین می باشد بدین صورت که اگر به طور کلی موضوع را شرح دهیم زن و شوهر در مورد کلیه حقوق و تکالیف خود از قبل به توافق رسیده و بعد از آن با نوشتن دادخواست طلاق توافقی به دادگاه مراجعه می نمایند .

در این خصوص زوجین در مورد مهریه ، نفقه ، حضانت فرزندان مشترک و همچنین اجازه دیدن فرزند بعد از طلاق و سایر مسائل از قبل به توافق رسیده و بعد از این موضع دادخواست خود را به دفتر خدمات الکترونیک قضائی ارائه می هند.

دادخواست ثبت شده در دفتر خدمات الکترونیک قضائی  در این مورد باید با حضور دو طرف دادخواست در دادگاه یعنی زوج و زوجه باشد و در صورتی که هر کدام از انها حضور نداشته باشد طرف دیگر نیز به تنهایی قادر به ارائه دادخواست طلاق توافقی نمی باشد.

بعد از ارائه دادخواست به دادگاه ، برای طرفین یک جلسه رسیدگی مطرح شده و دو طرف به بیان اظهارات خود در خصوص علت امر و عدم امکان سازش خواهند پرداخت.

بعد از این جلسه  در دادگاه خانواده  طرفین  جهت سازش و برگشت به زندگی مشترک به  مرکز مشاوره خانواده فرستاده شده و برای انها تعدادی جلسه در خصوص سازش و مشکلات احتمالی فیمابین و در صورت امکان حل انها گذاشته می شود.

در این مورد مشاوره به طور کامل به بررسی روابط زوج و زوجه پرداخته  و در انتها نتیجه نهایی را جهت صدور حکم به جهت سازش و یا عدم سازش اعلام می نماید

در صورتی که زوجین به سازش رسیده باشند دادگاه پرونده را بایگانی نموده و دو طرف به زندگی مشترک بر خواهند گشت . در صورتی که سازشی صورت نگرفته باشد از طرف مرکز مشاوره طی نامه ای این موضوع به قاضی شعبه ای که پرونده در آنجا وجود دارد فرستاده می شود .

قاضی نیز به توجه به محتویات نامه مرکز مشاوره اقدام به صدور حکم به عدم امکان سازش برا اجرای طلاق توافقی می نماید.

بعد از این امر زوجین به مدت سه ماه زمان دارند که به دفاتر ثبت طلاق مراجعه نموده و طلاق خود را به ثبت برسانند.

به نظر اینجانب نگارنده متن سریعترین راه طلاق از طرف زن همان طلاق توافقی می باشد بدین صورت که زوج و زوجه  باتوافق بر سر مسائل خود  دیگر دعوی اضافه برای طرح در دادگاه نداشته و از ابتدا کلیه حق و حقوق قانونی طرفین  به طور کامل مشخص گردیده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *