تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

قانون طلاق و مهریه+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  قانون طلاق و مهریه+وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید

 

 

 

قانون طلاق و مهریه+وکیلقانون طلاق و مهریه+وکیل

طلاق یکی از رایج­ترین دعاوی مطرح شده در دادگاه­های خانواده می­باشد. یکی از مهم­ترین دغدغه­ها و چالش­هایی که زوجین درهنگام طلاق با آن روبرو می­شوند، موضوع مهریه است. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مقاله به بررسی قانون طلاق و مهریه در ایران بپردازیم؛ همراه ما باشید.

ارتباط مهریه با نوع طلاق

همانطور که می­دانید، طلاق به سه نوع توافقی، طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن تقسیم می­­شود. میزان مهریه و سایر حقوق مالی زن و همچنین نحوه پرداخت آنها به نوع طلاق بستگی دارد. از همین رو، در بخش­های بعدی انواع طلاق و قانون طلاق و مهریه در  هرکدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهریه و طلاق توافقی

در طلاق توافقی ، زن و شوهر قبل از ثبت دادخواست طلاق درخصوص مهریه و تمام مسائل مربوط به طلاق باهم به توافق می­رسند و پس از آن فقط برای ثبت طلاق به دادگاه مراجعه می­کنند. یعنی میزان مهریه و نحوه پرداخت آن کاملا به نظر دو طرف بستگی دارد و خودشان باید درخصوص آن تصمیم بگیرند.

مهریه و طلاق از طرف مرد

در قانون ایران، حق طلاق به مرد داده شده و او می­تواند حتی بدون داشتن دلیل موجه هم همسر خود را طلاق دهد. اما در اینصورت باید مهریه و تمام حقوق مالی دیگر زن را به طور کامل پرداخت کند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی وجود دلایل موجه هم مرد را از پرداخت مهریه معاف نمی­کند و فقط نیازی به پرداخت دیگر حقوق مالی زن مانند اجرت­المثل نخواهد بود.

مهریه و طلاق از طرف زن

تا زمانی که زن دلیل موجهی برای طلاق نداشته باشد، نمی­تواند بدون رضایت مرد طلاق بگیرد. به همین دلیل در بسیاری موارد زن ناچار می­شود برای جلب رضایت مرد مهریه خود را ببخشد.

 

قانون طلاق و مهریه+وکیلقانون طلاق و مهریه+وکیل

نتیجه­ گیری

هرکدام از انواع طلاق مراحل خاص خود را داشته و با پیچیدگی­های فراوانی همراه می­باشند. به همین دلیل به شما توصیه می­کنیم برای جلوگیری از دوندگی و رفت و آمدهای مکرر در دادگاه و کلافگی­های مربوط به ان، حتما پیش از هراقدامی با یک وکیل خانواده خوب مشورت کنید. همچنین درصورتی که شما رسیدگی به پرونده خود را به یک وکیل خوب بسپارید، خیلی سریع به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

گروه وکلای موسسه حقوقی تهران وکیل در هر شرایطی آماده مشورت و خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. بنابراین شما می­توانید تمام سوالات حقوقی و ابهامات خود را در زمینه طلاق و مهریه با مشاورین خانواده این موسسه درمیان بگذارید و به خوبی راهنمایی شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *