تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در اردبیل

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در اردبیل + بهترین وکیل طلاق اردبیل

طلاق در دو سه دهه قبل امری بسیار مذموم و غیر اجتماعی بود بدین صورت که در میان اکثر خانواده ها این شعار وجود داشت که عروس باید با لباس سفید به خانه بخت برود و با کفن سفید از ان خانواده خارج شود.

در آن زمان نیز مانند امروز بسیاری از مشکلات خانوادگی وجود داشت ولی به دلیل عرف اجتماعی و همچنین شرایط ان زمان  طلاق به ندرت اتفاق می افتاد . همچنین در گذشته به دلیل  عدم وجود ارتباطات اجتماعی در میان مردم که مثل امروز اینترنت و تلفن همراه وجود نداشته و آمار دقیقی نیز از وضعیت طلاق در ان زمان وجود ندارد .
هم اکنون با رشد سطح ارتباطات و اینکه مردم به شکل بسیار قابل ملاحظه ای به دیتاهای اجتماعی دسترسی دارند و همچننی هم اکنون بسیاری از زنان به حقوق خود در خانواده و در برابر همسر و سایر حق و حقوق خود آشنایی بیشتری داشته و به هیچ وجه زیر بار ظلم و ستم نمی روند.

گرچه مطابق قانون ایران طلاق حق مرد بوده و زن جز در موارد محدودی نمی تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید به همین دلیل  در صورتی که زوجه از دادگاه تقاضای طلاق نماید به سختی می تواند حکم به طلاق به درخواست  زوجه را از دادگاه دریافت نماید.

مواری که زوجه می تواند با استفاده از انها از دادگاه تقاضای طلاق نماید به شرح ذیل می باشند:

ماده 1130 قانون مدنی :براساس این ماده زن می تواند در صورت وجود موارد زیر از دادگاه تقاضای طلاق نماید

در این ماده  موارد زیر آمده است که به ترتیب به بیان آنها خواهیم پرداخت:

1-عدم پرداخت نفقه و خرج و مخارج ضروری زن به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب. به طور کلی نفقه مطابق قانون شامل همه هزینه هایی می شود که زن برای یک زندگی متعادل و در حد منزل پدری به آنها نیاز دارد . در این خصوص قانون نفقه زن را ارجح بر نفقه والدین داشته است و در صورتی مردی قادر به پرداخت نفقه هر دو طرف نباشد  نفقه زن را باید ابتدا پرداخت نماید. 

2-ایراد ضرب و جرح زن در منزل مشترک به طوری که اگر زوجه در منزل مشترک بماند امکان ایجاد حراجات و بیماری های روحی  و جسمانی برای وی وجود داشته باشد.

3- اعتیاد زوج  به انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی به طوری که موجب اخلال در زندگی خانوادگی و مشترک زن بشود.

4-مرد مبتلا به یکی از بیماری های مقاربتی مانند ایدز یا هپاتیتی و غیره باشد . منظور از بیماری های مقاربتی به طور کلی بیماریهایی می باشند که در صورتی که زن و شوهر  با یک دیگر به بستر بروند زن نیز به آن بیماری مبتلا می شود .

5- در صورتی زوج یا شوهر دارای بیماری بوده و یا به هر دلیلی نازا بوده واز او فرزندی متولد نشود.

6-در صورتی زوجه توسط حکم دادگاه و قانون به پنج سال حکم حبس قطعی محکوم گردد و در این مدت زوجه در زندان باشد.

7- در صورتی که زوج بدون کسب اجازه قانونی از همسر اول خود  ازدواج مجدد نماید.

 

vokalaye talagh

مطابق قانون در صورتی که زوج  دارای هر یک از شرایط فوق باشد زوجه می تواند  حتی با اثبات یکی از موارد فوق دادخواست طلاق خود را به دادگاه تحویل دهد. اما در صورتی که علاوه بر اثبات دادگاه نیز حکم به طلاق صادر نماید زوج می تواند در شعبه تجدید و نظر و دیوان عالی کشور نسبت به آن اعتراض نماید.

اعتراض به اری صادره نیز زمان بسیار زیادی خواهد برد و علاوه بر اینکه احتمال نقض رای صادره در دیوان عالی کشور و یا دادگاه تجدید نظر وجود دارد ، زوجه باید تا زمان صدور حکم نهایی و قطعی شدن آن  منتظر بماند.

زوجه می تواند به روش دیگری نیز تقاضای طلاق نماید  و ان طلاق توافقی می باشد . در طلاق توافقی بدین صورت می باشد که زن و شوهر می توانند در خصوص کلیه امور مربوط به زندگی مشترک مذاکره نموده و در خصوص انها به تفاهم برسند. بعد از توافق در مورد مسائل زندگی مشترک در سامانه تصمیم که مرتبط با سازمان بهزیستی می باشد ضمن دریافت مشاوره  گواهی عدم انصراف از طلاق را نیز دریافت می نمایند. گواهی انصراف از طلاق بدین صورت می باشد که هر یک از زوجین در صورتی که  بعد از صدور حکم از طلاق پشیمان شود حق پشیمانی را نداشته و طرفین باید تا انتهای صدور حکم بر تصمیم خود پا برجا بمانند.

بعد از این مرحله طرفین باید دادخواست طلاق توافق را به دادگاه ارائه داده و در جلسات معین شده توسط دادگاه حضور ئیدا نمایند.

در انتهای این مرحله طرفین به نزد مشاور خانواده فرستاده شده و هر کدام هرکدام از زوجین به صورت دو نفری و یا تکی باید با مشاور صحبت نمایند . بعد از این مرحله گواهی عدم امکان سازش به نزد قاضی فرستاده شده و قاضی حکم به این موضوع می دهد.

بعد از صدور حکم طرفین به مدت به ماه فرصت دارند که به ددفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه نموده و صیغه طلاق را جاری نمایند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *