تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق به دلیل سوء رفتار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

برای توضیح طلاق بدلیل سوء رفتار ابتدا لازم است که تعریف مناسبی از سوء رفتار ارائه نمائیم، چه مواردی در زندگی مشترک جز سوء رفتار محسوب می شود و لزوم شناخت این رفتارها چه کمکی می تواند به رفع آنها و یا برقراری حقوق قانونی زوجه بنماید؟

برای تعریف سوء رفتار بهترین گزینه این است که: هر گونه رفتار نامناسبی است که باعث بروز مشکلات در زندگی مشترک شده و ادامه زندگی را نا ممکن می سازد. رفتارهایی که مشمول سوء رفتار می شوند متعدد و فراوان هستند، از جمله این رفتارها می توان به ایراد ضرب و جرح و کتک کاری و یا اعتیاد زوج اشاره کرد. چنانچه این رفتارهای نامناسب در زندگی شرایطی را بوجود آورند که زوجه قادر به تحمل آنها نباشد، در اصطلاح در شرایط عسر و حرج به سر می برد که قانون این شرایط را برای طلاق زوجه در نظر گرفته است.

زوجه در مواردی که در زندگی مشترک دچار سوء رفتار زوج باشد، می تواند برای رهایی از این وضعیت از اقدامات مناسب قانونی برای جدایی استفاده نماید. مناسب ترین راهکار در این زمینه اثبات شرایط سخت و دشوار زوجه در زندگی مشترک است، قانونگذار در شرایط دوازده گانه طلاق این امکان را برای زوجه فراهم نموده است تا بتواند در صورت داشتن هر کدام از این شرایط برای طلاق اقدام نماید، شرایط قانونی دوازده گانه طلاق در سند ازدواج بصورت کامل ذکر شده است.

سوء رفتار زوج باید با مدرک و مستند به دادگاه اثبات شود، ادعای سوء رفتار زوج در صورتی برای دادگاه ثابت خواهد شد که مدارکی موثر و معتبر در این زمینه ارائه شود. دادگاه با بررسی دقیق موضوع و مدارک مربوط به آن در صورتی که سوء رفتار زوج را محرز بداند، برای زوجه حق طلاق بدلیل سوء رفتار زوج در نظر می گیرد.

اثبات عسر و حرج زوجه بدلیل سوء رفتار زوج که برخی از آنها قبلا” ذکر گردید به عهده زوجه می باشد، استناد به مدارک و مستندات موجود و وجود شاهد و استشهادیه محلی در این زمینه به اثبات این امر کمک شایانی می نماید، دادگاه برای صدور حکم طلاق بدلیل سوء رفتار زوج که شرایط سختی را برای زوجه ایجاد نموده است، نیاز به مدارک و مستندات قانونی و موثری دارد. در برخی از موارد بدلیل عدم وجود شاهد و یا نبود مدارک کافی برای اثبات این موضوع تقاضای زوجه برای طلاق بدلیل سوء رفتار زوج در دادگاه رد می شود.

توهین و بد دهنی زوج هم می تواند از مصادیق سوء رفتار زوج محسوب شود، متاسفانه این مورد در بسیاری از موارد بدلیل عدم وجود مدارک محکمه پسند و یا وجود شهود در این زمینه در دادگاه اثبات نمی شود. چنانچه زوج دارای سوء شهرت در این زمینه باشد، می تواند ابزاری برای اثبات سوء رفتار زوج محسوب شود و زوجه با استناد به این موضوع، می تواند عسر و حرج خود را برای دادگاه اثبات نموده و تقاضای طلاق بدلیل سوء رفتار زوج بنماید. حق طلاق بدلیل سوء رفتار زوج در صورتی برای زوجه برقرار خواهد شد که برای دادگاه سوء رفتار زوج  احراز شود، و این امر مستلزم وجود مدارک و مستندات معتبر در این راستا است.

عسر و حرج که یکی از راهکارهای قانونی برای طلاق زوجه محسوب می شود عبارت است از:شرایطی که ادامه زندگی برای زوجه سخت و ناممکن باشد، زوجه در این شرایط نمی تواند به زندگی ادامه دهد و ناگزیر به درخواست طلاق از مراجع قضایی خواهد شد. اثبات این موضوع می تواند برای زوجه حق طلاق ایجاد می کند و زوجه می تواند با استناد به این حق طلاق بگیرد.

دست بزن داشتن زوج از دیگر مواردی است که در دعاوی خانواده و کیفری همواره دارای آمار کثیری می باشد، اقدام به کتک کاری و ضرب و شتم زوجه می تواند در برگیرنده ایجاد جرح و در نهایت پرداخت دیه توسط زوج شود. سوء رفتار ناشی از این موضوع برای زوجه شرایطی را در زندگی مشترک ایجاد می کند که تحمل آن در بیشتر مواقع ناممکن می شود، راهکار قانونی این موضوع طرح دعوا در دادگاه و اثبات شرایط سخت و دشوار زندگی برای زوجه است. زوجه برای اثبات دست بزن داشتن زوج باید مدارک و مستندات قانونی و معتبری داشته باشد، وجود آرای قضایی در خصوص پرداخت دیه به زوجه بدلیل کتک کاری از طرف زوج موثرترین مدرک در کسب حق طلاق بدلیل سوء رفتار و دست بزن داشتن زوج محسوب می شود.

دادگاه در مواردی که زوجه بدلیل دست بزن داشتن زوج طرح دعوا می نماید و تقاضای طلاق دارد، ابتدا به مدارک و شواهد موجود در این زمینه توجه می نماید. چنانچه مدارک و شواهد دلیل بر دست بزن داشتن زوج و کتک کاری زوجه باشند، شرایط عسر و حرج برای زوجه اثبات خواهد شد. این رسیدگی قضایی موجب می شود تا حق طلاق بدلیل سوء رفتار زوج برای زوجه در نظر گرفته شود و زوجه بتواند طلاق بگیرد.

حضور وکیل در موضوعات تقاضای طلاق بدلیل سوء رفتار زوج می تواند به تهیه مدارک معتبر و موثر در این زمینه کمک نماید. همچنین وکیل با شناختی که از نحوه رسیدگی به این موضوعات در دادگاه دارد، می تواند زمینه اثبات این مشکل را به عنوان عسر و حرج زوجه فراهم نماید و با استناد به آن حق طلاق را برای زوجه کسب کند. اقدامات قانونی و برگرفته از تجربه وکیل در این زمینه به کسب نتیجه مورد نظر و سریع اجرای طلاق بدلیل سوء رفتار زوج کمک شایانی خواهد کرد.

وکیل تضمینی اقدامات تخصصی خود را در زمینه دعاوی سوء رفتار و دست بزن داشتن زوج، با استناد به مدارک معتبر و موجود در دادگاه مطرح می نماید. شناخت قوانین و مقررات و آگاهی از نحوه رسیدگی در دادگاه توسط وکیل موجب می شود تا پیگیری این امور به صورت کاملا” تضمینی انجام شود. اجرای طلاق بدلیل سوء رفتار و دست بزن داشتن زوج در گرو اقدامات تضمینی وکیل محقق می شود.

گروه تخصصی وکلای طلاق تمامی امورات مربوط به طلاق بدلیل سوء رفتار و دست بزن داشتن زوج را به صورت کاملا” تخصصی و تضمینی انجام می دهد. کسب حق طلاق به دلیل عسر و حرج زوجه در دعاوی سوء رفتار زوج با استفاده از تجارب و سابقه درخشان وکلای گروه حقوقی طلاق میسر می شود.

نتیجه دلخواهتان را توسط وکلای برجسته گروه تخصصی وکلای طلاق کسب نمائید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *