تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در لرستان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در لرستان + بهترین وکیل طلاق لرستان

امروزه با افزایش گرایش افراد با زندگی مدرن و همچنین وضعیت بسیار بد زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم ، خانواده ها با سرعت بسیار بالایی در حال از هم پاشیده شدن می باشند بدین صورت که  هم اکنون خانواده ها آن ثبات و ماندگاری سابق را نداشته و بعد از هر مشکلی زوجین به سرعت حرف از جدایی و طلاق می زنند.

این امر برای جامعه ما که با آیین اسلام اداره شده و کلیه امور آن بر اساس امور فقهی می باشد، نشان از تغییر گرایش دینی افراد به نوعی کاهش اهمیت امورات دینی برای افراد می باشد .

معمولا بعد از تصمیم به جدایی یکی از افراد در اولین فرصت به مراجع دادگستری مراجعه نموده و داخواست خود را به مراجع دادگستری تقدیم می کنند . اکثر این دادخواست ها هم معمولا با توجه به بی اطلاعی افراد از مراجع دادخواست طلاق و نحوه صدور حکم به صورت بی نتیجه ای ادامه می یابد.

قبل از  هر چیز لازم به ذکر است که در مراجع دادگستری باتوجه به اینکه زوج یا زوجه دادخواست خود را به دادگاه ارائه نماید باید گفت که راههای متفاوتی را باید در پیش بگیرند . معمولا علت عمده مشکلات طلاق و ارائه دادخواست طلاق در ایران بدین علت است که در ایران مطابق فقه شیعه حق طلاق به درخواست مرد بوده و بر طبق قانون در هر موردی که زوج بخواهد می تواند با دادن حقوق مالی زوجه وی را مطلقه نماید.

vokalaye talagh

اما این موضوع برای زن بسیار دشوار تر بوده و  زوجه تنها در مواردی می تواند  دادخواست طلاق را مطرح نماید که دارای شرایط مطروحه در قانون مدنی و همچنین حمایت خانواده باشد.در غیر این صورت به هیچ وجه حق طلاق نداشته و باید با شرایط منزل مشترک ساخته و با آن عادی شود.

در صورتی که زوجه  بخواهد دادخواست طلاق خود را مطرح نماید باید ابتدا یکی از موارد ماده 1130 قانون مدنی را اثبات نماید که این موضوع  بدون دانش و اطلاعات حقوقی بسیار دشوار می باشد و باتوجه به اینکه کلیه موارد مذکور در این ماده غیر از اعتیاد به الکل و مواد مخدر در درون خانواده انجام می شود و معمولا شاهدی برای اثبات آن وجود ندارد به سختی قابل اثبات در دادگاه می باشند.

در این گونه مسائل بهترین راه این است که فرد امور خود را به وکیل دعوای خانوادگی بسپارد زیرا وکیل در این گونه موارد دارای تجارب و پرونده های فراوانی بوده و با تمامی پیچ و خم های دعاوی خانوادگی آشنا می باشد . لذا جهت سهولت بهتر انجام امور  باید حتما از وکلای معروف در دعاوی خانوادگی استفاده نماید .

اما در این زمینه راه دیگری نیز برای دادخواست طلاق وجود دارد و آن این است که زوج و زوجه  با هم در خصوص کلیه امور به توافق رسیده و یا اینکه یکی از طرفین و یا دو طرف یک وکیل گرفته و به صورت مشترک پرونده خود را به او سپرده و امور خود را  از طریق یک وکیل انجام دهند.

در طلاق توافقی همانطور که قبلا ذکر شد سریعترین راه رسیدن به صدور حکم عدم امکان سازش برای جدایی زوج و زوجه می باشد به همین دلیل معمولا هم اکنون بیشتر پرونده های طلاق با این عنوان در دادگاه مطرح می شود . یکی از موضوعات بسیار مهم در طلاق توافقی این است که زن و شوهر توافق می کنند و زن مهریه خود را باید بخشد ولی این موضوع درست نبوده و زن می تواند در طلاق توافقی همه حق و حقوق مالی خود و حتی حضانت فرزندان را نیز بر عهده بگیرد.

نکته مهم تر این است که بعد از ارائه دادخواست طلاق توافقی به دادگاه دادگاه ابتدا با بررسی پرونده آنها را به نزد مشاوره خانواده می فرستد و مشاور در این گونه موارد سعی در  این دارد که زن و شوهر به سازش برسند.

زوج و زجه در این گونه موارد می توانند قبل از اینکه دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه ارائه دهند خود به نزد مشاوره خانواده رفته و در صورتی که در خصوص مسائل زندگی مشترک به سازش نرسند  برگه  آن را به همراه دادخواست به دادگاه فرستاده و دادگاه در این موارد زودتر اقدام به صدور حکم عدم امکان سازش می نماید.

بعد از اینکه زن و شوهر نزد مشاور به سازش نرسیدند  و مشاوره خانواده نامه عدم سازش را به دادگاه فرستاد ، دادگاه  اقدام به صدور حکم  عدم سازش داده و  زوجین می توانند برای ثبت طلاق و جدایی اقدام نمایند.

در مواردی که زوج بعد از صدور حکم عدم امکان سازش به دفتر ثبت ازدواج مراجعه ننماید، زوجه می تواند درخواست  اجرای حکم را بدهد و طی یک ابلاغیه به زوج ابلاغ می سود که در دفتر ثبت ازدواج و طلاق حضور یابد و در صورتی که باز هم حاضر به این موضوع نشد  دادگاه به وکالت از یکی از کارکنان خود اقدام به ثبت واقعه ازدواج می نماید .
Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *