تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در یزد

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در یزد + بهترین وکیل طلاق یزد

به طوری کلی زن و شوهر وقتی حرف از طلاق میزنند دیگر بدان معناست که هیچ گونه سازشی با هم ندارند و دیگر هیچ گونه عشق و علاقه ای بین  آنها وجود ندارد .

پس در این مرحله معمولا برای جلوگیری از ازدیاد اختلافات و شروع بیماری روانی طرفین بهترین راه این است که زوجین هر چه سریعتر یا با استفاده از مشاورین به تفاهم رسیده و به زندگی مشترک برگردند و یا زودتر به دنبال طلاق رفته و زندگی جدیدی را برای خود شروع نمایند.

معمولا دعاوی خانوادگی بسیار پیچیده بوده ومشاوران خانواده نیز در هنگام اختلافات خانوادگی قادر به حل موضوعات نمی باشند.

به همین دلیل و برای جلوگیری از درگیر شدن خانواده های طرفین در امر طلاق و ایجاد اختلافات بین خانواده دختر و پسر که گاها به زد و خورد نیز منجر می شود باید طرفین سعی کنند که امر مذکور را هر چه زودتر خاتمه داده و از هم جدا شوند.

معمولا با شروع اختلافات خانوادگی زوجین شروع به لج و لجبازی با یک دیگر نموده و به هیچ وجه حاضر به کوتاه امدن در مقابل یک دیگر برای حل موضوع نمی باشند. به طور مثال  مردهای بسیاری هستند که در ابتدا به دلیل عشق و علاقه زیاد به دختر مورد نظر حاضر به قبول هر میزان از مهریه بوده و حال بعد از شروع لختلافات تنها به دلیل عدم استطاعت مالی درگیر حبس شده و گاها چندین ساز در زندان می مانند.

در این زمان زن نیز به دلیل بلا تکلیفی و اینکه قانونا تا زمان ثبت طلاق  همسر قانونی مرد می باشد قادر به شروع زندگی مشترک نمی باشد .

قانون اخیرا و در در چند سال اخیر برای کاهش اختلافات خانوادگی  اقدام به تصویب طلاق توافقی برای زوجین نموده است به طوری که هر در صورت حصول اختلاف فی مابین بین زن و شوهر می توانند در مورد امور مربوط به زندگی مشترک به توافق فی مابین برسند و در کمترین زمان به جدایی برسند.

اما طلاق توافقی نیز براساس جدید ترین قانون خود دارای شرایطی می باشد  که در زیر به تفصیل به آن خواهیم پرداخت:

طلاق توافقی  هر ساله شرایط مربوط خود می باشد و شرایط ان عوض می شود. بدین صورت که در سال 1401 زوجین باید ابتدا در سامانه مربوط به بهزیستی  که به تصمیم معروف می باشد ثبت نام نمایند. در این ماه طرفین مشاوره های لازم را دریافت نموده و در انتها فرم عدم انصراف از طلاق را دریافت می نمایند. فرم عدم انصراف از طلاق  بدین معناست که بعد از مشاوره طرفین به هیچ وجه حق برگشت از طلاق توافقی را نخواهند داشت. به همین دلیل قانون ابتدا مشاوره را برای طرفین قرار داده است و بعد از آن می توانند دادخواست را به دادگاه ارائه دهند.

دادخواست نیز در قانون باید دارای شرایطی باشد. معمولا در دادگاه خانواده دادخواست براساس قانون آیین دادرسی مدنی نوشته شده و باید روی فرمهای مخصوص و به زبان فارسی باشد. دادخواست طلاق توافقی باید دارای مشخصات کامل زوجین ، ادرس ، نشانی بوده و در قسمت موضوع دادخواست باید تقاضای صدور حکم به عدم امکان سازش برای اجرای صیغه طلاق توافقی نوشته شود.

vokalaye talagh

در انتها نیز طرفین به توضیح عدم سازش و نحوه توافق فی مابین می پردازند. بدین معنا که هر دو طرف  به طور کامل در مورد حقوق مالی و غیر مالی خود به تفاهم رسیده و نیز تصمیم خود را در خصوص اینکه اگر فرزند مشترکی را دارا می باشند  در نزد کدام یگ از والدین باشد را نیز به طور کامل گرفته باشند.

امروزه اکثر خانمها طلاق توافقی را مساوی با عدم دریافت مهریه می دانند ولی این در حالی است که زوجه می تواند در طلاق توافقی نیز بخشی از مهریه خود یا تمام مهریه را به طور کامل دریافت نماید .

بعد از تمامی این مراحل طرفین باید دادخواست به همراه کپی مدارک شناسایی و سند ازدواج  به دفتر خدمات الکترونیک قضائی تحویل داده  یا بعد از ثبت دادخواست ان را دادگستری مربوطه و یا محل زندگی خود  تحویل بدهند.
بعد از تحویل دادخواست دادگاه برای انها یک یا چند جلسه رسیدگی معین خواهد نمود زوجین یا وکلای آنها  موظف به حضور در این جلسات می باشند.

در جلسات دادگستری قاضی از طرفین سوالهایی در خصوص اختلافات فی مابین و عدم سازش انها و همچنین نحوه توافق و حضانت و همچنین بازدید فرزند مشترک بعد از طلاق پرسیده و در انتها انها را به نزد مشاوره خانواده که زیر مجموعه دادگستری می باشد می فرستد.

بعداز این مرحله در صورتی طرفین در نزد مشاور نیز به سازش نرسیدند نامه ای مبنی بر عدم امکان سازش دریافت نموده و به نزد قاضی بر می گردند. قاضی نیز در انتها اقدام به صدور حکم عدم امکان سازش نموده و طرفین می توانند به دفاتر خدمات ثبت ازدواج و طلاق مراجعه نمایند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *