تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق به دلیل فحش های ناموسی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

احترام به حقوق قانونی زوجه از طرف زوج شامل رعایت حقوق فردی، اجتماعی و شخصیتی زوجه است. احترام مقابل در زندگی مشترک موجب می شود تا همواره سایه آسایش و آرامش در زندگی برقرار باشد، عدم رعایت احترام و استفاده از کلمات رکیک و فحش های ناموسی به زوجه، می تواند در صورت پیگیری از طرف زوجه موجب پیگیری قضایی و مجازات کیفری برای زوج باشد.

زوج در زندگی مشترک موظف به رعایت حقوق قانونی زوجه می باشد این وظیفه توسط قانونگذار با تدوین قوانین و مقررات مربوطه مشخص شده است. اقدام به استفاده از کلمات رکیک و فحش های ناموسی موجب می شود تا زوجه بتواند از این موضوع در مراجع قضایی شکایت کند، الفاظی که در برگیرنده نسبت های ناموسی مانند زنا و لواط به زوجه شود مشمول قذف شده و برای این مورد قانون مجازات شلاق در نظر گرفته است. چنانچه زوج الفاظی بکار برد که موجب قذف زوجه باشد یعنی نسبت های ناروای زنا و لواط به زوجه بدهد، در صورت شکایت زوجه به مراجع قضایی و اثبات این موضوع زوج مستوجب شلاق می باشد. چنانچه حکم قذف زوجه در دادگاه صادر شود و مجازات شلاق برای زوج به اجرا در آید، حکم مذکور می تواند به عنوان مدرک معتبر و موثر در اثبات شرایط عسر و حرج زوجه مورد استناد قرار گیرد. پذیرش این موضوع از طرف دادگاه برای زوجه حق طلاق بدلیل فحش های ناموسی زوج ایجاد می نماید.

قاضی بازنشسته دیوان عالی

فحش های ناموسی که توسط زوج در زندگی استعمال می شود جدایی از جنبه غیر اخلاقی و غیر اجتماعی آن، می تواند بر روی زوجه تاثیرات منفی روحی و روانی داشته باشد. وابستگی عاطفی زوج و زوجه در این شرایط از بین خواهد رفت و مطمئنا” شرایط سختی را در زندگی برای زوجه ایجاد می کند. هر چند که این موضوع همانطور که پیشتر توضیح داده شد، مجازات کیفری برای زوج به دنبال دارد در صورت اثبات در دادگاه موجب ایجاد حق طلاق بدلیل فحش های ناموسی می شود. ارائه مدارک مستند و مستدل در این زمینه می تواند اجرای طلاق را برای زوجه ممکن سازد.

قانونگذار همواره توجه خاصی به وضعیت روحی و عاطفی زن در اجتماع دارد، و به همین منظور اقدامات موثری را برای حفظ این منزلت اجتماعی در نظر گرفته است. زنان در برخورد با رفتارهای غیر اخلاقی زوج مانند استفاده از الفاظ رکیک و فحش های ناموسی، که در برگیرنده نسبت های ناروایی مثل زنا و لواط برای زن است، باید به این حقوق خود آشنا باشند که می توانند در این خصوص به مراجع قضایی شکایت کنند و در صورت اثبات این موضوع مرد مجازات شلاق را برای رفتار خود که منجر به قذف زوجه شده است تحمل می نماید.

استفاده از الفاظ رکیک و بیان فحش های ناموسی به افراد که در برگیرنده نسبت های لواط و زنا برای آنها باشد، موجب حد قذف شده و در صورت اثبات آن شخصی که اقدام به فحاشی کرده است، باید متحمل مجازات قانونی شلاق شود. این موضوع همانطور که توضیح داده شد در مورد زوجه هم صدق می کند و برای زوجه می تواند شرایطی پدید آورد که ادامه زندگی با سختی و دشواری مواجه شود. اصولا” این موضوع می تواند اجرای طلاق بدلیل فحش های ناموسی را میسر سازد.

نکته = > اثبات فحاشی از طرف مرد که در بر گیرنده فحش های ناموسی است در دادگاه کار دشوار و پیچیده ای است، این امر نیاز به مدارک و مستندات قوی و محکمه پسند دارد. بدلیل خصوصی بودن زندگی افراد امکان وجود شاهد در این مورد بعید به نظر می رسد، مگر اینکه در ملاعام و یا در حضور شخص یا اشخاص ثالثی این موضوع اتفاق بیفتد. وجود شاهد در این خصوص می تواند حد قذف را برای زوجه به اثبات برساند، علاوه بر اینکه پیگیری این موضوع می تواند مجازات برای زوج را رقم بزند، می تواند شرایطی را میسر سازد که زوجه با استناد به آن عسر و حرج خود را اثبات نماید و حق طلاق بدلیل فحش های ناموسی کسب کند.

وجود وکیل در طلاق بدلیل فحش های ناموسی تا حد زیادی به کسب نتیجه مثبت و مورد نظر زوجه کمک می نماید. وکیل می تواند با بررسی موضوع و تهیه مدارک معتبر و موثر در این زمینه، موجبات اجرای حد قذف را در مراجع قضایی برای زوج که مجازات شلاق باشد فراهم نماید. با اقدامات قانونی و مناسب وکیل در این خصوص می شود به حکم اجرای مجازات استناد نمود و شرایط عسر و حرج زوجه را برای دادگاه اثبات کرد. حق طلاق در این مواقع برای زوجه منظور می شود و می تواند برای اجرای طلاق بدلیل فحش های ناموسی اقدام نماید.

وکیل اقدامات تضمینی در خصوص اثبات رفتار خلاف اخلاق زوج در بیان فحش های ناموسی به زوجه انجام می دهد. اقدامات تخصصی و برگرفته از تجارب و دانش حقوقی مناسب موجب می شود تا وکیل تضمینی بتواند، شرایط سخت و دشواری که زوجه با آن مواجه است و ناشی از رفتار زوج می باشد در دادگاه ثابت شود. شناخت راهکار های قانونی و استفاده از مدارک و مستندات معتبر توسط وکیل تضمینی طلاق، موجبات طلاق بدلیل فحش های ناموسی را برای زوجه فراهم خواهد کرد.

دادگاه ها برای بررسی و رسیدگی به موضوع رفتارهای غیر اخلاقی و بیان فحش های ناموسی توسط زوج، به مدارک و مستندات معتبر نیاز دارند. چنانچه زوجه قبلا” از طریق شکایت قضایی توانسته باشد، قذف خود را به اثبات رسانیده و مجازات برای زوج اجرا شده باشد. حکم صادره در این خصوص می تواند معتبرترین مدرک برای اثبات شرایط سخت زندگی زوجه باشد، ایجاد حق طلاق بدلیل فحش های ناموسی برای زوجه می تواند در صورت پذیرش این امر توسط دادگاه اجرایی شود.

گروه تخصصی وکلای طلاق با بهره مندی از حضور اساتید و وکلای برجسته حقوقی، کلیه امورات مرتبط با طلاق بدلیل فحش های ناموسی را به صورت کاملا” تخصصی و تضمینی پیگیری می نماید.

کسب حق طلاق بدلیل وجود شرایط سخت و دشوار در زندگی زوجه، در گرو اقدامات قانونی و استفاده از راهکارهایی است که وکلای گروه تخصصی وکلای طلاق  بدلیل سابقه طولانی در انجام این امورات دارند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *