تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق به دلیل ازدواج مجدد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

پیوند زناشویی که مهمترین رویداد زندگی برای هر فرد محسوب می شود با عقد نکاح شروع می شود. برای استحکام زندگی و مشخص نمودن حقوق زوج و زوجه یک سری مقررات و قوانین که در برگیرنده این حقوق باشند، در سند ازدواج قید می شود. زوج و زوجه با رضایت کامل و آگاهی مناسب اقدام به تائید و امضای سند مذکور نموده و شرایط مندرج در آنرا می پذیرند.

همانگونه که ذکر گردید شروطی در سند ازدواج موجود است که اولا” قانونی و شرعی و ثانیا” مورد توافق و رضایت زوج و زوجه باشد. مهمترین و اساسی ترین مواردی که می شود در سند ازدواج یافت و تعیین کننده رفتارهای زندگی مشترک هستند، شرایط دوازده گانه طلاق برای زوجه می باشد. هرچند که مواردی دیگر از قبیل شرط تصنیف و … نیز می توانند پس از توافق زوج در سند ازدواج قید شوند. قانونگذار برای برقراری حق زوجه در مواردی که این حق مورد تضییع و اجحاف قرار می گیرد، اقدام به تدوین مقررات و قوانینی نموده است تا زوجه بتواند از طریق آنها حقوق خود را احیاء نماید. تدوین موضوعات دوازده گانه طلاق برای زوجه مبین این مسئله است، که زوجه بتواند در صورتی که مشمول هر کدام از این موارد شد شرایط سختی و دشوار بودن زندگی ( عسر و حرج ) را برای دادگاه به اثبات برساند و با استفاده از این مقررات قانونی برای اجرای طلاق اقدام نماید. اثبات شرایط عسر و حرج برای زوجه حق طلاق ایجاد می کند.

اقدام به ازدواج مجدد زوج یکی از شروط دوازده گانه طلاق برای زوجه است، چنانچه زوج در زمان عقد و درسند ازدواج این شرایط را تائید و امضاء نموده باشد، در صورت ازدواج مجدد بدون رضایت و اجازه همسر اول برخلاف قوانین و مقررات موجود در این زمینه عمل کرده است. این اقدام شرایط را برای اثبات عسر و حرج زوجه و تقاضای طلاق بدلیل ازدواج مجدد زوج از دادگاه فراهم می نماید.

نکته = > مطابق با قوانین موجود در این زمینه زوج می تواند با شرایطی اقدام به ازدواج مجدد بنماید. این شرایط عبارتند از: در صورت رضایت و اجازه همسر اول، غیبت طولانی مدت زن در زندگی مشترک که عملا” غایب مفقود الاثر قلمداد شود، ترک کردن زندگی توسط زوجه، زوجه مبتلا به اعتیاد باشد، زوجه توانایی برقراری روابط زناشویی نداشته باشد، زوجه برای روابط زناشویی اقدام نکند در اصطلاح از شوهر خود تمکین نکند و …

در مواقعی که بدلیل اختلاف خانواده و طرح دعاوی در دادگاه عدم تمکین زوجه اثبات گردیده است، اصطلاحا” نشوز زوجه ثابت شده و در این موارد دادگاه به زوج اجازه ازدواج مجدد می دهد، این اقدام قانونی دارای معانی برخلاف توضیحات ارائه شده دارد اما جزء استثنائات موجود در این موضوع بوده، و زوج می تواند بدون اجازه همسر اول برای ازدواج مجدد اقدام نماید. این مورد به عنوان تنها شرطی که زوجه بدلیل نشوز بودن، نمی تواند از آن برای اثبات عسر و حرج خود و تقاضای طلاق بدلیل ازدواج مجدد استفاد نماید.

vakil talagh

نکته قابل ذکر در این مورد این است که: اجازه ازدواج مجدد زوج در صورت اثبات عدم تمکین زوجه، که از طرف دادگاه به زوج داده می شود مورد اختلاف حقوقدانان و مخالف با قوانین و مقررات موجود در شرایط دوازده گانه بود. این مورد از طرف قانونگذار مورد تصریح و تاکید قرار گرفته است که اجازه ازدواج مجدد به زوج در شرایط نشوز و عدم تمکین زوجه، جزء مواردی است که زوجه نمی تواند از آن طبق شرایط دوازده گانه طلاق استفاده نماید، حتی اگر زوج در زمان عقد و در سند ازدواج این امر را نیز تائید و امضاء نموده باشد، یا زوجه وکالت در طلاق هم داشته باشد.

ازدواج موقت زوج در صورتی که اثبات شود مشمول شرایط قانونی برای طلاق  زوجه محسوب می شود. نظریه و اقدامات قضایی دراین خصوص به پذیرش ازدواج موقت به عنوان شرایط دوازده گانه برای زوجه است، در این مواقع هم زوجه می تواند با اثبات این موضوع در دادگاه شرایط عسر و حرج خود را بیان کند و تقاضای طلاق بدلیل ازدواج مجدد زوج را ارائه نماید. دادگاه در صورتی که ازدواج مجدد و موقت زوج را تشخیص دهد حق طلاق را برای زوجه منظور می نماید.

نکته : ازدواج مجدد چه به صورت دائم و چه به صورت موقت بدون اجازه همسر اول، برای زوج جرم محسوب نمی شود و تنها برای زوجه حق طلاق ایجاد می کنند. عدم اقدام به ثبت ازدواج موقت جرم نیست و الزامی هم برای ثبت وجود ندارد مگر در برخی شرایط قانونی، اما عدم اقدام به ثبت ازدواج دائم جرم محسوب شده و برای زوج مجازات کیفری به دنبال دارد.

در پرونده هایی با موضوع ازدواج مجدد زوج بدون اجازه همسر اول وکیل می تواند، اقدامات لازم برای اثبات ازدواج مجدد زوج بصورت دائم و یا موقت را انجام دهد. شناخت قوانین و مقررات موجود در این زمینه و آشنایی به روند رسیدگی در دادگاه ها توسط وکیل، شرایط عسر و حرج زوجه را بدلیل ازدواج مجدد زوج اثبات خواهد کرد، و موجب می شود تا زوجه حق طلاق داشته باشد و با استناد به آن بتواند برای طلاق بدلیل ازدواج مجدد اقدام نماید. پیگیری تضمینی وکیل در خصوص طلاق بدلیل ازدواج مجدد، می تواند در برگیرنده یک سری اقدامات تخصصی و تضمینی باشد. تهیه مدارک و مستندات معتبر و موثر برای اثبات ازدواج مجدد زوج چه به صورت دائم و یا موقت، ارائه این مدارک به دادگاه و تقاضای طلاق بدلیل وجود شرایط عسر و حرج مربوط به ازدواج مجدد زوج برای زوجه می تواند، زمینه برقراری حق طلاق را برای زوجه در کوتاه ترین زمان فراهم کند و با استناد به آن طلاق بدلیل ازدواج مجدد زوج را اجرایی نماید.

گروه تخصصی وکلای طلاق به عنوان یک موسسه تخصصی حقوقی کلیه امورات مربوط به طلاق بدلیل ازدواج مجدد زوج را بصورت کاملا” تخصصی و تضمینی پیگیری می نماید. وجود وکلای برجسته و مجرب در زمینه طلاق بدلیل ازدواج مجدد در گروه تخصصی وکلای طلاق، موجب شده است تا این موسسه همواره در کسب نتیجه های مورد نظر موکلین خود درخشان عمل نماید.

اعتماد به گروه تخصصی وکلای طلاق در برگیرنده انجام امورات حقوقی شما به بهترین و تخصصی ترین شکل ممکن خواهد بود. این امر در گرو دانش حقوقی و سابقه وکلای برجسته این موسسه می باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *