تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در آجودانیه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در آجودانیه به جدایی زوجین گفته می شود که با رضایت یکدیگر انجام می شود. در واقع زن و شوهر بر سر تمام حقوق اموال و معنوی خود مانند حضانت فرزند به توافق می رسند و تصمیم به جدایی می گیرند. پس از ارائه درخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، گواهی از مرکز غربالگری یا مشاوره خانواده دریافت می کنند که به آن «گواهی عدم امتناع از طلاق» می گویند.

بنابراین اگر می خواهید به تنهایی مراحل طلاق توافقی در آجودانیه(به انگلیسی: consensual divorce in ajudaniyeh) را طی کنید باید به سامانه تعیین وقت طلاق (سامانه تصمیم گیری) مراجعه و اطلاعات هویتی خود را در سایت وارد کرده و یکی از مراکز غربالگری مشاوره در تهران را انتخاب کنید. مرکز غربالگری پس از آن که جزئیات مد نظر در رابطه با طلاق زوجین را ثبت نمودند، از آنان می خواهند که به یک مرکز مشاوره زیر نظر بهزیستی مراجعه کنند.

جلسات  مشاوره به طور معمول حدود 1 تا 5 جلسه است. توجه داشته باشید که تعداد جلسات بستگی به شرایط زوجین و همچنین مرکز مشاوره دارد و ممکن است تا 45 روز طول بکشد. پس از دریافت گواهی عدم امتناع از طلاق از مرکز مشاوره، گواهی دریافتی را در هنگامی که دادخواست طلاق را ثبت می کنید باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل خواهید داد. دفترخدمات الکترونیک قضایی طبق درخواست زوجین دادخواست را ثبت میکند و به دادگاه خانواده ارسال می کند. پس از صدور حکم طلاق از سوی دادگاه، زوجین تنها 3 ماه فرصت دارند تا به دفاتر رسمی طلاق و ازدواج مراجعه و حکم طلاق را صادر کنند، در غیر این صورت سند باطل می شود. اگر طلاق بدون بهترین وکیل طلاق آجودانیه صادر شود، ممکن است بین 3 تا 4 ماه طول بکشد. داشتن بهترین وکیل طلاق آجودانیه این زمان را به کمتر از 1 ماه کاهش می دهد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی درآجودانیه شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و اصل و کپی قرارداد یا سند ازدواج می باشد. ضمناً اجرای طلاق توافقی مستلزم آن است که زن در صورت باکره بودن گواهی سلامت به دفتر ازدواج و طلاق و در صورت باکره نبودن گواهی عدم بارداری خود به همراه گواهی عدم امکان سازش را  برای ثبت نام طلاق ارائه کند.

نکات مهم طلاق توافقی در آجودانیه

طلاق تا زمان ثبت رسمی طلاق قابل توافق است. به این معنی که اگر یکی از طرفین در هر مرحله از درخواست، جلسات مشاوره و حتی پس از رای قطعی دادگاه از طلاق توافقی منصرف شود و به دفتر رسمی ثبت طلاق مراجعه نکند، امکان طلاق توافقی وجود ندارد.

معایب طلاق توافقی در آجودانیه

عجله و پشیمانی زوجین از تصمیمات عاطفی از معایب طلاق توافقی است. دلیل اول این است که مردم از اینکه با عصبانیت و سریع تصمیم به طلاق گرفته اند پشیمان می شوند و دوم اینکه عده ای از توافقات مالی انجام شده پشیمان می شوند که در صورت ثبت رسمی طلاق و گذشت عده ای قابل برگشت نیست. تفاوتی بین طلاق توافقی در دوران عقد و دوران بعد از عروسی و ازدواج نیست. تنها تفاوت در باکره بودن یا نبودن زوجه است که در این صورت برای صدور گواهی باکرگی به پزشکی قانونی معرفی می شود.

توافق در مورد حضانت طفل ممکن است با تغییر شرایط و مصلحت طفل تغییر کند و در حین طلاق نیازی به توافق نیست.زن بالای 50 سال به دلیل یائسگی نیازی به آزمایش بارداری ندارد. جلسه دادگاه طلاق توافقی در تهران یک جلسه بیشتر نمی باشد.

طلاق توافقی و پرداخت مهریه

در طلاق توافقی نحوه پرداخت یا عدم پرداخت و اعطای مهریه، مبلغی که زوجه پرداخته و مبلغی که می خواهد دریافت کند و کل موضوع مهریه مشخص است و طرفین بر آن توافق کرده اند. در این شرایط زن تمام مهریه را می بخشد و شوهر آن را می پذیرد. یا مقداری از مهریه بخشوده شده و زوجین موظف به پرداخت مابقی آن در تاریخ معینی مانند تاریخ محضر می باشند.

vakil talagh

هزینه طلاق توافقی

پس از تقدیم دادخواست و تعیین شعبه دادگاه و با توجه به اینکه داوری از طلاق توافقی خارج شده و به جای آن مشاوره خانواده جایگزین شده است، در واحد مشاوره دادگاه نیز مبلغی را بابت هزینه مشاوره از زوج و زوجه دریافت می کنند که در هر شهر متفاوت می باشد.

مدت زمان طلاق توافقی

برای پاسخ به این سوال که زمان انجام طلاق توافقی در آجودانیه چقدر باید باشد می توان گفت که در حال حاضر در اکثر شعبات دادگاه خانواده تهران روند انجام مراحلی که شامل ثبت دادخواست در دفاتر خدمات قضایی، تعیین شعبه و دادگاه و مراجعه به شعبه می باشد، طی می شود.این زمان با بهره مندی از وکیل طلاق توافقی کمتر از یک ماه به طول می انجامد. در مواردی که طلاق توافقی بدون بهترین وکیل طلاق آجودانیه انجام می شود، این مدت بین 3 یا 4 ماه زمان می برد.

احتمالا این زمان در هر شهر متفاوت است. با توجه به این موضوع باید گفت که گاها پیش می‌آید که مراحل انجام پروژه‌ها را در برخی مناطق به چند هفته هم نمی‌دهد و شاید بهتر باشد در جواب اینکه مدت زمان انجام طلاق توافقی چقدر می‌تواند باشد، گفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد.

طلاق توافقی زن باردار

ماده 1140 قانون مدنی: «طلاق زن در زمان نفاس یا مدت عادت زنانگی جایز نیست، به جز موردی که در آن زن حامل باشد یا زوجین قبل از نزدیکی در مورد طلاق، توافق کرده باشند یا شوهر غایب باشد بطوری که از عادت زنانگی زوجه اطلاعی نداشته باشد.»

ماده 1153 قانون مدنی: «عده طلاق و فسخ نکاح و انقضای مدت و انقضای آن در مورد زن حامله تا زمان زایمان». بر اساس مفهوم مواد قانون مدنی، اگر زن حامله باشد، این وضعیت او، مانعی برای طلاق توافق زوجین نمی باشد. یعنی تا زمانی که بچه به دنیا نیاید نمی تواند شوهر دیگری داشته باشد. برای رفع مشکلات حقوقی خود در زمینه طلاق توافقی با موسسه حقوقی وکلای طلاق در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *