تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ممنوع الخروج شدن مرد به دلیل مهریه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

ممنوع الخروج: همان طور که می دانیم گاهی پیش می آید که زن برای مطالبه مهریه خود از طریق دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق اقدام می نمایید و اجراییه خود را در این خصوص ابلاغ می نماید. و پس از آن زن می تواند اموال مرد را اعم از اموال منقول و اموال غیر منقول همسرش را مصادره نماید. در صورتی که زن به اموال شوهرش دسترسی نداشته باشد و نتواند  مالی را برای دریافت از او معرفی نماید و مرد نیز از از پرداخت ممانعت نماید، در این صورت زن می تواند درخواست ممنوع‌ الخروج شدن همسرش را صادر نماید تا نتواند قبل از پرداخت بدهی مهریه خود از کشور خارج شود. حتی طبق ماده 17 قانون گذرنامه تصویب شده در سال 1351دولت می تواند از صدور گواهینامه برای بدهکاران و متخلفین از انجام تعهدات سندی بر اساس مقررات آیین نامه امتناع نماید.

 

ممنوع الخروج

ممنوع‌الخروج شدن مرد به دلیل مهریه، به این علت انجام می شود که مرد نتواند تا قبل از پرداخت بدهی خود از کشور خارج گردد و این شرایط سخت او را واردار به پرداخت بدهی مهریه گرداند.

رفع ممنوع الخروج شدن مرد به دلیل مهریه

ممنوع الخروجی مرد تنها در صورتی رفه می گردد که 1) مرد اقدام به پرداخت بدهی مهریه خود نماید تا حکم رفع ممنوع الخروجی به دلیل تامین خواسته و نیاز زن صادر گردد 2) زن از تقاضای ممنوع الخروجی شوهرش صرفه نظر نماید

اخذ وثیقه از مرد توسط اداره ثبت

گاهی مردان به اداره ثبت مراجعه نموده و مالی را به عنوان وثیقه برای رفع ممنوع الخروجی خود معرفی می نمایند. رفع ممنوع الخروجی فقط در مواردی که در بالا گفته شد میسر می گردد هر چند که وثیقه برابر با بدهی مهریه و رفع مننوع الخروجی منطقی می باشد وحقی از زن به عنوتان بستانکار ضایع نمی گردد.

ممنوع الخروج شدن مرد به دلیل مهریه

تقسیط بدهی

گاهی نیز پیش می آید که برخی مردان به عنوان بدهکار درخواست اخذ حکم اقساطی شدن بدهی خودبه لحاظ ادعای اعسار از تصفیه حساب به صورت یکجا می نمایند تا ممنوع الخروجی خود را رفع نمایند. در صورتی که صدور حکم و مجوز اقساطی شدن مهریه بر عهده مرجع قضایی نمی باشد.

زن در برابر چه میزان از طلب خود می‌تواند همسرش را ممنو‌ع‌الخروج نماید؟

زوجه پس از شناسایی اموال همسر خود و ارزیابی هر یک از آنها و بازداشت آنها، می‌تواند در قبال بخشی از طلب مهریه خود، تنهال در صورتی که آن مقدار اموال پاسخگوی بخشی از مطالبه مهریه او باشد برای تامین باقیمانده طلب خود تقاضای ممنوع‌الخروجی همسر بدهکار خود را نماید. بنابراین تفکیک نمودن طلب مهریه و بازداشت هر کدام از اموال مرد بدهکار در قبال بخشی از طلب امکان‌پذیر می باشد. همچنین اگر زن امکان شناسایی اموال از همسرش را نداشته باشد، تنها بابت بخشی از طلب خود می تواند مرد را ممنوع‌الخروج نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره حقوقی ما کمک بگیرید

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *