تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در همدان

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در همدان + بهترین وکیل طلاق همدان

امروزه طلاق یکی از آسیب های اجتماعی بسیار جدی در سطح جامعه ایران محسوب می شود به طوری که منجر به فروپاشی سریع خانواده ها میشود ، جامعه شناسان و روان شناسان بسیاری به این موضوع پرداخته اما با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه ایران، این امر نه تنها بهبود نیافته است بلکه روز به روز بیشتر هم می شود.

علاوه بر این فروپاشی خانواده ها و طلاق مسائل دیگری نیز به دنبال دارد ،فرزندان تک والدی ، مشکلات روانی بعد از طلاق و بسیاری از مسائل دیگر را به همراه دارد. دلیل عمده مشکلات بعد از طلاق ممکن است به دلیل طولانی شدن روند طلاق در دادگاهها باشد که زوجین  گاهی به مدت چندین سال درگیر این موضوع بوده و علاوه بر حل نشدن مسائل به مرور از نظر ورانی و روفتاری نیز دچار آسیب می شوند.

باتوجه به موضوع فوق در این نوشتار به بررسی طلاق توفقی که آسانترین راه طلاق در سطح قانون ایران می باشد پرداخته و به طور خلاصه به بررسی آن می پردازیم.

قبل از هر موضوعی بدانیم که بر طبق قانون طلاق به چه معناست و در ایران شرایط طلاق به چه صورت می باشد . بر اساس قانون مدنی طلاق به معنای  انحلال نکاح دائم براساس دستور مرد و یا نماینده وی می باشد. در نکاح موقت طلاقی وجود ندارد و بعد از اتمام مدت ازدواج موقت خود به خود کنسل میشود .

در ایران روشهای  چندین روش برای طلاق وجود دارد که با زوجیم می توانند براساس شرایط خود از هرکدام از انها برای جدائی و انحلال نکاح دائم استفاده نمایند.

vokalaye talagh

در قانون ایران با توجه به اینکه زوجه حق طلاق نداشته و این حق قانونا و شرعا حق مرد می باشد لذا زن  تنها در موارد خاصی حق درخواست طلاق را دار ا می باشد .

در صورتی که مرد تقاضای طلاق نماید می تواند با پرداخت  حقوق مالی زوجه  و هچنین توافق بر سر حضانت فرزندان وی را مطلقه نماید . برای این مورد شوهر دادخواست طلاق خود را به دادگاه داده و در دادخواست  بدین صورت که اگر حقوق و تکالیف زن را به جای رسانده باشد می تواند مهریه را پرداخت نموده و طلاق با حکم دادگاه و با حضور در دفترخانه جاری می شود.

مورد دیگری که در ان زوجه می تواند دادخواست طلاق نماید براساس ماده 1130 قانون مدنی می باشد. در این ماده  چندین مورد  وجود دارند که زوجه می تواند با استفاده از انها و همچنین اثبات آنها در دادگاه و اینکه در صورت برگشت به منزل مشترک زوج دوباره همان روال را طی می نماید  می تواند دادخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه دهد. البته طلاق به درخواست زوجه دارای  دشواری های بیشتری بوده و  معمولا در هر صورت شوهر به جهت به درازا کشیدن روند داگاه دادخواست تکمین را به طرفیت زن  مطرح می نماید. زن باید در این خصوص این امر را اثبات نماید که در صورت تمکین ممکن است جان و یا شرف و یا ابروی وی به خطر افتاده و یا اینکه زوج به هیچ وجه حاضر به پرداخت  هزینه های زندگی مشترک نمی باشد .

مورد دیگری از طلاق وجود دارد و آن طلاق توافقی می باشد بدین صورت که زن و شوهر قبل از مراجعه به دادگاه در خصوص کلیه حقوق مالی و غیر مالی خود مانند مهریه ، حضانت فرزندان ، تکلیف وسایلی که در هنگام ازدواج و یا بعد از ازدواج خریداری نموده اند را مشخص نموده و دادخواست خود را به دادگاه ارائه می هند.

از مهمترین موضوعاتی که در هنگام طلاق طلاق توافقی در دادگاه مطرح می شود موضوع مشاوره می باشد که زوجین به دستور دادگاه حتما باید به مشاور خانواده مراجعه نمایند .

البته زن و شوهر می توانند قبل از مراجعه به دادگاه خود به یکی از مراکز  مشاوره معتبر در سطح شهر یا استان خود مراجعه و نامه عدم سازش خود را به دادگاه ارائه دهند. در این صورت می توانند از مشاور مربوطه یک نامه دریافت نموده و ان را همراه با دادخواست به دادگاه تحویل دهند.  در صورت تحویل نامه با دادگاه نیز قاضی انها را به نزد مشاور فرستاده و اگر طرفین از قبل در خصوص عدم سازش خود قاطع باشند می تواننند موضوع را به مشاور خانواده دادگاه  اطلاع داده و اعلام نمایند که قادر به سازش در زندگی مشترک نبوده و خواهان انحلال زندگی مشترک و طلاق می باشند.

مشاور نیز به این موضوع توجه نموده و در طی یک یا دو جلسه طی یک نوشته و ارسال ان به دادگاه عدم امکان سازش را اعلام نموده و دادگاه نیز به هیمن روال حکم به صدور حکم به عدم امکان سازش در این خصوص خواهد نمود.

البته در خصوص طلاق در هر کدام از روشهای فوق، هرکدام از زوج و زوجه می توانند برای خود وکیل معرفی نموده و خود به امور زندگی شخصی بپردازند. در این مورد وکلای مجرب و با سواد نقش بسیار موثری در پیگیری و تسریع  رسیدگی داشته و  فرد با دردسرهای بسیار کمتری این پروسه را می تواند به اتمام برساند. گروه وکلای طلاق جهت مشاوره در این زمینه در خدمت شما هموطنان می باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *