تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در بومهن

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در بومهن

طلاق توافقی در بومهن(به انگلیسی: consensual divorce in bomehen) معمولاً با اراده مرد انجام می شود و زن می تواند در مواردی مانند شروط عقد با حق طلاق تقاضای طلاق کند، اما در اینجا توافق بر جدایی وجود دارد و افراد در مواردی از ابتدا در اینجا به توافق رسیده اند ، طبق مقررات جدید، افراد نمی توانند ابتدا درخواست طلاق خود را به دادگاه خانواده ارائه دهند، بلکه ابتدا باید در سامانه «تصمیم» سازمان بهزیستی ثبت نام کرده و پس از تعیین وقت مشاوره به مراکز غربالگری و پس از دریافت گواهی حضوردر جلسات مشاوره  طرفین می توانند به دادگاه خانواده تقاضای طلاق کنند.

مدارک برای طلاق توافقی

برای این که دادخواست طلاق پیش به نحو صحیح پیش برود زوج و زوجه  باید مدارکی را به دادگاه ارائه کنند که عبارت اند از:

اصل عقد نامه یا رونوشت آن

اصل شناسنامه زوج

اصل شناسنامه مرد

کارت ملی زوجین

توافق نامه رسمی زوجین در مورد مهریه و حضانت

گواهی عدم بارداری زوجه

گواهی سلامت بکارت در زمان عقد

مهریه در طلاق توافقی در بومهن

در طلاق توافقی بومهن لزوماً اینطور نیست که زن مهریه خود را ببخشد، بلکه در مورد مهریه نیز توافق می کنند، حال در این توافق ممکن است زن قسمتی از مهریه را نخواسته و در قسمت دیگری توافق کند. بنابراین در طلاق توافقی مهریه نیز تعلق می گیرد.

برای مشاوره در مورد نحوه پرداخت و بخشش مهریه و طلاق بدون مهریه میتوانید از بهترین وکیل طلاق بومهن کمک بگیرید.

طلاق توافقی در دوران نامزدی

مواظب باشید اگر بین شما و همسرتان خطبه عقد خوانده شود، شرعاً شما زوج هستید نه نامزد، که البته برای کسانی که ازدواج کرده اند اما هنوز زیر یک سقف نرفته اند، مرسوم است نامزد می گویند.

بنابراین اگر هنوز در مرحله آشنایی هستید و خطبه عقد قرائت نشده است، شما نامزد هستید و بدون طلاق و هر چیز دیگری و به هر دلیلی بدون دلیل می توانید با طرف مقابل ازدواج نکنید و هیچکس نمی تواند شما را مجبور کند.

اما اگر خطبه عقد جاری شده باشد به دلیل زن و شوهر رسمی بودن باید با جاری شدن صیغه طلاق ازهم جدا شوید واین آزادی عمل مانند زمان آشنایی و نامزدی وجود ندارد.

با توجه به حساسیت موضوع توصیه می شود جهت آگاهی از جزئیات موضوع با بهترین وکیل طلاق بومهن مشورت نمایید.

طلاق به طور کلی به چند زیر شاخه تقسیم می شود؟

1- طلاق توسط مرد: حق طلاق در فقه اسلامی از حقوق مرد است. بنابراین هر زمان که بخواهد می تواند از طرف خود در دادگاه تقاضای طلاق کند. البته این به معنای صدور حکم فوری از سوی مراجع ذیربط نیست. بلکه صدور این حکم تشریفات خاصی را می طلبد.

2- طلاق از طرف زن: درست است که حق طلاق با مرد است، اما در صورت ایجاد شرایط، زن نیز می تواند برای دادخواست طلاق به دادگاه مراجعه کند. لازم به ذکر است در صورت وجود دو شرط دادگاه به نفع زن رای و حکم طلاق صادر می کند.

وکالت در طلاق یا داشتن حق طلاق

قانون عسر و حرج

3- طلاق توافقی: همانطور که از نام طلاق توافقی پیداست، در این روش زن و مرد با یکدیگر به توافق می رسند و برای اجرای این مهم به دادگاه مراجعه می کنند. دادگاه موظف است در صورت عدم وجود شرایط سازش بین زن و مرد، شرایط را بررسی و حکم طلاق صادر کند.

vakil talagh

مراحل طلاق توافقی در بومهن

ابتدا باید شکایت خود را به دفتر خدمات قضایی ارسال کنید. دادخواست در صورت عدم نقص به دادگاه ارجاع می شود. دادگاه طرفین را به مراکز مشاوره خانواده ارجاع می دهد اما خود طرفین می توانند از ابتدا به مراکز مشاوره مراجعه کنند. این مراکز سعی در ایجاد صلح و آشتی بین زن و شوهر دارند. حال در صورت اصرار زوجین به طلاق مراتب را به دادگاه اعلام می کنند.

دادگاه با محاکمه خود سعی در صلح و سازش خواهد داشت و در صورت عدم مصالحه; تصمیم به صدور گواهی عدم امکان سازش میگیرد. با صدور این گواهی، طرفین می توانند ظرف مدت 3 ماه از اعتبار آن به دفتر طلاق مراجعه و نسبت به اجرای حکم طلاق اقدام کنند.

مدت اعتبار آن 3 ماه پس از نهایی شدن رای است. حال اگر زوجین در این مدت اقدام به طلاق نکنند، گواهی باطل می شود و امکان طلاق وجود ندارد و باید از ابتدا مراحل دادرسی را طی کنند.

برای طلاق به چند شاهد نیاز است؟

پس از صدور حکم طلاق از سوی دادگاه، لازم است هر یک از طرفین (زوجین) با دو نفر شاهد به دفتر طلاق و ازدواج مراجعه و حکم طلاق را صادر کنند. در این خصوص ماده 1134 قانون مدنی می گوید: طلاق باید به صورت صیغه طلاق و با حضور حداقل دو مرد عادل که طلاق را بشنوند واقع شود. لازم به ذکر است برای پذیرش شهادت این دو شاهد شرایط لازم است.

شرایط طلاق برای شاهدان چیست؟

مرد بودن: جنسیت شهود طلاق باید مرد و به سن قانونی (18 سال) رسیده باشند.

منصف بودن: عادل در اینجا به کسی اطلاق می شود که گناهکار نیست. گناه کبیره نکرده و اصرار بر گناه صغیره نکند.

زن و شوهر را بشناسد: شاید فکر کنید هر کسی که مرد، عادل و عاقل باشد می تواند به عنوان شاهد طلاق نامزد شود. لازم به ذکر است که علاوه بر تمامی این شرایط باید زوج را بشناسد. البته در اینجا نمی خواهیم دقیقاً زوجین را بشناسد  و هدف از دانستن این است که نام زوج را بدانیم و آنها را از یکدیگر تشخیص دهیم.

شرایط طلاق توافقی چیست؟

مثلاً زوجه متعهد می شود در ازای حضانت طفل تمام یا قسمتی از مهریه خود را بپردازد. یا اینکه زوجین تنها در صورت رعایت شرایط توافقی، با پرداخت مهریه موافقت می کنند. طلاق توافقی نوعی جدایی است که در آن طرفین به جدایی راضی بوده و بر برخی از آثار طلاق از جمله مهریه و حضانت توافق کرده اند.

در خصوص مسائل طلاق توافقی می توانید با گروه تخصصی وکلای طلاق در حوزه خانواده تماس گرفته و از نتایج و مراحل طلاق توافقی مطلع شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *