تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در اقدسیه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در اقدسیه

طلاق یکی از راه های پایان دادن به زندگی مشترک است. در قانون مدنی، موادی به موضوعاتی همچون طلاق چیست؟ چند نوع طلاق داریم؟ و موارد این چنینی اختصاص یافته است. در واقع جالب است که بدانید خود کلمه طلاق یک واژه عربی است و به معنای گشودن مشکلات و یا رها کردن است.

اما در این مورد به معنای از بین بردن رابطه زناشویی و ازدواج به کار می رود. لازم به ذکر است که فقره طلاق یکی از مطرح ترین دعاوی در دادگاه ها است. برای طلاق توافقی در اقدسیه (به انگلیسی:consensual divorce in Aqdasiyeh) نیازمند یکی از بهترین وکیل طلاق توافقی در اقدسیه هستید که در ادامه چند وکیل خبره نام خواهیم برد.

معرفی طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است. زوجین با توجه به اینکه قصد دارند از هم جدا شوند بر سر مسائل مهم که در دادگاه مطرح است، مثل مهریه، حضانت کودکان، نفقه فرزندان و اموال مشترک و حتی مسائل غیر مالی توافق می کنند و سپس به دادگاه مراجعه می کنند. البته زوجین تمامی توافقات خود را بر روی برگه می نویسند و آن را امضا  می کنند، سپس به دادگاه ارائه می دهند. توافقنامه زوجین برای دادگاه محترم شمرده می شود.

در صورتی که با قوانین کشور سازگار باشد، رای حکم طلاق توافقی را صادر می کنند. البته این رای را بیشتر با عنوان گواهی عدم سازش می شناسند. لازم به ذکر است که طلاق توافقی بدون نزاع و درگیری، طرفین به هدف خود می رسند و احتمال بروز اختلافات بین طرفین به حداقل می رسد. در طلاق توافقی در اقدسیه بر خلاف تصورم عموم مردم لازم نیست که زن از حقوق طبیعی خود، مثل مهریه بگذرد و از حق و حقوقی خود چشم پوشی کند.

بلکه هر توافقی که بین زوجین صورت بگیرد، معتبر است. لازم به ذکر است که توافقی که بین زوجین انجام می شود، در دفاتر اسناد رسمی تبدیل به یک سند می شود. یا اینکه با تنظیم یک سند عادی در بین خود آن را در جلسات دادگاه ارائه می دهند. حتی می توانند در جلسات رسیدگی به طلاق توافقی در اقدسیه توافق کنند و آن را در جلسه های دادگاه ذکر کنند.

مراحل طلاق توافقی در اقدسیه

مراحل طلاق توافقی در قانون حمایت از خانواده دارای قواعد و قوانین منحصر به فردی است که آن را از سایر طلاق های متمایز می کند. در واقع در تمامی نوع طلاق ها زوجین باید به داوری مراجعه کنند. یعنی در طلاق از طرف زن یا مرد باید به داوری مراجعه کنند و دادگاه بعد از بررسی داوری حکم صادر کند. در حالی که شما در طلاق توافقی در اقدسیه مرحله ای به نام داوری ندارید، پس تمامی مراحل به شرح زیر هستند؛

اولین مرحله طلاق توافقی مراجعه به مراکز مشاوره و خانواده بهزیستی است.

بنابر اعلام دادگستری کل استان تهران از آذر ماه ۹۷ به بعد ثبت در خواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صرفا با ارائه گواهی عدم انصراف که آن را مراکز مشاوره خانواده بهزیستی صادر می کنند، ممکن است. یعنی زوجین برای دریافت نوبت مشاوره باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کنند و سپس روز و ساعت و مکان مشاوره را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که در صورت حاضر نشدن زوجین تبعاتی در قانون طلاق توافقی در اقدسیه نیز وجود دارد.

مرحله دوم طلاق توافقی ثبت دادخواست در دفتر الکترونیک قضایی می باشد.

پس از انجام مراحل مشاوره و صادر کردن گواهی عدم سازش و انصراف از طلاق از طریق این مراکز، زوجین یا وکیل آن ها به دفاتر قضایی مراجعه می کنند و بعد اقدام به ثبت دادخواست طلاق توافقی می کنند. سپس بعد از ثبت طلاق، دادخواست طلاق توسط دفاتر قضایی برای زوجین یا وکیل های آنان ارسال می گردد.

مرحله سوم طلاق توافقی در اقدسیه حضور در جلسات های رسیدگی به رای طلاق توافقی یا همان گواهی عدم سازش است.

بعد از طی کردن مراحل قبل، زوجین اقدام به تعیین وقت جلسه رسیدگی به طلاق توافقی می کنند که در این جلسات قاضی با بررسی نظر کارشناسان و توافقات دو نفر، گواهی عدم سازش را صادر می کند.

مرحله آخر طلاق توافقی در اقدسیه حضور در دفتر خانه و اجرای صیغه طلاق است.

بعد از اینکه قاضی حکم عدم سازش را صادر کرد، زوجین باید آن را تا سه ماه به دفاتر اسناد ببرند و اجرای صیغه طلاق را بخواهند تا درخواست آن ها ثبت شود. همچنین عدم حضور یکی از طرفین در دفترخانه برای ثبت طلاق مانع از اجرای صیغه می شود.

vakil talagh

سخن پایانی

یکی از نهاد های حقوق خانواده و قانون حمایت از خانواده، نهاد طلاق توافقی است. بنابر، این نهاد زن و شوهر با توافقات خود برای انحلال عقد نکاح و تمام مسائل مربوط به زندگی مشترک و وابستگی های مالی و فرزندان و… به دادگاه مراجعه می کنند. سپس با دریافت حکم عدم سازش از هم جدا می شوند.

در طلاق توافق در اقدسیه نیاز نیست که زن و مرد از حق و حقوق خود چشم پوشی کنند. از آن جایی که سریع ترین راه برای جدایی طلاق توافقی است در بین مردم محبوب تر است و برای اینکه سریع تر به نتیجه برسید نیازمند بهترین وکیل طلاق توافقی در اقدسیه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با گروه تخصصی وکلای طلاق در تماس باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *