تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در میرداماد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در میرداماد + بهترین وکیل طلاق توافقی در میرداماد

قصد و نیت ما از نوشتن این مقاله در مورد طلاق توافقی و بهترین وکیل طلاق توافقی در میرداماد است. براساس طلاق توافقی که از اسم آن پیداست، شما فکر می کنید که بدون هیچ گونه دردسری می توانید از هم جدا شوید ولی این گونه نیست. زیرا طلاق توافقی پیچیدگی هایی دارد و باید مراحل خاص طلاق توافقی را طی کنید.

طلاق توافقی یعنی مرد و زن مشکلاتی با هم دارند که در زندگی مشترک بر سر آنها با هم هیچ گونه تفاهمی ندارند و تصمیم گرفته اند که به زندگی مشترک خودشان از طریق توافقی از هم جدا شوند. در واقع این نوع طلاق فرقی با طلاق های یک طرفه ندارد و تنها فرقی که طلاق یک طرفه با طلاق توافقی دارد این است که یکی از زوجین راضی به طلاق هستند.

پس با همراه شوید تا مراحل و شرایط طلاق توافقی در میرداماد را به شما توضیح دهیم.

شرایط طلاق توافقی در میرداماد

همان گونه که در اول مقاله توضیح دادیم مهم ترین و اولین شرط برای طلاق توافقی این است که مرد وزن هر دو باید رضایت برای انجام طلاق توافقی داشته باشند و در غیر این صورت به هیچ صورت طلاق توافقی انجام نمی شود. زوجین در صورت دلخواه می توانند برای گذراندن مراحل و شرایط طلاق توافقی از بهترین وکیل طلاق توافقی در میرداماد کمک بگیرند تا از هزینه های بیخود جلوگیری کنند و در مدت زمان کمتری از هم به صورت توافقی جدا شوند. زوجین باید به این نکته توجه کنند که در صورت داشتن یا نداشتن وکیل طلاق توافقی باید یک سری موضوعاتی مانند مهریه، نفقه، تکلیف اموالی که بعد از ازدواج به صورت مشترک داشته اند یا خریداری کرده اند و حضانت فرزند در صورت بچه داشتن که بین آنها مشترک است باید به توافق برسند. موضوع مهریه و نفقه که باید بین زوجین حل شود به این گونه است که زن می تواند آنها را ببخشد یا مهریه را به صورت کامل بگیرید و اگر زن می خواهد که آن را بگیرد به چه اندازه و میزان باید پرداخت شود. هم چنین در مورد موضوع حضانت بچه باید شرط کنند که بچه تا چه سنی نزد پدر و تا چه سنی نزد مادر باشد و در صورتی که حضانت بچه به طور کامل با یکی از آنها باشد، باید موضوع ملاقات توسط زوج دیگر مشخص شود.

 

vakil

مراحل طلاق توافقی در میرداماد

مراحل طلاق توافقی در میرداماد به صورت زیر است:

  • به توافق رسیدن زوجین روی موضوعات نفقه، مهریه و حضانت بچه
  • برای انجام طلاق توافقی باید در سامانه تصمیم ثبت نام کنند.
  • شرکت در جلسه های مشاوره که توسط دادگاه مشخص می شود.
  • زوجین باید دادخواست طلاق توافقی را ثبت کنند.
  • شرکت کردن زوجین در جلسه های دادگاه
  • زوجین باید گواهی عدم امکان سازش که در ادامه مقاله در مورد آن توضیح دادیم را دریافت کنند.
  • مراجعه کردن زوجین به دفاتر طلاق برای جاری کردن صیغه طلاق و هم چنین مهر زدن شناسنامه ها در قسمت طلاق

گواهی عدم امکان سازش

گواهی عدم امکان سازش برای طلاق توافقی و طلاق یک طرفه اجباری است. اگر طلاق یک طرفه از سوی مرد باشد پس باید تمام حق و حقوق مالی زن را بدهد و بعد برای گرفتن گواهی عدم امکان سازش را بگیرد و اگر طلاق یک طرفه از سوی زن باشد، پس باید دلیل های محکمه پسندی برای دادگاه داشته باشد و بعد این گواهی را بگیرد.

بهترین وکیل طلاق توافقی در میرداماد

اگر شما دوست ندارید که در مراحل مشاوره و غربالگری و جلسه های دادگاه حضور داشته باشید و قصد دارید که طلاق توافقی شما در کوتاه ترین زمان انجام شود به شما زوجین عزیز پیشنهاد می کنیم که از بهترین وکیل طلاق توافقی در میرداماد کمک بگیرید. زوجین باید به کمک وکیل طلاق توافقی خود توافق های خودشان را به صورت کتبی به وکیل شان تحویل دهند تا وکالت نامه آنها را وکیل تنظیم کند و هم چنین در مدت زمان کوتاهی طلاق توافقی شما را انجام می دهد.

مدارک مورد احتیاج برای طلاق توافقی

طلاق توافق هم ‌یک مسئله ی حقوقی است که  مانند سایر امور حقوقی نیازمند مدارک هویتی است. پس برای طلاق توافقی شناسنامه و کارت ملی هر دو طرف و سند ازدواج را داشته باشند. هم چنین در صورت گم شدن یا در دسترس نبودن سند ازدواج زوجین یا وکیل آنها به دفتری که زوجین در آن عقد خود را ثبت کرده اند مراجعه کنند و رونوشت یا کپی از سند ازدواج را بگیرند. سند ازدواج به این خاطر مهم است زیرا برای شرکت کردن زوجین در جلسه های مشاوره باید سند ازدواج را به همراه داشته باشند تا زوجین در آنجا گواهی عدم امکان سازش را بگیرند.

زمان طلاق توافقی در میرداماد

مهم ترین سوال زوجین در مورد طلاق توافقی این است که چه مدت زمانی طلاق توافقی آنها طول می کشد؟ مدت زمان طلاق توافقی بستگی به وکیل داشتن یا نداشتن زوجین است. اگر زوجین بدون گرفتن وکیل طلاق توافقی، خودشان می خواهند که مراحل و شرایط و هم چنین گواهی عدم امکان سازش  را برای طلاق توافقی طول می کشد. پس مدت زمان طلاق توافقی بین شش ماه تا نه ماه است. هم چنین اگر زوجین مراحل و شرایط طلاق توافقی خود را به وکیل طلاق توافقی سپرده باشند، مدت زمان طلاق توافقی آنها کمتر می شود و بلافاصله بعد از گرفتن گواهی عدم امکان سازش بعد از سه ماه می توانند به دفاتر رسمی طلاق در میرداماد مراجعه کنند تا طلاق آنها ثبت و صیغه طلاق بین آنها جاری شود.

دلیل اجباری بودن در جلسه های مشاوره

همان گونه که توضیح دادیم اولین مرحله برای انجام طلاق توافقی در میرداماد شرکت کردن در جلسه های مشاوره است. در میرداماد موسسه هایی برای انجام مشاوره برای زوجین در نظر گرفته شده است که زوجین با شرکت در آن باید در سامانه تصمیم ثبت نام کنند و هم چنین شرکت کردن در جلسه های مشاوره به این خاطر است که مشاوران دلیل طلاق زوجین را پیدا کنند و تست های روانشناسی را از زوجین به صورت تکی می گیرند و در صورتی که مشکل زوجین در این جلسه ها حل نشد، مشاوران گواهی عدم امکان سازش را به آنها می دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *