تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

لغو طلاق توافقی+درخواست

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع لغو طلاق توافقی+درخواست اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

لغو طلاق توافقی+درخواستلغو طلاق توافقی+درخواست

بسیاری از زوجین در زندگی مشترک به جای حل مشکلات در صورت ایراد اولین موضوع مخالف ایشان در زندگی مشترک بدون هیچ گذشت اقدام به بزرگ کردن اختلافات فی مابین می کنند که در نهایت موجبات جدائی را فراهم می کند که گاها موجبات پشیمانی طرفین را موجب می شود.

در جامعه امروز باتوجه به تغییر وضعیت فرهنگی جوامع ، آشنایی زنان و مردان با حقوق خود ، حساسیت و عدم تحمل زن و شوهر در مورد مسائل پیش روی زندگی خانوادگی موجب افزایش پدیده شوم طلاق در جامعه شده است که این موضوع خود عامل بسیاری ازموضوعات دیگر مانند فرزندان تک سرپرست ، زنان تنها و خیلی از مسائل دیگر می شود .

لغو طلاق توافقی+درخواستلغو طلاق توافقی+درخواست

راه حل های طلاق که در قانون به آن ذکر شده است:

یکی از انها شیوه عادی طلاق می باشد که افراد با مراجعه به دادگاه در روند قانونی اقدام به طرح دعوی علیه یک دیگر می نمایند این موارد در بسیاری از اوقات بسیار زمانبر و طولانی می باشد و علاوه بر اینها موجبات مشکلات دیگری نیز برای افراد و خانواده های انها می شود. راه حل دیگر طلاق توافقی می باشد که افراد قبل از طرح دعوی باهم بر سر موضوعات مطرح شده در طلاق به سازش رسیده و تنها دادخواست طلاق توافقی با موضوع عدم امکان سازش را مطرح می کنند.  را در دادگاه مطرح می نمایند

طلاق توافقی هم اکنون یکی از مهم ترین و سریعترین راه حل های طلاق در دادگستری می باشد که امروزه بسیاری از زوجین برای جدائی و اتمام زندگی مشترک از این روش استفاده می کنند . باتوجه به پروسه بسیار زمانبر طلاق به صورت عادی در دادگاه خانواده که که گاها چندین سال به طول می انجامد و زوجین می توانند هر اقدامی را که موجب اطاله دادرسی باشد را در دادگاه مطرح نمایند.

لغو طلاق توافقی+درخواستلغو طلاق توافقی+درخواست

روند طلاق توافقی:

روند طلاق توافقی بدین شیوه می باشد ابتدا زوجین باهم در خصوص کلیه مسائل مربوط به جدائی و اتمام زندگی مشترک صحبت نموده. تکلیف حضانت فرزندان در صورت بودن انها را مشخص می نمایند. وضعیت مهریه و شرایط بخشش یا پرداخت ان را معین می کنند ، بعد از ان با مراجعه به دادگستری اقدام به طرح دادخواست طلاق توافقی می کنند.

دادگستری نیز معمولا طی ادامه مسیر با ارجاع طرفین به مرکز مشاوره خانوده سعی در منصرف کردن زوجین از ادامه دادخواست و بازگشت آنها به زندگی مشترک می نماید.

 در صورتی که زوجین  در این روند به هر دلیل به تفاهم برسند دادگاه طی قراری مختومه شدن پرونده را اعلام می نماید .

لغو طلاق توافقی+درخواستلغو طلاق توافقی+درخواست

در دادخواست

طلاق توافقی بهترین اقدام این است که قبل از هر گونه اقدامی طرفین در خصوص کلیه موضوعات به وکیل با سابقه و مجرب مراجعه نمایند. در این موارد وکلاء باتوجه به اینکه تعداد زیادی از این پرونده ها را داشته و وضعیت انها را بهتر می دانند راحت تر می توانند در این موارد تصمیم های درست تری بگیرند. گروه تخصصی وکلای تهران وکیل در این راستا اماده ارائه هرگونه خدمات مربوط به مشاوره حقوقی می باشند.

لذا همگام هم اکنون با علم به این موضوع اقدام به طرح دعوی طلاق توافقی می نمایند که علی رغم اقدامات بسیار زیاد دادگستری و قوه قضائیه در جهت جلوگیری از طلاق منجمله قراردادن موانع ، زمانبر کردن و بسیاری شرایط دیگر باز هم امار طلاق روز به روز در حال بالا رفتن می باشد.

 زوجین بعد از طرح دادخواست چه به صورت عادی و چه به صورت توافقی می توانند هر زمان که بخواهند دادخواست یا درخواست خود را لغو نمایند . این امر شاید یکی از بهترین مواردی باشد که در اوقات استثنایی با سازش زوجین موجب حفظ کیان خانواده می شود.

لغو طلاق توافقی+درخواستلغو طلاق توافقی+درخواست

مراحلی که می توان برای لغو درخواست طلاق انجام داد:

1- زوجین قبل از انجام طلاق توافقی و حضور در دفترخانه همانطور که در بالا ذکر شد بایک دیگر سازش نموده و مشکلات خود را حل می نمایند و طی یک درخواست یا عدم پیگیری ادامه مسیر طلاق خود موجبات لغو دادخواست طلاق را مهیا می کنند.

2- زوجین در هنگام مشاوره که گاها موضوعات بسیار ساده موجبات اختلاف انها شده است اقدام به سازش در نزد مشاور نموده و با رساندن نامه مشاور به دادگاه دادخواست را لغو می نمایند.

لغو طلاق توافقی+درخواستلغو طلاق توافقی+درخواست

 شما می توانید تمامی موارد مربوط به طلاق توافقی را به صورت تضمینی به ما گروه وکلای تهران وکیل بسپارید و ما در سریعترین زمان حکم صادره را برای شما دریافت می کنیم.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

لغو درخواست طلاق توافقی

طلاق توافقی به منظور جدایی زن و مرد در زندگی مشترک و با رضایت و توافق هر دوی آنان امکان پذیر می شود. توافق اصلی ترین اقدام برای اجرای طلاق توافقی است، انتخاب طلاق توافقی توسط زوجین می تواند نتیجه توافقی باشد که برای جدایی در نظر گرفته شده است. اما قبل از اجرای طلاق توافقی همانند اقسام طلاق رعایت تشریفات اداری و قانونی لازم است، در ادامه این نوشتار به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تصمیم برای اجرای طلاق توافقی از جانب زوج و زوجه برای اینکه عملی شود، باید از طریق درخواست از دادگاه صورت گیرد. وجود مقرراتی در این زمینه باعث شده است تا درخواست طلاق توافقی زوجین با رعایت سلسله مراتب اداری و قانونی به دادگاه ارائه شود. قبل از تقدیم دادخواست و تقاضای اجرای طلاق توافقی از جانب زوجین، اقدام برای ثبت نام در سامانه تصمیم و اخذ نوبت مشاوره در مراکز ارائه مشاوره خانواده سازمان بهزیستی نیاز است.

سازمان بهزیستی اقدام به برگزاری جلسات مشاوره ای برای انصراف از طلاق زوجین می نمایند. این جلسات همانگونه که ذکر گردید برای ترغیب زوج و زوجه به منظور انصراف از تصمیم به جدایی است، برگزاری این جلسات ممکن در 5 نوبت و با فاصله انجام شود. در صورتی که زوجین قصد انصراف از تصمیم خود مبنی بر جدایی را نداشته باشند، پس از اتمام این جلسات از طریق سازمان بهزیستی برای آنان گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می شود.

با ارائه گواهی عدم انصراف از طلاق توسط زوجین، امکان ثبت دادخواست طلاق توافقی در سامانه خدمات الکترونیکی قضایی فراهم می شود. این سامانه برای ثبت دادخواست و ثبت نام اشخاص در نظر گرفته شده است، ثبت نام شخصی در این سامانه که به ثبت ثنا مشهور است، به منظور مطلع شدن زوجین از مراحل و نحوه رسیدگی به درخواست طلاق توافقی آنان در دادگاه توسط دفاتر خدمات قضایی صورت می گیرد.

vakil12

انجام اقداماتی که ذکر گردید زمینه را برای ثبت دادخواست طلاق توافقی مهیا می گرداند. زوج و زوجه در تمام این مراحل می توانند از تصمیم خود مبنی براجرای طلاق توافقی منصرف شوند، انصراف زوجین در هر مرحله ای باشد موجب توقف اجرای طلاق توافقی و بی اثر شدن اقدامات صورت گرفته در این زمینه خواهد بود.

با توجه به مطالب ارائه شده قبلی زوجین برای ثبت دادخواست طلاق توافقی باید از طریق سامانه خدمات قضایی اقدام نمایند. دادخواست مذکور و مدارک مورد نیاز از قبیل گواهی عدم انصراف از طلاق و … پس از ثبت، از طریق سامانه مورد نظر به دادگاه ارسال می شوند. دادگاه های خانواده پس از وصول دادخواست طلاق توافقی، اقدام به رسیدگی به موضوع درخواست زوجین برای طلاق توافقی می نمایند. زوج و زوجه چنانچه از جدایی منصرف شده باشند، می تواند در این مرحله اقدام به لغو درخواست خود مبنی بر تقاضای طلاق توافقی را از دادگاه بنمایند. لغو درخواست طلاق توافقی در برگیرنده توافق زوجین در این راستا است، عوامل بسیاری می تواند موجب چنین توافقی باشد که برگزاری جلسات مشاوره سازمان بهزیستی یکی از این موارد به شمار می آید.

طلاق توافقی مانند اقسام طلاق که دارای قوانین و مقرراتی هستند و کلیه امورات مربوط به اجرای آنها توسط دادگاه انجام می شود نیست. طلاق توافقی در نتیجه اراده و رضایت زوجین است که برای جدایی کلیه حق و حقوق خود را مورد توافق قرا می دهند. علاوه بر گواهی عدم انصراف از طلاق و دادخواست طلاق توافقی، وجود توافق نامه زوجین برای رسیدگی در دادگاه لازم است.

در طلاق توافقی بر خلاف اقسام طلاق زوج و زوجه تعیین کننده حق و حقوق قانونی خود خواهند بود. دادگاه در طلاق توافقی بنا به توافقات صورت گرفته توسط زوجین، حقوق آنها را در نظر گرفته و رای صادر می نمایند. ملاک دادگاه برای دستور اجرای طلاق توافقی وجود توافق نامه زوجین است، که تمامی حق و حقوق خود و فرزند مشترک را در آن به درستی و با رضایت مشخص نموده اند.

توجه به این نکته ضروری است که زوج و زوجه همانطور که پیش تر ذکر شد، این حق را دارند تا در صورت انصراف از تصمیم خود مبنی بر جدایی، تمامی اقدامات انجام شده خود را برای اجرای طلاق توافقی نادیده بگیرند. لغو درخواست طلاق توافقی پس از ارائه توافق نامه بین زوجین به دادگاه هم امکان پذیر است، هدف قانونگذار و سایر مراجع ذیصلاح در این موضوع بر ترغیب زوجین به ادامه زندگی و لغو درخواست طلاق توافقی است.

در صورتی که تمامی اقدامات و مدارک مورد نیاز برای اجرای طلاق توافقی در دادگاه موجود باشد، دادگاه با در نظر گرفتن رعایت تشریفات قانونی و بنا به توافقات صورت گرفته مابین زوجین، اقدام به صدور گواهی عدم سازش می نماید. گواهی عدم سازش زوجین در طلاق توافقی صادر می شود و تا 3 ماه مهلت دارد تا زوجین با ارائه آن به دفاتر ازدواج و طلاق، برای اجرایی شدن طلاق توافقی اقدام نمایند.

وجود مهلت 3 ماه برای ارائه گواهی عدم امکان سازش توسط زوجین به دفاتر ازدواج و طلاق، از برنامه های قانونگذار است تا شاید دراین اثنا زوجین از تصمیم خود برای جدایی منصرف شوند. حتی با صدور گواهی عدم سازش از دادگاه این امکان فراهم است، که زوجین برای لغو درخواست طلاق توافقی اقدام نمایند. لغو درخواست طلاق توافقی در این مرحله با عدم ارائه گواهی مذکور به دفاتر ازدواج و طلاق محقق خواهد شد.

نکته : گواهی عدم امکان سازش که برای زوجین توسط دادگاه صادر می شود، تا 3 ماه مهلت دارد تا به دفاتر ازدواج ارائه شود و طلاق توافقی اجرایی گردد. چنانچه زوج و زوجه در این مدت برای ارائه عدم امکان سازش اقدام ننمایند، گواهی مذکور باطل شده و از درجه اعتبار ساقط می شود.

حضور وکلا در مراحل تقاضای طلاق توافقی از طرف زوجین، می تواند به انصراف و لغو درخواست طلاق توافقی توسط آنان منجر شود. اقدامات وکلا در این زمینه به دلیل تجربه و آشنایی آنان با موضوع در طول سالیان فعالیت در انجام امورات مربوط به طلاق توافقی است.

گروه تخصصی وکلای طلاق با بهترین و مجرب ترین وکلا در زمینه انجام کلیه امورات مربوط به طلاق توافقی آماده ارائه خدمات برای متقاضیان در این زمینه می باشد.

با اعتماد به گروه تخصصی وکلای طلاق می توانید خدمات وکلای با سابقه این موسسه را در کنار خود داشته باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *