تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

متن درخواست طلاق از طرف زن

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

متن درخواست طلاق از طرف زن + ناشزه + {با و بدون} وکیل

امروزه با بیشتر شدن ارتباطات در سطح جامعه و انتشار بسیار سریع اخبار در رسانه های اجتماعی هر روز خبرهای متفاوتی در خصوص آزار و اذیت زنان و یا افزایش میزان انها می شنویم.

در بسیاری از موارد زنان به دلیل قوانینی که در سطح جامعه در جریان می باشد و عدم آگاهی از حقوق قانونی خود نمی دانند که در صورتی که مورد اذیت و آزار خانوادگی قرار بگیرند و یا خواهان جدائی از زوج باشند چگونه با این موضوع برخورد نمایند.

در این نوشتار به بررسی این موضوع پرداخته و نحوه طرح دعوی طلاق از طرف زن را به طور کامل به همراه  نمونه متن دادخواست  برای شما خواهیم نوشت.

در جامعه ایران و یا در جهان اسلام و بر اساس روایات دینی حق طلاق با مرد بوده و زن نمی تواند در  جز در شرایطی خاص تقاضای طلاق نماید.

در ماده 1130 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران به این امر پرداخته شده و تنها در صوت وجودی موارد محدودی حق طلاق را برای زن قائل شده اند.

vakil talagh

مواردی که بر اساس این ماده زن حق طلاق دارد را در زیر اعلام می نماییم.

1- عدم پرداخت نفقه زن و یا مخارج وی به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب

2- اعتیاد زوج به انواع مشروبات الکلی و یا مواد مخدر به طوری که باعث سلب آسایش خانواده شده و یا موجبات آزار و اذیت زن را فراهم نماید.

3- ابتلای مرد به بیماری صعب العلاج مانند سرطان و یا به طور کلی بیماریهایی که که در صورت فرد به انها ابتلا شود دیگر سلامتی خود را به دست نمی اورد.

4-شرایطی که مرد طی حکم دادگاه به سه سال حبس و یا بالاتر محکوم گردیده باشد.

و چندین مورد دیگر نیز وجود دارند که زن می تواند با وجود آنها تقاضای صدور حکم به عدم امکان سازش از طرف زوجه را بنماید.

در هر مورد که یک زن می خواهد داخواست طلاق را به دادگاه ارائه داده و تقاضای جدائی از زوج  را مطرح نماید  معمولا شوهر به هردلیلی تقاضای تمکیین  را به دادگاه را ارائه می دهد.

همین امر موجب می شود که زن در صورتی که به منزل زوج برنگردد و تمکین ننماید ناشزه محسوب شده و از نفقه محروم گردد. به همین دلیل زوجه باید قبل از هر اقدامی یکی از دلائلی را که قانون به موجب ان حق درخواست طلاق را به زوجه داده است را در دادگاه اثبات نموده و بعد از ان درخواست خود را مطرح نماید.

معمولا انجام این امور باید با آشنایی کامل به حق و حقوق قانون زوجه انجام شود و در غیر این صورت تنها شامل رد دادخواست وی در دادگاه خواهد شد.

معمولا نوشتن دادخواست جهت ارائه به دادگاه از طرف زوجه برای صدور حکم طلاق دارای شرایط مخصوص به خود می باشد که در زیر به نوشتن یک نمونه از متن دادخواست خواهیم پرداخت.

نمونه متن دادخواست طلاق از طرف زوجه :

بسم تعالی

ریاست محترم دادگستری شهر- شهرستان ….

با سلام و عرض ادب و تحییات الهی

احتراما به استخضار حضرت عالی می رساند اینجانب ……… فرزند ……. متولد ……… و دارای کلی ملی ……. صادره و ساکن………. نظر به اینکه مطابق سند ازدواج به شماره ………………… مورخه …………………….. به عقد دائمی اقای………… درامده ام. حال بعد از گذشت چندین سال زندگی مشترک متاسفانه علیرغم تلاشهای بسیار بنده برای حفظ کیان خانواده و به جهت جلوگیری از فروپاشی ان  به دلیل عدم تعهد زوج آقای ….. به زندگی مشترک و همچنین اعتیاد وی به مشروبات الکلی که در بسیاری از موارد به دلیل عدم اختیار در کنترل خود و یا نبودن الکل در هنگام نیاز اینجانب و فرزند  مشترکمان به نام …. که دارای …… سال سن می باشد را به باد کتک گرفته و علی رغم چندین بار رفتن بنده به منزل پدری و هر بار با وساطت ریش سفیدان و معتمدان  و همچنین قولهای زوج به منزل مشترک برگشته ام. اما هر بار و بعد از ارام شدن اوضاع دوباره همان روال را طی نموده است. حال نظر به اینکه در اخرین بار با کتک کاری و ایراد ضرب و جرح اینجانب و دختر خردسالمان متاسفانه هر دوی ما دچار جراحات فراوانی در نواحی سر و صورت و باقی بدن شده و اینجانب با طرح شکایت و رفتن به پزشک قانونی موجبات محکومیت وی را نموده ایم. لذا اینجانب به موجب ماده 1130 قانون مدنی و همچنین رای صادره در دادسرای شهرستان …. به شماره پرونده …… و شماره دادنامه …………….. که مبین عدم امنیت جانی و روحی ما در منزل مشترک بوده و همچنین نامه اداره آگاهی شهرستان مبنی بر دستگیری وی در چندین مورد که موید اعتیاد وی به مشروبات الکلی می باشد تقاضای صدور حکم به عدم امکان سازش و طلاق از طرف زوجه را استدعا داریم. خواهشمند است اقدامات لازم را در این خصوص مبذول فرمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *