تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق به دلیل خیانت و رابطه نامشروع

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 

موضوعات بسیاری وجود دارد تا زندگی مشترک با مشکل روبرو شود، وجود این مشکلات در برخی از موارد حتی سالها به طول می انجامد و در نهایت منجر به جدایی و طلاق می گردد. اما خیانت همسر در زندگی مشترک از موضوعاتی است که در بسیاری از موارد زندگی مشترک را در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان می رساند. گذشته از جنبه اخلاقی و اجتماعی این موضوع پیامد های منفی این رفتار تا سالیان دراز در تفکر زوجین خواهد ماند.

متاسفانه در حال حاضر از طریق پرونده های ارائه شده در دادگاه ها می توان به این موضوع پی برد که خیانت در زندگی مشترک، رشد فزاینده ای داشته است و در برخی از  زندگی های امروزی این مشکل و معضل به چشم می خورد. دلیل این رشد می تواند ناشی از وجود برخی از امکانات مخابراتی و اینترنتی مانند شبکه های اجتماعی گوناگون، ماهواره و … باشد، تبلیغات مسائل خلاف اخلاق و عرف جامعه ما توسط شبکه های اجتماعی و ماهواره ای می توانند بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته باشند.

طلاق بدلیل خیانت یکی از موضوعات کاملا” مهم و حساس موجود در دعاوی خانواده محسوب می شود. جدایی زوج و زوجه به دلیل خیانت همسر می تواند باعث بروز خشم و اختلافات شدید خانوادگی شود، در این قبیل موارد امکان مصالحه و اجرای طلاق توافقی تا حد بسیار زیادی منتفی است. خیانت می تواند از طرف زوج یا زوجه باشد و در صورت اثبات این موضوع نحوه درخواست طلاق بدلیل خیانت متفاوت خواهد بود.

چنانچه خیانت از طرف زوج صورت گرفته باشد زوجه برای اثبات این موضوع و عسر و حرج ناشی از آن، باید مدارک و مستندات قوی و محکمه پسند داشته باشد تا بتواند با استناد به آنها شرایط عسر و حرج را در دادگاه اثبات نماید و شرایط اجرای طلاق بدلیل خیانت برای وی مقدور شود. زوجه برای اثبات خیانت زوج نیاز به مدارک و مستندات دارد، این مستندات می تواند هرگونه عکس و فیلم، پیامک، نوشته و …. منتصب به زوج و فرد ثالث باشد. اثبات خیانت زوج می تواند موجب تعقیب کیفری و اجرای مجازات برای وی نیز باشد.

در صورتی که زوجه بدلیل خیانت زوج درخواست طلاق نماید و با اثبات شرایط عسر و حرج ناشی از این موضوع، دادگاه تقاضای زوجه را بپذیرد و رای به طلاق بدلیل خیانت صادر نماید، زوج می بایست برای ادای تمام حقوق قانونی زوجه از قبیل: مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، نحله و …. اقدام نماید.

اثبات خیانت زوج در دادگاه همانگونه که قبلا” ذکر گردید می تواند در بر گیرنده مجازات قانونی برای زوج باشد، و رای صادره در این خصوص مبنای اثبات عسر و حرج زوجه در زندگی مشترک قرار می گیرد. دادگاه های خانواده در صورتی که احکام صادره از دادگاه  در خصوص خیانت زوج در پرونده تقاضای طلاق زوجه ارائه شود، ضمن پذیرش سریعتر تقاضای طلاق اقدام به صدور حکم طلاق بدلیل خیانت می نمایند.

vakil talagh

زمانی که طلاق بدلیل خیانت زوجه در زندگی مشترک باشد، نحوه درخواست و تقاضای طلاق از طرف زوج متفاوت است. در این گونه موارد زوج می تواند بدون مطرح نمودن مسئله خیانت هم اقدام به طلاق زوجه نماید، این امر بدلیل وجود اختیار طلاق برای زوج است که می تواند از آن استفاده نماید. هرچند که زوج می تواند در صورت خیانت زوجه این مسئله را نیز در دادگاه مطرح کند، در هر دو صورت زوج موظف به پرداخت حقوق زوجه از جمله مهریه می باشد. اثبات خیانت زوجه در دادگاه نمی تواند مانع از دریافت مهریه توسط زوجه شود، و مهریه به زوجه تعلق می گیرد.

همانگونه که توضیح داده شد زوج در تمام شرایط و بدون نیاز به دلیل و مدرک می تواند که زوجه را طلاق دهد، و پرداخت حقوق زوجه می تواند این اختیار را عملی کند. اما زوجه برای طلاق باید یا دارای یکی از شرایط دوازده گانه طلاق که مفصلا” در سند ازدواج ذکر شده است باشد، یا اینکه شرایط سخت زندگی خود را که عسر و حرج می باشد برای دادگاه اثبات نماید. زوجه می تواند در موارد متعددی که در قانون ذکر گردیده است، شرایط عسر و حرج خود را اثبات نماید و تقاضای طلاق نماید.

زوجه می تواند با اثبات رابطه نامشروع زوج برای دادگاه، موجبات صدور حکم رابطه نامشروع را زوج فراهم نماید. وجود چنین حکمی به اثبات شرایط عسر و حرج زوجه کمک می نماید، زوجه با دارا بودن شرایط عسر و حرج به دلیل رابطه نامشروع زوج سریعتر می تواند از اجرای طلاق برخوردار شود. اثبات رابطه نامشروع زوج در دادگاه نیازمند مدارک و مستندات معتبر و موثر در موضوع است، زوجه باید از طریق ارائه مدارک بتواند خیانت و وجود رابطه نامشروع زوج را اثبات کند، در غیر این صورت زوج می تواند به دلیل تهمت و افترا از زوجه شکایت کیفری نماید.

نکته => برای اثبات رابطه نامشروع زوج موثرترین مدرک وجود حکم قضایی در این خصوص است، حکم صادره مربوط به رابطه نامشروع زوج به عنوان موثرترین و معتبرترین مدرک مورد استناد دادگاه قرار می گیرد، پذیرش این موضوع موجب اثبات عسر و حرج زوجه و صدور حکم طلاق از طرف دادگاه خواهد شد.

در موضوعات طلاق بدلیل خیانت وکیل می تواند با توجه به شناختی که از نحوه رسیدگی در دادگاه ها دارد، و علم به اینکه این امر محقق نمی شود مگر با ارائه مدارک و مستندات موثر، ضمن تهیه مستندات در این زمینه و با استفاده از دانش و تجربه خود برای اثبات خیانت، اقدامات قانونی و مناسبی انجام دهد. اقدامات قانونی و برگرفته از تجربه وکیل می تواند ضمن اثبات خیانت یا رابطه نامشروع زوج، شرایط عسر و حرج زوجه را نیز برای دادگاه ثابت نماید. طلاق بدلیل خیانت یا رابطه نامشروع با اقدامات قانونی وکیل برای زوجه محقق خواهد شد. پیگیری تضمینی امورات مربوط به اثبات خیانت یا داشتن رابطه نامشروع زوج توسط وکیل تضمینی، می تواند منجر به کسب نتیجه مطلوب در این راستا شود. اقدامات تخصصی و تضمینی وکیل در موضوعات مذکور ضمن اثبات شرایط عسر و حرج زوجه، اجرای طلاق بدلیل خیانت یا رابطه نامشروع زوج را فراهم می آورد.

گروه تخصصی وکلای طلاق تخصصی ترین موسسه حقوقی در انجام امورات مربوط به طلاق می باشد. اقدامات تضمینی برای اثبات خیانت و رابطه نامشروع زوج با همکاری وکلای برجسته موسسه نتیجه مورد نظر شما را فراهم خواهد نمود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *