تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در وزرا

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در وزرا + بهترین وکیل طلاق توافقی در وزرا

معمولا طلاق عملی است که پیشنهاد نمی شود و از نظر شرعی عمل نا پسندی می باشد، بنابراین بهترین کار این است که زوجین سازش پیدا کنند، ولی گاها پیش می آید که بهترین کار جدایی زوجین از هم است، به بیان دیگر تنها کار مفیدی که می توانند برای خود و اطرافیان انجام دهند جدایی است. در این صورت زوجین با هم توافق می کنند تا جدا شوند که به آن طلاق توافقی در وزارای گفته می شود. در واقع زمانی که زوجین هیچ راه حلی برای ادامه زندگی ندارند، قانون روش های مختلفی را ارائه می دهد که یکی از انواع آن طلاق توافقی است که ما در ادامه به بررسی کامل آن به علاوه مدارک و هزینه هایی که نیاز دارد می پردازیم.

توجه داشته باشید که طلاق می تواند هم برای زوجین یک عمل مناسب قلمداد شود و هم اغلب برای آن ها معایبی داشته باشد. نکته جالب در رابطه با طلاق توافقی این است که هم قوانینی شبیه به طلاق دارد و هم دارای قوانین متفاوتی است.

معرفی طلاق توافقی در وزرا

گاها پیش می آید که مشکلات و نزاع های بین زوجین شدت می گیرد به طوری که نمی توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند و در این صورت تنها راه حل آن ها طلاق توافقی است. در واقع آسان ترین راه برای جدایی همین طلاق توافقی است. آنچه که منجر به رایج شدن این طلاق در میان زوجین شده است حذف  جلسات دادرسی می باشد که به همین دلیل زمان زیادی را از طرفین نخواهد گرفت.

همچنین مراحل این طلاق بدون حضور زوجین هم انجام می شوند که در نتیجه بدون درگیری طرفین انجام می شود. در این نمونه طلاق هر گونه تفاهم و صحبتی که بین طرفین در رابطه با جدایی و… صورت بگیرد در نزد دادگاه محترم است و در نتیجه برای محکمه نیز موثر می باشد.

بنابراین بر خلاف تصور عموم مردم نیازی نیست که هیچ کدام از طرفین از حقوق هم چشم پوشی کنند. یعنی پیش می آید که در طلاق زن مجبور شود مهر خود را ببخشد تا طلاق بگیرد در حالی که در طلاق توافقی نیاز به بخشیدن مهریه زن نیست، بلکه زوجین در رابطه با تمامی مسائل از جمله نفقه، مهریه، حضانت کودکان و موارد این چنینی که به زندگی مشترک مربوط است توافقاتی را انجام می دهند. سپس این توافقات در جلسه دادرسی یا حتی قبل از آن به صورت سند رسمی در دفاتر اسناد ثبت می شود.

آنچه که در رابطه با طلاق توافقی در وزرا باید بدانید این است که زوجین در رابطه با مسائل مالی و غیر مالی با هم توافق می کنند و بر مبنای آن تقاضای طلاق می دهند و دادگاه آن را در هنگام صدور حکم تاثیر می دهد.

vakil

سایت  طلاق توافقی در وزرا

بر اساس مواد موجود در قانون حمایت از خانواده در سر تا سر کشور از جمله وزارای مراکز مشاوره ای در نظر گرفته شده است تا زوجین از طریق آن ابتدا در سایت تصمیم ثبت نام کنند. سپس بعد از ثبت نام زوجین می بایست در جلسات مشاوره حضور یابند که در صورت سازش به دادگاه احضار نشوند در غیر این صورت با دریافت گواهی عدم سازش یا انصراف از طلاق آن را امضا می کنند و به مراحل بعدی طلاق می روند.

برای طلاق توافقی در وزرا باید کجا رفت؟

بکی از مزایای طلاق توافقی این است که زن و مرد می توانند تمامی کار های طلاق را به وکیل خود بسپارند که اینگونه نیاز به حضور هیچ کدام از طرفین در دادگاه نیست. در واقع همین که برگه ی توافق نامه توسط طرفین در نزد وکیل خود امضا شود دیگر نیاز به پیگیری توسط افراد نیست و این کار را وکیل ها بر عهده می گیرند. یعنی آن ها می توانند از ثبت دادخواست برای جدایی تا ثبت دادخواست طلاق  در دفاتر ثبت را انجام دهند.

در واقع زوجین باید هر دو در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند که این کار به همراه مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بر عهده خود زوجین است. همچنین خانم ها باید گواهی عدم بارداری را از پزشک قانونی دریافت کنند. اگر بهترین وکیل طلاق توافقی در وزرا را استخدام کرده اید و مراحل طلاق را به او سپرده اید، دیگر نیاز به حضور شما در دفتر خانه ها نیست مگر اینکه نیاز به گواهی عدم بارداری باشد.

هزینه طلاق توافقی در وزرا

با این حال که این نوع طلاق در زمان کوتاهی انجام می شود اما یکسری هزینه هایی دارد که چون طلاق توافقی است بین زوجین تقسیم می شود. در واقع طی کردن مراحل طلاق هزینه هایی برای دو نفر دارد که طی کردن آن ها واجب است که هزینه های آن ها باید جداگانه و در هر مرحله واریز شود که هزینه مراحل طلاق توافقی در وزرا شامل موارد زیر است؛

  • پنج جلسه مشاور الزامی از طرف دادگاه اعلام می شود. البته که این هزینه ها در شهر های مختلف نیز متفاوت است و برای هر کدام از طرفین نیز جدا اعلام می شود.
  • جلسات دادرسی هم یکی دیگر از مراحل اجباری است که هزینه آن باید جداگانه پرداخت شود.
  • هزینه آزمایش بارداری نیز وجود دارد.
  • و مرحله آخر که هزینه اجرای صیغه نامه طلاق می باشد و باید آن را به هزینه های طلاق توافقی در وزرا اضافه کرد. همچنین این هزینه بسته به محل دفتر و شرایط آن متفاوت است.

البته در کنار این هزینه ها باید حق الوکاله را هم اضافه کرد که هر چقدر که وکیل کمک بیشتری در پیش بردن روند طلاق کند این هزینه هم باید ویژه تر باشد. توجه داشته باشید که وجود بهترین وکیل طلاق توافقی در وزرا به پیش بردن روند طلاق کمک می کند و به روند آن سرعت می بخشد.

سخن پایانی

طلاق توافقی در وزرا به نوعی از طلاق گفته می شود که در آن زوجین در رابطه با تمامی مسائل مالی و غیر مالی با هم توافق می کنند و آن توافقات بر روی برگه ای نوشته می شود و به عنوان سند در دادگاه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در دادگاه از آن به منظور صدور حکم استفاده می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *