تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق به دلیل عدم بارداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در تمام زمینه ها و از جمله پزشکی، شاهد رفع بسیاری از مشکلاتی هستیم که در گذشته به وفور وجود داشت. مشکلاتی که ممکن است در زندگی برای هر فردی به وجود آید مانند: نا زایی، بچه دار نشدن و… که می تواند مربوط به یکی از زوجین باشد، در بسیاری از موارد قابل درمان می باشد.

اثرات روانی و اجتماعی که بواسطه عدم بارداری و نازایی و … در زندگی مشترک پیش می آید، می تواند باعث بروز مشکلات دیگری شود و نهایتا” ادامه زندگی را ناممکن گردانیده و به طلاق بکشاند. توصیه های مذهبی، پزشکی و فرهنگی در خصوص داشتن فرزند، به دلیل اهمیت این موضوع در زندگی می باشد. عملا” زندگی هایی که در آنها فرزند وجود دارد از یک استحکام و هدف مندی بهتری برخوردار هستند.

طلاق به دلیل عدم بارداری مقوله ای است که زوج و زوجه را به طلاق و جدایی کشانده است. عوامل متعددی می تواند موجب عدم بارداری زوجه شده باشد، اینکه اقدامی از سوی زوجین برای درمان و رفع این مشکل صورت گرفته باشد و نتیجه ای حاصل نشده باشد، یا بدون توجه به درمان و رفع مشکل موجب جدایی شده باشد، تاثیر چندانی در نتیجه ندارد. اما در مواردی که امکان درمان و یا رفع مشکل وجود دارد، شایسته است که اقدامات مناسب در این زمینه از طرف زوجین صورت گیرد.

عوامل اقتصادی، تنش های خانوادگی، شرایط کاری سخت، استرس و… علاوه بر بیماری می تواند به عدم بارداری منجر شوند. تاثیرات روحی و روانی این موضوع و تبعات بعدی بیشتر متوجه زوجه است، در صورتی که مشکلات موجود رفع نشود و باعث عدم بارداری باشد، مطمئنا” زندگی دوامی نخواهد داشت و موجبات طلاق بدلیل عدم بارداری را فراهم می نماید.

ناباروری زمانی اتفاق می افتد که زوج و زوجه در زندگی مشترک، به طور طبیعی برای داشتن فرزند اقدام نمایند و بدون استفاده از هیچ گونه وسیله جلوگیری، با گذشت یک سال نتوانند صاحب فرزند شوند. با وجود آمارهای گوناگون در این زمینه تقریبا” 50 درصد این موارد متعلق به زوج است، راهکارهای پزشکی در این زمینه وجود دارد و زوج می تواند برای درمان اقدام نماید، اما عدم درمان زوج منجر به ایجاد حقی برای زوجه می شود تا بتواند برای طلاق و جدایی اقدام نماید.

طلاق بدلیل عدم باروری برای زوجه در برگیرنده دریافت کلیه حقوق قانونی از زوج می باشد، وجود این مشکل از طرف زوجه برای زوج حقی ایجاد نمی کند تا با استناد به آن بتواند حقوق قانونی زوجه را پرداخت ننماید. شرایطی که موجب فسخ نکاح به دلیل بیماری زوجه می شود و حقوقی به زوجه تعلق نمی گیرد به صراحت در قانونی بیان شده است، ناباروری و … زوجه از شرایط فسخ نکاح محسوب نمی شود، در مقابل عدم توانایی زوج در بچه دارشدن برای زوجه حق طلاق ایجاد می نماید.

طلاق به دلیل عدم باروری چنانچه مربوط به نابارور بودن زوجه باشد، نیازی یه اثبات این امر توسط زوج ندارد و زوج می تواند برای طلاق و جدایی از زوجه در هر زمانی و حتی بدون دلیل هم اقدام نماید. پرداخت کلیه حقوق قانونی زوجه در طلاق بدلیل عدم باروری، هم مانند سایر مواردی که حقوق قانونی زوجه به وی تعلق می گیرد لازم و ضروری است، این مشکل نمی تواند موجب شود تا زوجه به حقوق قانونی خود نرسد.

همان گونه که قبلا” ذکر گردید زوج مجبور نیست تا در دادگاه ثابت کند که زوجه نا بارور و نازا است، و می تواند هر زمانی که بخواهد برای طلاق زوجه اقدام نماید. اما زوجه در صورتی که ناباروری مربوط به زوج باشد مطابق مقررات و قوانین موجود در این راستا، صاحب حق طلاق شده و می تواند برای جدایی و طلاق اقدام نماید.

نکته => مطابق با قوانین و مقررات موجود در زمینه نازایی و ناباروری زوجین، چنانچه زوجه نابارور و نازا باشد در صورت طلاق بدلیل ناباروری و نازایی کلیه حقوق قانونی به زوجه تعلق می گیرد و زوج موظف به پرداخت آنها است. اثبات این امر در دادگاه لزومی ندارد و زوج می تواند از اختیار قانونی خود برای طلاق زوجه استفاده نماید.

در مواقعی که بچه دار نشدن مربوط به عیوب و بیماری زوج باشد، اقدام برای درمان و یا عدم اقدام برای درمان این مشکل از طرف زوج تاثیری در جدایی و طلاق ندارد. زوجه می تواند با رعایت شرایط قانونی که موجود است و در سند ازدواج هم قید شده است، چنانچه زوج به دلیل بیماری و … قادر به بچه دار شدن نباشد برای طلاق اقدام نماید، کلیه حقوق زوجه باید پرداخت شود و طلاق بدلیل بچه دار نشدن نمی تواند مانع در یافت این حقوق قانونی باشد.

وجود وکیل در موضوعات عدم بارداری، عدم باروری، نازایی، بچه دار نشدن و .. می تواند به اثبات موضوع و تسریع در روند رسیدگی و اجرای طلاق کمک نماید. دانش حقوقی و شناخت وکیل از حقوق قانونی زوجین در این راستا، به برقراری حقوق قانونی برای زوجه و اجرای طلاق در مدت زمان نسبتا” کوتاه تری می انجامد.

وجود موانع متعدد برای اثبات موضوع عدم بارداری و یا عدم باروری و … موجب می شود تا زوج و زوجه در این راه همواره متحمل زحمات و مشکلات فراوانی باشند. وجود وکیل در این مراحل می تواند موجب کسب نتیجه مطلوب شود، تجربه و شناخت راهکارهای قانونی موجود در این زمینه توسط وکیل به تسریع روند رسیدگی در دادگاه، و نهایتا” اجرای طلاق و برقراری حقوق قانونی زوجه کمک می نماید.

وکیل تضمینی طلاق بدلیل عدم بارداری، عدم باروری، نازایی، بچه دار نشدن، کلیه امورات مربوط به این موضوعات را به صورت کاملا” تضمینی پیگیری می نماید. تهیه مدارک و مستندات در جهت اثبات موضوعات مذکور با بهره گیری از شناخت و آشنایی وکیل تضمینی با سهولت بیشتری صورت می گیرد، برای برقراری حقوق قانونی زوجه در این موارد تجربه و دانش حقوقی وکیل تضمینی کمک شایانی می نماید.

گروه تخصصی وکلای طلاق در موضوعات طلاق بدلیل عدم بارداری، عدم باروری، نازایی و بچه دار نشدن کلیه امورات مربوط به اثبات این موارد را در دادگاه با بهره گیری از حضور وکلای مجرب در این زمینه انجام خواهد داد.

گروه تخصصی وکلای طلاق به صورت کاملا” تخصصی و تضمینی امورات مربوط به عدم بارداری، باروری، نازایی و بچه دار نشدن را برای زوجین پیگیری می نماید. کسب نتیجه دلخواه در گرو دانش حقوقی و تجربه وکلای موسسه می باشد که با اعتماد شما عملی خواهد شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *