تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در قیام دشت

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در قیام دشت + بهترین وکیل طلاق توافقی در قیام دشت

طلاق را با عنوان راه حل مشکلات بین زن و مرد می شناسند، در واقع وقتی افراد به سراغ این راه حل می روند که پایان زندگی مشترک خود را ببیند و هیچ راه حلی برای ادامه دادن آن وجود نداشته باشد.

البته این تصمیم می تواند یا یک طرفه یعنی یا از طرف مرد و یا زن باشد و یا تصمیم دو طرفه ای باشد که معمولا آن را با نام طلاق توافقی می شناسند. در طلاق توافقی یک سری قوانین متفاوت از سایر طلاق ها وجود دارد که باعث متمایز شدن طلاق توافقی در قیام دشت با انواع طلاق ها شده است.

لازم به ذکر است که در طلاق توافقی مراحل طلاق خیلی سریع تر به اتمام می رسند و دو طرف خیلی راحت تر به نتیجه می رسند. البته نمی توان گفت که طلاق توافقی مزیت دارد، زیرا که طلاق عملی است که هم برای خود فرد و هم اطرافیان عوارض مخربی دارد و می توان گفت آخرین پیشنهاد به افرادی است که در زندگی مشترک خود مشکلات و نزاع های زیادی دارند. بنابراین طلاق توافقی روش حدیدی محسوب می شود که طی آن دو طرف با هم به توافق می رسند تا جدا شوند.

معرفی طلاق توافقی در قیام دشت

طلاق توافقی چیست؟ با نگاه کلی به آن می توان متوجه ماهیت این نوع طلاق شد، در واقع طلاق توافقی یعنی توافقاتی که دو طرف برای جدا شدن انجام می دهند و آن را به دادگاه ارائه می دهند. ولی در نگاه دقیق تر به این پرسش متوجه می شوید که نوع خاصی از طلاق است که هم از ویژگی های کلی طلاق پیروی می کند وهم اینکه دارای ویژگی های خاص خود است، پس نمی توان آن را روشی جدا از طلاق دانست.

آنچه که در رابطه با این نوع از طلاق بیشتر به چشم می خورد نحوه جدا شدن زوجین از یکدیگر می باشد که روش بدون دردسر و کم تهاجمی تر است و خیلی راحت زوجین از یکدیگر جدا می شوند.

در این نوع طلاق وجود بهترین وکیل طلاق توافقی در قیام دشت نیاز است که شاید از خود بپرسید با وجود اینکه توافقات در رابطه با جدا شدن صورت گرفته است پس چه نیازی به وکیل است؟ که باید گفت وجود وکیل در هر دعاوی قطعا به نفع وکلاء می باشد، زیرا از بروز هزینه های بالا جلوگیری می کند و دیگر آنکه با دادن وکالت تام حضور شما در دادگاه نیاز نیست و تمامی کار ها را خود وکیل انجام می دهد.

vakil19

 طلاق توافقی در قیام دشت چقدر زمان بر است؟

در رابطه با این موضوع باید گفت که تقریبا طلاق توافقی زمان زیادی را از متقاضیان نخواهد گرفت و دیگر آنکه همیشه یک زمان معینی برای طلاق توافقی در نظر نمی گیرند، زیرا عوامل متعددی بر روی طلاق توافقی تاثیر می گذارد که یکی از آن ها شهری است که افراد در آن در خواست می دهند که  با توجه به شلوغی شهر و دادگاه زمان بررسی هر دادخواستی متفاوت است و نکته دیگری که در زمان طلاق تاثیر گذار است تاریخی که زوجین درخواست طلاق می دهند، است، چون در روز های خاص بررسی پرونده های سریع تر است، پس این مورد هم تاثیر گذار است. البته توجه داشته باشید که گاها پیش می آید که پرونده های طلاق به دلیل ناقص بودن بررسی نشوند و به مراجع قضایی برگردانده شوند. البته ما در ادامه تمامی مدارکی که برای طلاق توافقی در قیام دشت نیاز دارید را ذکر خواهیم کرد.

بنابراین زمان تقریبی طلاق توافقی حدود یک ماه البته با وجود وکیل است و بدون حضور وکیل ممکن است تا یک الی چهار ماه طول بکشد. پس وجود وکیل حتی در طلاق توافقی لازم است و وجود وکیل باعث سرعت بخشیدن به روند طلاق می شود. شاید برای تان سوال پیش بیاید که چرا وجود وکیل روند طلاق را سریع تر می کند؟ زیرا وکیل می تواند پیگیر پرونده باشد، اما افراد به دلایل شرایط مختلف، مثل شغل، فرزندان و… نمی توانند حضور دائم در دادگاه ها  داشته باشند.

شرایط طلاق توافقی در قیام دشت چیست؟

به طور کلی طلاق توافقی یعنی جدا شدن به صورت توافقی و توافق کردن در رابطه با تمام موضوعاتی که به زندگی مشترک ربط دارد. البته زوجین توافقات خود را در خصوص نفقه، حضانت و… به دادگاه ارائه می دهند و دادگاه با محترم شمردن آن حکم طلاق را صادر می کند.

توجه داشته باشید که توافقات در خصوص تمامی املاک از جمله خانه، ماشین و مسائل غیر مالی می باشد که دادگاه آن را در هنگام صدور حکم تاثیر می دهد.

مدارک مهم در رابطه با طلاق توافقی در قیام دشت

یکی از تفاهم های طلاق با طلاق توافقی می توان به مدارک مورد نیاز آن اشاره کرد که در طلاق توافقی به مدارکی از جمله شناسنامه به همراه کپی و اصل آن و کارت ملی و سند ازدواج به اضافه ی توافق نامه نیاز است که وجود آن ها در طلاق توافقی به قدری ضروری و مهم است که در صورت نبود آن ثبت دادخواست صورت نمی گیرد.

البته توجه داشته باشید که وجود توافق نامه فقط برای طلاق توافقی ضروری است و در دیگر طلاق ها نیاز به وجود آن در مدارک طلاق نیست، زیرا طلاق یا از طرف مرد یا از طرف زن است و هیچ توافقی بین آن ها وجود ندارد.

معایب و مزایا طلاق توافقی در قیام دشت

توجه داشته باشید که هیچ گاه نمی توان گفت یک عملی پر از مزایا است و همیشه در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که این معایب و مزایا عبارت اند، از موارد زیر؛

  1. سریع صورت می گیرد و ممکن است افراد از رفتار خود پشیمان شوند، در حالی ‌که کوتاه بودن زمان آن مزایای این طلاق محسوب می شود.
  2. آثار مخربی برای خود افراد و نزدیکان آن دارد. در حالی که عدم نیاز به حضور افراد خود مزایای آن محسوب شود.

سخن پایانی

به روشی که افراد از طریق آن با توافق جدا می شوند، طلاق توافقی در قیام دشت گفته می شود که افراد سریع از هم جدا می شوند که این می تواند هم ویژگی مثبت و هم ویژگی منفی آن محسوب شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *