تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ممنوع الخروجی بابت مهریه

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع ممنوع الخروجی بابت مهریه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

ممنوع الخروجی بابت مهریهممنوع الخروجی بابت مهریه

ممنوع الخروجی بابت مهریه به چه صورت است

مهریه یکی از مهم ترین حقوق مالی زوجه محسوب می شود که مطابق با قانون تحت هر شرایطی زوج مکلف به پرداخت آن است‌. دعاوی مرتبط با مهریه با توجه به پیچیدگی و تشریفات خاص ناظر بر آن لازم است حتما از طریق وکیل متخصص و مجرب در امور خانوادگی و وکیل متخصص مهریه دنبال شود.

یکی از مواردی که غالب اشخاص در خصوص دعوای مهریه با آن مواجه می شوند بحث ممنوع الخروجی بابت مهریه است. در بحث ممنوع الخروجی بابت مهریه مرد لازم است بدانید که این امر یک حکم قانونی محسوب می شود. در حقیقت در بسیاری از موارد شاهد امتناع زوج از پرداخت مهریه زوجه می باشیم. در این حالت حکم قانونی ممنوع الخروجی بابت مهریه زوج می تواند یک اهرم فشار قانونی جهت الزام زوج به پرداخت مهریه زوجه باشد.

طبق قانون زوجه از طریق دو مرجع قانونی دادگاه خانواده یا اجرای ثبت می تواند جهت مطالبه مهریه ی خود اقدام نماید در این خصوص که بهره گیری از کدام روش گفته شده می تواند در جهت مطالبه سریع مهریه کارساز باشد باید گفت که این مسئله کاملا به اوضاع و احوال هر پرونده و شرایط حقوقی ناظر بر آن بستگی دارد. البته مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت می تواند در تسریع و کاهش هزینه دادرسی نقش مهمی داشته باشد که در این خصوص توصیه می شود با وکیل متخصص در امور خانوادگی مشورت نمایید.

ممنوع الخروجی بابت مهریهممنوع الخروجی بابت مهریه

در خصوص ممنوع الخروجی بابت مهریه توجه داشته باشید که این امر هم از طریق دادگاه خانواده و هم از طریق اجرای ثبت در ضمن مطالبه مهریه امکان پذیر است.

در خصوص ممنوع الخروجی بابت مهریه مرد طرح دعوای اعسار از پرداخت مهریه و پذیرش آن توسط دادگاه یا پرداخت مهریه از جانب زوج به زوجه می تواند در رفع ممنوع الخروجی بابت مهریه نقش موثری داشته باشد.

در خصوص رفع ممنوع الخروجی بابت مهریه زوج می توان به رای وحدت رویه شماره ۷۲۳ هیات عمومی دیوان عالی کشور اشاره کرد مطابق با این رای وحدت رویه؛ در مواردی که مطالبه مهریه و ممنوع الخروجی بابت مهریه از اجرای ثبت درخواست می شود اثبات اعسار مدیون و تقسیط مهریه می تواند عاملی در جهت رفع ممنوع الخروجی بابت مهریه باشد. 

مشاوره حقوقی ممنوع الخروجی مهریه

توجه داشته باشید که بهره گیری از مشاوره حقوقی با وکیل مجرب و متخصص در امور خانوادگی در زمینه ممنوع الخروجی بابت مهریه هم برای زوجه و هم برای زوج می تواند موثر باشد. متاسفانه غالب اشخاص به جهت عدم آگاهی از تشریفات لازم در طرح دعوای مهریه و ممنوع الخروجی بابت مهریه با تضییع حقوق خود و در موارد بسیاری با اطاله دادرسی و صرف هزینه های غیر ضروری مواجه می شوند در حالی که  مشورت با وکیل متخصص در امور خانوادگی در احقاق حقوق اشخاص و تسریع پروسه دادرسی نقش بسیار موثری خواهد داشت.

ممنوع الخروجی بابت مهریهممنوع الخروجی بابت مهریه

در این راستا دفتر حقوقی تهران وکیل با برخورداری از کادر مجرب وکلای متخصص در دعاوی خانوادگی، مهریه و ممنوع الخروجی بابت مهریه به شیوه های مختلف حضوری، تلفنی و آنلاین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

هنگامی که زوج برای دریافت مهریه خود از دفترخانه رسمی اقدام به صدور اجراییه کرده پس از ابلاغ به همسرش : زوجه می تواند نسبت به توقیف اموال مرد اقدام کند در اینصورت اگر زوجه مالی از همسر برای معرفی سراغ نداشته باشد می تواند اقدام به ممنوع الخروج کردن زوج کند تا زوج نتواند برای فرار از دین خود بابت مهریه از کشور خارج شود.

با استناد به ماده 17 قانون گذر نامه : دولت می تواند از صدور گذر نامه و خروج بدهکاران قطعی مالیاتی و اجرای دادگستری و ثبت اسناد و متخلفین از انجام تعهدات سندی طبق ضوابط و مقرراتی که در آیین نامه تعیین می شود جلوگیری کند .

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل مهریه می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

ممنوع الخروجی بابت مهریهممنوع الخروجی بابت مهریه

روش های ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه 

روش اول : ممنوع الخروج کردن زوج از طریقه مراجعه به اجرای ثبت و اسناد : در این روش ابتدا زوجه باید به دفتر ازدواجی که عقد نکاح در آن صورت گرفته مراجعه کند و درخواست صدور اجراییه کند پس از صدور اجراییه به اداره اجرای ثبت اسناد مراجعه نماید که در آنجا می تواند هم اموال منقول و غیر منقول زوج را توقیف و هم وی را ممنوع الخروج نماید .

روش دوم : با استناد به ماده 23 قانون محکومیت های مالی که مطالبه مهریه هم شامل می شود پس از صدور رای محکومیت نسبت به پرداخت مهریه و متعاقبا نپرداختن مهریه توسط زوج و یا حتی تقسیط نکردن مهریه توسط زوج ، زوجه می تواند از دادگاه درخواست صدور قرار ممنوع الخروجی زوج را بکند دادگاه مکلف به پذیرش این درخواست  است مگر آنکه مهریه پرداخت شود و یا درخواست اعسار زوج برای پرداخت مهریه مورد قبول واقع شود .

ممنوع الخروجی بابت مهریهممنوع الخروجی بابت مهریه

نکاتی مهم در مورد ممنوع الخروجی

-در موارد متعددی دیده شده که مردان بدهکار به اداره ثبت مراجعه می کنند تا با معرفی مال به عنوان وثیقه تقاضای رفع ممنوع الخروجی کنند در صورتی درخواست آنان مورد قبول واقع نمی شود و اداره ثبت به هیچ وجه اختیار اخذ وثیقه را ندارد .

  • زوجه می تواند پس از شناسایی اموال همسرش ، قسمتی از طلب خود بابت مهریه را بازداشت و توقیف کرد و بابت تامین باقی طلب تقاضای ممنوع الخروجی زوج را کرد همچنین اگر زوجه قادر به شناسایی و معرفی اموال از همسر خود نباشد می تواند تنها بابت قسمتی از طلب خود زوج را ممنوع الخروج کند .
  • به نسبتی از طلب که وصول می شود مبلغی حق دولت است که به آن نیم عشر با حق الاجرا می گویند که شامل قسمتی از پرداخت توسط مرد است ، همچنین اداره اجرا قادر است در مقام ذی نفع مرد را بابت حق الاجرای وصول نشده خود ، ممنوع الخروج نماید و یا در صورت ممنوع الخروجی تا زمانی که نیم  عشر دولتی پرونده پرداخت نگردیده است از ممنوع الخروجی رفع اثر ننماید چرا که بدهی شامل طلبی است که بستکار که دولت بوده تقاضا نموده و مبلغی است که به عنوان حقوق دولتی به آن تعلق می گیرد .
  • ممنوع الخروجی بابت مهریهممنوع الخروجی بابت مهریه
  • نکته دیگر اینکه ممنوع الخروجی محدوده زمانی خاصی ندارد و تا زمانی که بدهی بدهکار پرداخت نشود نمی توان ممنوع الخروجی را بر طرف کرد حتی اگر مدت مدیدی از دستور ممنوع الخروجی و اجرای آن گذشته باشد .
Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *