تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در باغستان

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در باغستان

طلاق توافقی در باغستان(به انگلیسی:consensual divorce in baqestan) چیست؟ طلاق توافقی نوعی طلاق است که در آن زوجین (زن و شوهر) به هر دلیلی به این نتیجه می رسند که ادامه زندگی مشترک برای آنها ممکن نیست و تصمیم به جدایی و آغاز روند طلاق توافقی می گیرند. ارتباط با کلیه مسائل مربوط به زندگی مشترک، تعهدات، بدهی ها و وظایف مورد توافق طرفین است. مهمترین موارد آن عبارتند از:

  • حضانت فرزند یا فرزندان مشترک
  • نفقه زن و فرزند، جهیزیه
  • ضرب المثل های ازدواج (در صورت وجود)
  • همچنین شاید چالش برانگیزترین آنها در مورد مهریه باشد
  • جدیدترین شرایط طلاق توافقی در باغستان

یکی از مواردی که زوجین باید به آن توجه داشته باشند، مراجعه اجباری به مشاوره خانواده است. پس از مشاوره های ضروری گواهی عدم امتناع از طلاق را از مرکزغربالگری و مشاور خانواده دریافت کنند که در هنگام ثبت دادخواست طلاق از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی لازم است و تحویل داده می شود و دفتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست را ثبت و ارسال می کند به دادگاه صالح خانواده مراجعه می کنند.

مراحل طلاق توافقی

قدم اول: مشاوره اجباری 

با توجه به آخرین تغییرات طلاق درباغستان و بسیاری از استان های کشور، اولین قدم در طلاق توافقی مراجعه به سامانه تعیین وقت طلاق و ثبت اطلاعات زوجین در این سامانه است

.بعد از آن هریک از زوجین باید به مرکز غربالگری و مشاوره خانواده مستقر در دادگاه خانواده مراجعه کنند و بعد از دریافت مشاوره لازم، «گواهی عدم امتناع از طلاق» دریافت کنند.

قدم دوم: تقدیم دادخواست

مرحله دوم طلاق توافقی در باغستان، ثبت درخواست طلاق ازطریق زوج یا زوجه  به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. برای این منظور هر یکی از زوجین و یا وکیل آنها باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده  و با همراه داشتن مدارکی از قبیل: شناسنامه، کارت ملی و قرارداد، دادخواست خود را ارائه کنند.

قدم سوم: تعیین وقت دادرسی

پس از ثبت درخواست طلاق توافقی در باغستان، برای رسیدگی به پرونده باید تا زمان دادگاه خانواده صبر کنید ،قرار جلسه از طریق اطلاع رسانی الکترونیکی در سامانه ثنا به اطلاع زوجین خواهد رسید. این اطلاع رسانی از طریق پیامک نیز انجام می پذیرد.

قدم چهارم: حضور در جلسه دادگاه

مرحله بعدی حضور زوج یا بهترین وکیل طلاق باغستان در روز و ساعت مقرر در ابلاغیه به همراه مدارک لازم در دادگاه خانواده است.

قدم پنجم: مشاوره در دادگاه

در این زمان زوجین ابتدا اقدام به مصالحه می کند و در صورت عدم کارایی اصلاح و راهنمایی مشاور خانواده و اصرار زوجین یا وکلای آنها بر وقوع طلاق، نظر مشاوران خانواده در خصوص دلایل مصلحت یا عدم مصلحت زوجین در خصوص جدایی و جدایی. سپس قرارداد توسط مشاور خانواده تکمیل می شود و به امضای او می رسد و به زوج یا وکلای آنها تحویل داده می شود تا برای صدور گواهی عدم امکان سازش به دادگاه ارائه شود.

قدم ششم: احراز باردار بودن یا نبودن زوجه

تشخیص بارداربودن و یا نبودن زوجه توسط دادگاه در هنگام  صدور گواهی عدم امکان سازش ضروری است و برای مشخص شدن این مسئه سه راه وجود دارد:

الف) اقرار زوجه

اقرار زوجه مبنی بر حامله نبودن زوجه که در این صورت دادگاه با این اقرار گواهی عدم امکان سازش صادر می کند ولی اجرای صیغه طلاق در دفتر طلاق منوط به مراجعه زوجه به آزمایشگاه پزشکی است و پس از انجام آزمایشات پزشکی مربوطه ارائه گواهی عدم بارداری به دفاتر طلاق ارسال می گردد.

ب) مراجعه به آزمایشگاه

زوجه قبل از مراجعه به دادگاه خانواده به آزمایشگاه پزشکی مراجعه و از آزمایشگاه فوق گواهی عدم بارداری اخذ و به دادگاه ارائه نماید. دفاتر فوق مجری حکم طلاق خواهند بود.

تبصره 1: در صورت باکره بودن زوجه نیازی به اقرار به باردار نبودن و همچنین ارائه گواهی عدم بارداری نیست. در عوض زوجه باید با معرفی نامه دادگاه به پزشکی قانونی (فقط پزشکی قانونی و نه آزمایشگاه پزشکی یا سایر پزشکان) مراجعه و پس از انجام آزمایشات و معاینات مربوطه «گواهی سلامت باکرگی» مبنی بر باکره بودن خود را دریافت کند و به دادگاه ارائه دهد.

تبصره ۲: در صورت یائسگی زوجه نیازی به اقرار به باردار نبودن و همچنین ارائه گواهی عدم بارداری نیست.

ب) اتفاق نظر زوجین بر وجود جنین

زوج و زوجه بر وجود داشتن جنین اتفاق نظر داشته باشند، این موضوع در عدم امکان سازش ارائه می شود.

قدم هفتم: حضور مجدد در دادگاه

پس از انجام موارد گفته شده، زوجین یا بهترین وکیل طلاق باغستان به دادگاه خانواده مراجعه می‌کنند و دادگاه با احراز علقه زوجیت و با توجه به مواردی مانند نظریه مشاور، محتویات پرونده و توافقات زوجین تصمیم به صدور رای که همان گواهی عدم امکان سازش است، می‌نماید.

قدم هشتم: مراجعه به دفتر طلاق

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه، زوجین یا بهترین وکیل طلاق باغستان ۳ ماه فرصت دارند تا با دست داشتن گواهی عدم امکان سازش و مدارک لازم دیگر، به دفتر طلاق مراجعه کنند. با جاری شدن صیغه طلاق و ثبت آن مراحل طلاق توافقی به پایان می‌رسد.

vakil talagh

مشاوره اجباری طلاق توافقی دقیقاً چگونه است؟

الزام به انجام مشاوره موضوعی کاملاً قانونی و برگرفته از قانون حمایت از مصوبه اسفند ماه سال ۹۱ است. در قانون مبحث مراجعه زوجین در طلاق توافقی به مشاوره ضروری بوده و از تکالیف دادگاه خانواده است و در واقع دادگاه بدون جلب نظر مشاوره خانواده نمی‌تواند اقدام به صدور رای «گواهی عدم امکان سازش» کند.

در ماده قانونی فوق الذکر برای انجام مشاوره خانواده قبل از صدور رای کلمه «باید» وجود دارد، ماده نشان از آن دارد که دادگاه برای انجام مشاوره خانواده،  اختیاری از خود ندارد وموضوعی کاملا ضروری است و حتما باید مشاوره قبل از صدور رای انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با گروه تخصصی وکلای طلاق همراه باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *