تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق بدلیل سابقه کیفری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق بدلیل سابقه کیفری

طلاق بدلیل سابقه کیفری زوج می تواند با منشاء تضاد با منزلت و جایگاه اجتماعی طرف مقابل در زندگی مشترک باشد. در مواقعی که زوج یا زوجه سابقه کیفری دارد و این موضوع با جایگاه اجتماعی خانواده زوجه تضاد داشته باشد، در صورت اثبات عسر و حرج نسبت به این موضوع می شود برای اجرای طلاق مورد استناد قرار گیرد.

برخی از جرائم مانند کلاهبرداری، جرائم مربوط به اعمال منافی عفت، سرقت، زور گیری و … علاوه بر اینکه از لحاظ قانونی مجازات بیشتری نسبت به سایر جرائم دارند، تبعات منفی و ماندگاری در زندگی برای آینده نیز خواهند داشت. وجود سابقه کیفری بدلیل انجام جرائم مذکور علاوه بر تاثیرات منفی در زندگی خود شخص، برای شریک زندگی و همسر مجرم هم می تواند در برگیرنده بسیاری از مشکلات اجتماعی و شخصیتی باشد.

وجود عسر و حرج در زندگی زوجه که می تواند برگرفته از دلایل و عوامل متعددی باشد، قانونا” برای زوجه حق طلاق ایجاد می کند. این حق قانونی زمانی به اجرا در می آید که ادامه زندگی با وجود موضوع مطرح شده در دادگاه برای زوجه ناممکن باشد. اثبات عسر و حرج یا دشواری و سختی در زندگی با مدارک معتبر و مستدل صورت می گیرد، سابقه کیفری زوج می تواند یکی از دلایلی باشد که عسر و حرج را برای زوجه فراهم نماید.

زوج نیازی به اثبات عسر و حرج در زندگی ندارد و هر زمانی که بخواهد بدون ارائه دلیل و مدرک، و فقط با پرداخت حقوق زوجه می تواند برای طلاق اقدام نماید. زوجه چنین اختیاری در اجرای طلاق ندارد و باید شرایط عسر و حرج خود را در زندگی به اثبات برساند تا بتواند برای طلاق اقدام نماید. وجود شرایط دوازده گانه طلاق که در سند ازدواج هم ذکر شده است یکی از راه های تقاضای طلاق برای زوجه است، زوجه می تواند درصورت داشتن هر یک از این شرایط برای طلاق اقدام نماید.

حبس بیش از پنج سال برای زوج جزء شرایط دوازده گانه محسوب می شود، زوجه در این مواقع می تواند با استناد به این موضوع و اثبات شرایط عسر و حرج، تقاضای طلاق بنماید. موافقت دادگاه با شرایط مذکور موجب می شود تا زوجه بتواند از طلاق بدلیل سابقه کیفری زوج استفاده نماید.

سابقه کیفری زوج در مواردی که زوجه از منزلت اجتماعی و خانوادگی خاصی برخوردار است، می تواند شرایط سختی را در زندگی زوجه رقم بزند. ادامه این مشکل در زندگی می تواند شرایط عسر و حرج زوجه را فراهم نماید، همانطور که توضیح داده شد زوجه می تواند با استناد به شرایط عسر و حرج از دادگاه در این راستا تقاضای طلاق بدلیل سابقه کیفری بنماید.

در مواقعی که زوج بدلیل تحمل حبس در زندان بسر می برد مشکلات و مسائل فراوانی می تواند برای زوجه بوجود آید. عدم توانایی زوجه در تامین هزینه های زندگی می تواند یکی از عوامل نبودن زوج در زندگی باشد، چنانچه این موضوع مربوط به حبس زوج باشد و مدت این حبس بیش از پنج سال باشد، این مورد از شروط دوازده گانه طلاق برای زوجه محسوب می شود. زوجه در این خصوص می تواند از دادگاه برای طلاق بدلیل سابقه کیفری زوج دادخواست طلاق ارائه نماید.

برخی از مشکلاتی که بواسطه سابقه کیفری برای زندگی حادث می شود باعث بروز شرایط سخت و دشوار خواهند شد. در مواقعی که بدلیل سابقه کیفری شغل و محل درآمد زوج دچار انحطاط می شود، اقدام برای برقراری شغل با وجود سابقه کیفری تقریبا” ناممکن می شود. عملا” افراد دارای سابقه کیفری در اجتماع از جایگاه سابق خود برخوردار نیستند، و جلب اطمینان و اعتماد دیگر افراد جامعه از طرف آنان کار دشوار و مشکلی می باشد، این مسئله باعث بروز مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی برای فرد سابقه دار خواهد شد.

مشکلات اقتصادی خانواده شرایط عسر و حرج را بوجود می آورد، این مسئله تاثیر مستقیم و بسیار مهمی در زندگی خواهد داشت و ادامه زندگی را با مشکلات لاینحلی مواجه می سازد، زوجه در این شرایط می تواند تقاضای طلاق بدلیل سابقه کیفری و وجود عسر و حرج ناشی از این موضوع را در دادگاه مطرح نماید. در صورتی که شرایط عسر و حرج برای دادگاه احراز شود با تقاضای زوجه برای طلاق موافقت خواهد شد. اثبات شرایط عسر و حرج در دادگاه از سختی و پیچیدگی خاصی برخوردار است، در بیشتر موارد بدلیل عدم اطلاع و آشنایی از قوانین و نحوه رسیدگی در دادگاه به موضوع عسر و حرج زوجه، تقاضای زوجه برای طلاق مورد پذیرش واقع نمی شود. وجود وکیل در این مواقع می تواند به اثبات موضوع و انجام اقدامات قانونی و موثر برای اجرای طلاق کمک نماید.

 

وکیل در پرونده های طلاق بدلیل سابقه کیفری ضمن برخورداری از دانش مناسب حقوقی در این زمینه و با تسلط به قوانین و شرایط مربوط به این موضوع، می تواند با بهره گیری از شناخت راهکارهای قانونی و موجود در این راستا، برای اثبات شرایط عسر و حرج زوجه بدلیل سابقه کیفری زوج اقدامات مناسبی انجام دهد. اثبات عسر و حرج در دادگاه حق طلاق برای زوجه ایجاد می کند و می تواند از این حق برای طلاق بدلیل سابقه کیفری استفاده نماید.

وکیل تضمینی طلاق بدلیل سابقه کیفری با شناخت کامل و مناسبی که از این موضوع دارد و با توجه به تجربه و سابقه موفق در این زمینه، با بررسی دقیق موضوع و تهیه مدارک و مستندات موثر و معتبر برای اثبات عسر و حرج زوجه بدلیل سابقه کیفری زوج، راهکارهای قانونی را به خوبی می شناسد و ضمن انتخاب صحیح این راهکارها  و انجام اقدامات قانونی مناسب در این خصوص، شرایط اثبات عسر و حرج زوجه را دادگاه فراهم می نماید. طلاق زوجه با اثبات عسر و حرج  بدلیل سابقه کیفری می تواند بدلیل اقدامات قانونی و تخصصی وکیل تضمینی باشد.

گروه تخصصی وکلای طلاق برترین موسسه حقوقی در پیگیری کلیه امورات مربوط به طلاق می باشد. انجام اقدامات قانونی و تخصصی در زمینه طلاق با بهره گیری از وجود وکلای با سابقه و برجسته در این زمینه، امکان کسب نتیجه دلخواه را برای متقاضیان فراهم می نماید. گروه تخصصی وکلای طلاق کلیه اقدامات تضمینی و تخصصی را در اثبات شرایط عسر و حرج برای زوجه در دادگاه انجام می دهد. استفاده از دانش و تسلط حقوقی وکلای این مجموعه زمینه اثبات عسر و حرج زوجه و اجرای طلاق را در دادگاه فراهم می نماید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *