تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق از طرف مرد چه مدت زمانی طول خواهد کشید؟

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق از طرف مرد چه مدت زمانی طول خواهد کشید؟

برای پاسخ به این مورد که طلاق از طرف مرد چقدر طول می کشد؟ بررسی موضوع طلاق و مراحل اداری و قضایی مربوط به آن نیاز است. برای اجرای طلاق از طرف مرد زمانی که نیاز است می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد که در این نوشتار قصد داریم به توضیح آنان بپردازیم.

همانطور که گفتیم برای اجرایی شدن طلاق از طرف مرد عوامل متعددی تاثیر دارند، از جمله این موارد می توان به ثبت دادخواست طلاق از جانب مرد و ارائه آن به دادگاه، رسیدگی در دادگاه خانواده به موضوع طلاق، ارجاع موضوع طلاق به داوری، بیان اعتراضات زن نسبت به رای صادر شده در مراحل مختلف رسیدگی و …نام برد.

انجام مراحلی که برای اجرای طلاق لازم است و ذکر گردید موجب می شود تا زمانی نسبتا” طولانی در حدود چند ماه سپری شود. چنانچه مرد برای طلاق اقدام نماید می تواند از حق قانونی خود در طلاق زن استفاده کند، وجود این حق برای مرد می تواند با ثبت دادخواست طلاق در سامانه خدمات قضایی و از طریق دفاتر خدمات قضایی انجام گیرد. برای اینکه مرد بتواند برای طلاق زن اقدام کند باید کلیه حق و حقوق زن را پرداخت نماید.

ثبت دادخواست طلاق توسط مرد همراه با ثبت نام شخصی در سامانه خدمات قضایی، به منظور اطلاع از وضعیت پرونده و دریافت ابلاغیه از طریق سامانه مذکور، جدای از فراهم نمودن امکان اجرایی شدن طلاق باعث طولانی شدن فرآیند رسیدگی در دادگاه خواهد شد. علاوه بر مورد مذکور وجود پرونده ها و تقاضا های مشابه در دادگاه ها، نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در طولانی شدن اجرای طلاق از طرف مرد می باشد.

مرد برای اجرای طلاق دارای اختیار است و می تواند هر زمانی که بخواهد برای این امر اقدام نماید. ارائه دلیل و مدرک و مستندات برای تقاضای طلاق از جانب مرد در دادگاه، ملاک نیست و با پرداخت حقوق متعلق به زن می تواند از دادگاه تقاضای اجرای طلاق را داشته باشد. انجام مراحل اداری مورد نیاز برای ثبت دادخواست و ارائه به دادگاه خانواده، منجر به تعیین شعبه رسیدگی کننده به موضوع طلاق به تقاضای مرد می باشد.

law

با ارسال دادخواست طلاق از جانب مرد به دادگاه توسط سامانه خدمات قضایی امکان رسیدگی در شعبات بدوی دادگاه فراهم خواهد شد. دادگاه خانواده با اخذ دادخواست مربوط به تقاضای طلاق از جانب مرد، ضمن بررسی موضوع مطرح شده مراتب را به داوری ارجاع می دهد، اخذ نظریه داوری برای دادگاه مهم می باشد اما می تواند مورد استناد در رای دادگاه قرار نگیرد. انجام این مراحل هم می تواند در طولانی شدن طلاق به درخواست مرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

زن در صورتی که برای طلاق رضایت نداشته باشد و تقاضای طلاق از جانب مرد در دادگاه مطرح شده باشد، می تواند در صورتی که حکم دادگاه بر اجرای طلاق باشد به رای صادر شده اعتراض نماید. محل اعتراض به رای دادگاه خانواده دادگاه تجدید نظر می باشد، زن می تواند از رای دادگاه خانواده در دادگاه تجدید درخواست تجدید نظر خواهی نماید. انجام مراحل مربوط به رسیدگی در دادگاه تجدید نظر به دلیل حجم پرونده های موجود در این دادگاه طولانی و زمان بر خواهد بود.

قانونگذار حق اعتراض به آرای دادگاه مبنی بر اجرای طلاق به درخواست مرد را برای زن قرار داده است. زن می تواند علاوه بر رای دادگاه خانواده به رای صادر شده از دادگاه تجدید نظر هم چنانچه مبنی بر اجرای طلاق باشد اعتراض نماید. برای اعتراض به رای صادر شده از دادگاه تجدید نظر زن می بایست در دیوان عالی کشور تقاضای رسیدگی و اعتراض خود را مطرح نماید.

مدت زمانی که برای اعتراض به آرای مذکور در نظر گرفته می شود و انجام مراحل اداری مربوط به این موضوع، باعث طولانی شدن اجرای طلاق به درخواست مرد خواهد شد. در صورتی که دیوان عالی کشور هم نظر موافق بر اجرای طلاق از طرف مرد داشته باشد، و آرای صادر شده در این راستا را تائید نماید طلاق اجرایی خواهد شد.

صدور گواهی عدم سازش برای اجرای طلاق ضروری است، این گواهی در صورتی صادر خواهد شد که رسیدگی به تقاضای طلاق از طرف مرد انجام گرفته باشد، و قطعیت رای دادگاه بر اجرای طلاق در هر کدام از مراحل رسیدگی موجب می شود تا گواهی مذکور برای اجرای طلاق و ارائه به دفاتر ثبت طلاق صادر شود. اقداماتی که برای رسیدگی و صدور گواهی عدم سازش نیاز است باعث طولانی شدن فرآیند اجرای طلاق به درخواست مرد می شود.

حقوقی که زن استحقاق دریافت آنها را در زندگی مشترک دارد در زمان طلاق از طرف مرد باید پرداخت شوند. حقوقی مانند مهریه و نفقه در زمان زندگی مشترک نیز وجود دارند و ارتباطی با طلاق و جدایی نخواهند داشت، مهریه به محض وقوع عقد نکاح برای زن ایجاد می شود و می تواند آنرا مطالبه نماید. نفقه زن هم از حقوقی است که هم در زندگی مشترک و هم در زمان اقدام برای جدایی از طرف مرد، به زن تعلق می گیرد و می تواند آنرا مطالبه نماید.

مرد در صورتی می تواند برای اجرای طلاق اقدام نماید که حق و حقوق زن را که مطابق قانون برای وی در نظر گرفته شده است پرداخت نماید. رسیدگی به موضوع طلاق به درخواست مرد چنانچه منجر به صدور گواهی عدم سازش شود می تواند امکان اجرای طلاق را برای مرد در دفترخانه ثبت طلاق فراهم نماید. عدم رضایت زن در این مرحله تاثیری نخواهد داشت و طلاق اجرایی می شود.

به عنوان جمع بندی مطالب و بیان مدت زمانی برای اجرای طلاق به درخواست مرد، می توان انجام کلیه مراحل اداری و قضایی که ذکر گردید را در نظر گرفت. انجام مراحل و اقدامات مورد نیاز در این زمینه توسط مرد حدودا” چهار تا پنج ماه طول خواهد کشید، وجود وکیل مجرب و باسابقه در زمینه طلاق می تواند به مرد کمک نماید، تا با انجام به موقع و سریعتر مراحل مورد نیاز از اجرای طلاق در زمان کمتری برخوردار شود.

گروه تخصصی وکلای طلاق با استفاده از وکلای مجرب و توانمند در زمینه طلاق این امکان را برای موکلین خود فراهم می نماید که اقدامات لازم برای اجرای طلاق در زمان کمتری انجام شود و نتیجه مورد نظر کسب شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *